Blog

Tomáš Ševčík 19. 6. 2014 Zpět

Zúčastnili jsme se Google Performance & Branding Summitu 2014

FOTO: Google Performance & Branding Summit 2014

Na začátku června jsme se zúčastnili konference Google Performance & Branding Summit, kterou pořádá česká pobočka Googlu pro své certifikované a významné partnery. Co přinesla nového?

Na letošní konferenci, pořádané v industriálním prostoru Staré Čistírny v pražské Bubenči, byly prezentovány nejžhavější novinky ze světa brandové a výkonnostní reklamy. 

Představitelé Google a některých významných klientů hovořili ve svých přednáškách o trendech ve světě reklamy a sdíleli konkrétní tipy, jak realizovat úspěšné kampaně prostřednictvím nástrojů Google.

Z horkých novinek, které zazněly na konferenci, jsme zaznamenali tyto:

  • V rámci Gmailu se připravuje zpřístupnění reklamního prostoru pro české inzerenty. To umožní cíleně oslovit uživatele tohoto freemailu, který v ČR  registruje více než 1 milión uživatelů.
  • V Google Adwords se postupně spouštějí nové formáty interaktivních reklam např. s využitím videa a propojení se sociální sítí Google+.
  • V květnu nově zpřístupněná funkce "optimalizace cílení" v Google Adwords má zajistit zvýšení objemu prokliků při zachování relevantního publika, tedy kvality cílové skupiny.

Google v roce 2013 implementoval více než 1000 změn v systému Google Adwords

Prezentováno bylo mnoho dalších novinek. Google uvedl, že v minulém roce realizoval přes 1000 změn v systému Google Adwords a to vše "za chodu" všech spravovaných kampaní. To je skutečné obdivuhodné. Zároveň tato skutečnost klade vysoké nároky na správce kampaní a reklamní agentury. Pokud chtějí zlepšovat výkonnost kampaní klientů a obstát v konkurenci, musí tyto novinky sledovat, vstřebávat a aplikovat je do nových i existujících kampaní.

Google Performance & Branding Summit 2014

4 optimalizační taktiky pro remarketing

Přednáška Honzy Zdarsy představila možnosti optimalizace remarketingových kampaní. Přestože vyžadují intenzivní optimalizaci, je třeba se vyhnout tvorbě příliš mnoha remarketingových publik. Zde jsou hlavní 4 doporučení:

  • Publika pro remarketing je třeba vybrat tak, aby byla pokud možno co nejvíce homogenní.
  • Pro různá publika musí být nastavena různá (ale současně relevantní!) sdělení.
  • Je třeba intenzivně pracovat s cenou za proklik podle pravděpodobnosti konverze jednotlivých publik, zařízení (mobil, tablet, PC), doby od poslední návštěvy na webu, a mnoha dalších kritérií.
  • Při nízkém provozu z remarketingu je možné zrušit omezení dané geografickým cílením.

Na přednášce věnované remarketingu zaznělo i téma automatizace kampaní. Tu je vhodné aplikovat zejména na skutečně dobře vyladěné části kampaně. Automatizace může probíhat prostřednictvím nástrojů Adwords nebo prostřednictvím skriptů. Skripty z různých dostupných knihoven je možné využít nejen k automatizaci řízení kampaní, ale například i k jejich diagnostice.

Google Performance & Branding Summit 2014

Universal Analytics

Nová verze Google Analytics pojmenovaná Universal Analytics se stala dalším tématem, které prezentovali Peter Hutta a Jiří Brázda.

Universal Analytics umožňují oproti předchozí verzi rozšířené možnosti vyhodnocování online marketingových aktivit. S jejich pomocí lze sledovat uživatele bez ohledu na zařízení, které používají pro práci s internetem (mobil, tablet či PC). Dále lze tento nástroj propojit přímo na CRM systémy a mít tak informace o ROI jednotlivých kampaní v reálném čase. Do Universal Analytics je možné importovat data o offline konverzích a dále s nimi pracovat.

K dalším tématům prezentovaným na konferenci se vrátíme v některém z dalších článků na blogu MarketUP. Můžete se těšit na novinky z videoreklamy, o tom na co si dát pozor při tvorbě landing page a dalších zajímavostech z online světa.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017