Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Veronika Čapková 7. 3. 2017
Marketup
Marketup

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu YouTube TV, která umožní uživatelům sledovat oblíbené pořady kdykoliv a kdekoliv. Jak bude vypadat inzerce na nové televizi?

Google představil poetiku nového živého vysílání YouTube TV na tiskové konferenci v Los Angeles. Před samotným oznámením se pochlubil, že tato služba bude znamenat „nový způsob televizní zábavy, kterou všichni tak milujeme.“ A v čem to celé spočívá? Za 35 $ měsíčně si všichni předplatitelé budou moci užívat široké nabídky programů. Chybět nebude ani ABC, NBC, CBS, Fox, ESPN.

„Mladší generace chce sledovat přenos tak, jak je zvyklá. To znamená, co chce, kdy chce a jak chce,“ uvedla na tiskové konferenci ředitelka společnosti YouTube, Susan Wojcicki. YouTube TV přichází s ambicemi mnohem většími, než by se mohlo zdát. Chce soutěžit s Dish Network Sling TV, Sony Playstation Vue a Hulu, kterou společně vlastní mediální giganti Comcast, Time Warner, Walt Disney a 21st Century Fox.

Inzerce na YouTube TV? Aukční systém zůstane zachován

Jak bude vypadat inzerce na nové televizi YouTube TV? V plánu je umožnění stejné či aspoň podobné formy reklamy jako na hlavním videoportálu. YouTube TV bude i nadále využívat reklamní aukční systém. Tomu nahrává i skutečnost, že vzhled i funkce webu se nebudou takřka vůbec lišit od stávajícího portálu. Uživatelé dostanou to, na co jsou zvyklí.

Úvodní strana bude i nadále nabízet pořady, které by se na základě dříve přehrávaných videí mohly líbit nejvíce, nahoře v okénku si budou uživatelé stále moci vyhledat konkrétní video. Na Homepage však vynikne záložka „Live“, kde najdou aktuální vysílání, které si zaplatili.

Služba bude brzy k dispozici v USA. Ostatním nezbývá nic jiného než čekat či se zapsat do pořadníku, jenž je upozorní v okamžiku, kdy budou moci využívat službu i ve své lokaci.

Google plánuje podstatně zkrátit reklamy na YouTube

Firma ohlásila, že od roku 2018 přestane propagovat 30sekundové reklamy, které nelze přeskočit. Inzerenti se však nemusejí bát, místo nich zůstanou 15 a 20sekundové, které jsou podle společnosti lepší pro uživatele i inzerenty.

A co na to hodnotitelé? Upozorňují, že tím chce zřejmě Google lépe konkurovat Facebooku. „Já to vnímám jako signál toho, že YouTube se bojí Facebooku,“ napsal pro Campaign Callum McCahon, strategický šéf reklamní agentury Born Social. „Víme, že videa jsou teď pro Facebook hlavním strategickým plánem. YouTube začíná mít pěkně nahnáno.“

Přesný důvod nechce Google prozradit, ale zřejmě jejich rozhodnutí souvisí i s faktem, že přibývá uživatelů, kteří sledují kanál YouTube přes mobil. Ti nemají trpělivost a hlavně je každá sekunda reklamy stojí peníze (datový balíček). Proto raději sledování videa ukončí. Tomu teď chce Google se svou novou „fintou“ zabránit.

Necháme se překvapit a uvidíme, jak se situace vyvine. V každém případě online video bude hrát stále větší roli v marketingovém mixu značek.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .