Blog

Jan Petrtyl 28. 11. 2013 Zpět

Znalost chování zákazníků je pro e-shop základem úspěchu

Znalost chování zákazníků je pro e-shop základem úspěchu

V jednom z dřívějších příspěvků o e-commerce jsme se zabývali hodnocením vybraných e-shopů a důraz jsme kladli zejména na nabídkovou stranu trhu. To je však pouze jedna strana mince. Klíčem k úspěchu je především povědomí o tom, na co kladou důraz zákazníci a jaké jsou jejich preference.

graf1

Zdroj: Hurt a Petrtyl, Marketing a komunikace (3/2013, str. 14-15)

Na výše uvedeném grafu je vidět, že různé faktory mají pro zákazníky e-shopů různý význam. Nepřekvapí, že prim hrají cenové podmínky. Obrovský vliv má vlastní zkušenost (a tím i potenciál pro budování dlouhodobých vztahů se zákazníky), dostupnost zboží na skladě, a dále pak objektivní hodnocení obchodu a další faktory. Kvalitní e-shop tak netvoří jediný znak, ale celý soubor různých ukazatelů.

Velký vliv na přidanou hodnotu mají i doplňkové služby e-shopů. Podívejme se na příklady z portfolia služeb u online prodejců spotřební elektroniky a počítačů a jejich význam pro zákazníky.

graf2

Zdroj: Hurt a Petrtyl, Marketing a komunikace (3/2013, str. 14-15)

My v MarketUP víme, že úspěšný e-shop musí být víc než jen dobrý v mnoha oblastech. A víme, jak toho dosáhnout. Přesvědčte se, pomůžeme vám!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Posilujeme tým o Martinu, Léňu a Martina!

S novými posilami jako kdyby se v poslední době roztrhl pytel a tak v týmu vítáme další tři lidi, Martinu, Léňu a EmJaye. S jejich pomocí …

25. 7. 2017

Archetypy v marketingu IV: Dosáhněte stability a řádu

Zaujal vás náš seriál o archetypech v marketingu? Máme pro vás další díl, který tentokrát řeší potřebu najít a vytvořit ve světě ř…

14. 7. 2017

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme obdrželi skvělou zprávu. Postoupili jsme do dalšího kola globální soutěže Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovatio…

12. 7. 2017

4 taktiky, které pomohou prodat vaše produkty či služby

Konečně jste provedli potenciální zákazníky trychtýřem a můžete začít prodávat. Ve třetí fázi máte dva hlavní úkoly (a několik ved…

5. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Třetí letošní teambuilding: MarketUP na vodě

Ne že by se tým MarketUP v našich kancelářích začínal nudit, ale už to chtělo využít teplého červnového počasí a vyrazit ven. MarketU…

27. 6. 2017