Blog

Jan Petrtyl 28. 11. 2013 Zpět

Znalost chování zákazníků je pro e-shop základem úspěchu

Znalost chování zákazníků je pro e-shop základem úspěchu

V jednom z dřívějších příspěvků o e-commerce jsme se zabývali hodnocením vybraných e-shopů a důraz jsme kladli zejména na nabídkovou stranu trhu. To je však pouze jedna strana mince. Klíčem k úspěchu je především povědomí o tom, na co kladou důraz zákazníci a jaké jsou jejich preference.

graf1

Zdroj: Hurt a Petrtyl, Marketing a komunikace (3/2013, str. 14-15)

Na výše uvedeném grafu je vidět, že různé faktory mají pro zákazníky e-shopů různý význam. Nepřekvapí, že prim hrají cenové podmínky. Obrovský vliv má vlastní zkušenost (a tím i potenciál pro budování dlouhodobých vztahů se zákazníky), dostupnost zboží na skladě, a dále pak objektivní hodnocení obchodu a další faktory. Kvalitní e-shop tak netvoří jediný znak, ale celý soubor různých ukazatelů.

Velký vliv na přidanou hodnotu mají i doplňkové služby e-shopů. Podívejme se na příklady z portfolia služeb u online prodejců spotřební elektroniky a počítačů a jejich význam pro zákazníky.

graf2

Zdroj: Hurt a Petrtyl, Marketing a komunikace (3/2013, str. 14-15)

My v MarketUP víme, že úspěšný e-shop musí být víc než jen dobrý v mnoha oblastech. A víme, jak toho dosáhnout. Přesvědčte se, pomůžeme vám!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017