Blog

Kristina Pohlová 14. 2. 2017 Zpět

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro obchodníky, dodavatele, zástupce státní správy a další experty přinesla spoustu hodnotného obsahu. Sepsali jsme pro vás pár zajímavých postřehů.

Jak propojit online a offline? Jedno z hlavních témat

Letošní Retail Summit se nesl v duchu hesla Jeden trh, jeden zákazník, jeden obchod. Mluvilo se hodně o hledání cest, jak propojit online a offline, protože zákazník je nakonec vždy jen jeden. Odborná veřejnost se shodla v tom, že je potřeba získat si jeho srdce a být mu nablízku, ať už se rozhoduje nakoupit v kamenné pobočce nebo v e-shopu.

Vřelost a osobní přístup klíčem k úspěchu

Přes tisíc účastníků přítomných v sále rozhodovalo o  vítězi ankety o nový zákaznický zážitek. Proti sobě stály prezentace Globusu, Lidlu a sýrárny La Formaggeria Gran Moravia. Vřelost a osobní přístup majitele sýrárny Roberta Brazzale a jeho italský  šarm nakonec zvítězily nad korporátními prezentacemi Globusu a Lidlu.

Pan Brazzale se vyznal z lásky k Česku, prezentoval v češtině a jako středobod své prezentace měl množství fotografií svých zaměstnanců. Gran Moravia má vlastní řetězec prodejen, zaměstnance školí v Itálii a ti pak umějí zákazníkovi velmi dobře odborně poradit ohledně způsobu použití výrobků, jejich kombinace, doporučených receptů apod.

Každý zákazník chce být jedinečný

O individualizaci nabídky mluvil i Petr Toupal, komerční ředitel z Košík.cz. Tomuto e-shopu velmi dobře funguje práce s příběhem produktu či výrobce. Když si v popisku výrobku pohrají s příběhem farmáře, prodej stoupá obvykle o 20-30 %.

V Košíku registrují dva základní typy zákazníků: jednoho se „seznamem“ a druhého „impulzivního“. Toho „impulzivního“ přitom mají raději a hledají způsob, jak tento impulz ještě navýšit. Do budoucna proto v Košíku plánují více segmentovat a individualizovat sekci Doporučujeme a Zapomněl jsi koupit.

Sečteno a podtrženo: dnešní zákazník je extrémně náročný a dostat se mu na kobylku vyžaduje notnou dávku invence a kreativity. Prim proto hraje individualizace nabídky a vyvolání pocitu u zákazníka, že je pro nás jedinečný. Kdo z obchodníků tento úkol zvládne nejlépe, má vyhráno.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018

Vítáme nové klienty BILLA, T-Mobile, Modrá Pyramida a Moser

5. 11. 2018

Je nám 8 let!

1. 11. 2018

Plánujte exportovat do zahraničí? Nyní je to snadnější, než byste čekali

Pro mnoho firem je expanze do zahraničí jeden ze způsobů, jak dále růst a získat nové trhy pro své výrobky a služby. Některé start-upy v …

25. 10. 2018

V MarketUP jsme měli hosty z Thunderbird School of Global Management

MarketUP se zařadil mezi významné společnosti, které navštívili studenti exekutivních programů americké univerzity Thunderbird.

20. 10. 2018

Jsme finalisté Google Premier Partner Awards - podruhé v řadě

10. 9. 2018