Reference

Zobrazit všechny reference

PROJEKT

LEIFHEIT

Pro německou značku Leifheit, která svým sortimentem pokrývá kompletní nabídku domácích potřeb a úklidových pomůcek, jsme připravili kampaň pro vysavač na okna Window Cleaner cílenou na uživatele v Česku i na Slovensku.

Hlavním komunikačním kanálem se stal YouTube, kde jsme uživatele oslovili nejprve 20s dlouhým videem s příběhem „Jak překvapit maminku“. Ty, kteří video se zájmem zhlédli až do konce, jsme oslovili v rámci remarketingu znovu s 5s videoreklamou na YouTube, takzvanou Bumper Ads. (V rámci slovenské části kampaně jsme produkt uživatelům připomínali také bannerovou reklamou na vybraných webech).

Jde o reklamu, kterou uživatelé nemohou přeskočit. Vzhledem ke své stopáži je její zhlédnutí extrémně levné, doporučuje se však pouze pro remarketing. Uživatelům, kteří již viděli naše dlouhé video, není třeba opakovaně komunikovat celý příběh, ale pouze jim připomenout produkt, brand, či v nich probudit zájem o koupi.

Celkem se nám videoreklamou v rámci české části kampaně na YouTube podařilo zasáhnout přes 200 000 uživatelů v cílové skupině. Přes 150 000 uživatelů jsme reklamou zasáhli dokonce 3x!

Ukázky upravených videí v ČJ i SJ na YouTube:

20s video v ČJ

5s video v ČJ

20s video v SJ

5s video v SJ 

VÝSLEDKY
Cíl
Unikátní zásah 205 tis.
VTR (míra zhlédnutí) 23,2 %
Cena za zhlédnutí 20s 0,60 Kč
Cena za zhlédnutí Bumper Ads 0,12 Kč
Zhlédnutí celého videa 690 tis.

Detail

Původní 20s televizní spot jsme upravili pro použití na YouTube. V případě české verze spotu jsme doplnili jasný branding videa hned do prvních 5s, abychom zajistili kontakt se značkou i uživatelům, kteří video nezhlédnou až do konce. Výhodou videoinzerce na YouTube je to, že pokud uživatel nezhlédne alespoň 30s reklamy, nebo ji v případě kratší stopáže nedokouká až do konce, nic vás nestojí. Proto je důležité využít i tohoto neplaceného času pro zobrazení reklamy.

Pro slovenskou cílovou skupinu jsme 20s televizní spot navíc kompletně předabovali.

Krátká 5s videa pro Bumper Ads jsme vyrobili na základě původního 10s televizního sponzoringu. Ten jsme zkrátili, zaměnili hudbu a doplnili novým voice overem jak v české, tak slovenské verzi.

V rámci YouTube kampaně jsme společně s Googlem dodali klientovi data z výzkumu Brandlift. Ten přinesl informace o následném vybavení si reklamy a změnu v preferenci značky oproti konkurenci, kterou jsme kampaní dosáhli.

Druhý z výzkumů Google, tzv. Brandinterest, odhalil v době trvání kampaně opravdu velký nárůst vyhledávacích dotazů spojených se značkou Leifheit i předem zvolených klíčových slov. Zájem o značku ve vyhledávání na Google vzrostl oproti průměru za posledních 12 měsíců o více než 40 % a například spojení „vysavač na okna“ se hledalo 2,5x častěji, než je běžné!

  • Ukázka upraveného 20s videa v ČJ
    Ukázka upraveného 20s videa v ČJ
    Ukázka upraveného 20s videa v ČJ
  • Ukázka upraveného 5s videa v SJ
    Ukázka upraveného 5s videa v SJ
    Ukázka upraveného 5s videa v SJ
  • Ukázka bannerů pro slovenskou část kampaně
    Ukázka bannerů pro slovenskou část kampaně
    Ukázka bannerů pro slovenskou část kampaně