Blog

Eva Řeháková 6. 2. 2017 Zpět

Žít, pracovat, cestovat. Jak začal můj půlroční „homeoffice“ v Asii

Žít, pracovat, cestovat. Jak začal můj půlroční „homeoffice“ v Asii

Spousta lidí z online světa dnes cestuje a pracuje ze zahraničí. Ujal se pro ně pojem „digitální nomádi“ a jedná se především o freelancery, ale i o zaměstnance některých cool firem. Nedávno jsem se zařadila mezi ně a odjela na půl roku do Asie. Jak to vlastně funguje?

První zastávka: Bali baby!

Většina digitálních nomádů si vybírá k cestování Asii. Hlavním důvodem jsou peníze. Ačkoliv už neplatí, že by byla všude výrazně levnější, rozhodně je možné tu bez problémů žít minimálně za stejnou nebo i nižší cenu než v ČR.

Já začala svůj pracovní pobyt na indonéském ostrově Bali, kde se ceny pohybují kvůli turistickému ruchu a západním nomádům poměrně vysoko, přesto jde na spoustě věcí ušetřit.

Pokud vás zajímá, kolik stojí život na Bali či jinde ve světě, můžete si na serveru Numbeo srovnat jakákoliv dvě města ze seznamu. Zjistíte například, kolik ušetříte za běžný oběd na Bali (45 Kč) oproti pražskému standardu (120 Kč) nebo o kolik se vám tu prodraží lahev vína (422 Kč) oproti tomu, co jste za ni zvyklí platit v Praze (120 Kč). Vybrala jsem za příklad ty největší cenové extrémy, cena lahve vína není pro mne určující :-)

TIP: Podívejte se třeba také na nejoblíbenější místa digitálních nomádů, mezi kterými se hlavně v létě umísťuje na předních příčkách i Praha.

Coworking v Canggu

Protože jsem zvyklá pracovat v kolektivu, našla jsem si na Bali prostor, kde si lidé jako já pronajímají internet a s ním i pracovní místo. Je to vlastně taková sdílená kancelář. Abyste měli lepší představu o tom, jak to v coworkingu vypadá, natočila jsem krátké video. Ano, máme tu i bazén.

Co přináší práce z coworkingu?

Cestovat a přitom pracovat. Může se to zdát složité nebo neefektivní. Práce ze zahraničí ale není jen o tom, že teď sedím v coworkingu v tílku když je v ČR mínus deset. Že mám ke svačině obří avokádo za 10 korun nebo že jsem se dopoledne byla koupat v moři.

Je to především o poznávání. Poznávání nových míst a kultury, která je tak odlišná, že vám za nějakou dobu změní pohled na celý život.

Poznávání dalších freelencerů, podnikatelů, často zakladatelů úspěšných start-upů, kteří jsou na stejné vlně jako vy. Rádi si povídají o práci, vyměňují zkušenosti a tipy z marketingu i dalších oborů.

Zatím nevím jak ostatní, ale Dojo coworking navíc pořádá také pravidelné přednášky na témata, která lidi v něm zajímají. Takže o vzdělávání je postaráno. Nehledě na „lekce angličtiny zdarma“, které člověk dostává díky každodenní komunikaci.

Lepší organizace a pořádek v práci

Práce ze zahraničí chce trochu více organizace. Já sama si dala díky odjezdu spoustu věcí „do pořádku“ a pracovní úkoly, ve kterých jsem se dokázala zorientovat jen já, sepsala a připravila pro své kolegyně. Myslím, že mám díky tomu ve všem lepší systém, který dělá mou práci efektivnější a rychlejší.

Inspirace a čas navíc

Bonusem cestování a poznávání je také mnohem větší inspirace a s ní spojená kreativita. Za velice krátkou dobu tady dokážu vymyslet něco, s čím bych se v kanceláři lopotila třeba celý den, mnohdy ještě za podpory dalších kolegů.

Díky sedmihodinovému časovému náskoku navíc zvládám spoustu věcí dříve, než se moji kolegové vůbec dostanou do práce. Což beru jako velkou výhodu, i když nevím jak oni :-) 

Cestovat sama? Stojí to za to

Poslední věc, kterou mi cestování přináší, bych chtěla sdílet ne z pracovní, ale z osobní roviny. Jelikož cestuji sama, všechno zařizování, ale i rozhodování je jen na mně. To vnímám jako jednu z největších výzev, která je však zároveň spojená s neuvěřitelnou svobodou. Člověk by tak asi nedokázal žít napořád. Ale zažít to za mě rozhodně stojí za to.

Na report z dalšího coworkingu, tentokrát v Thajsku, se můžete těšit v některém z dalších newsletterů!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019