Blog

Eva Řeháková 27. 4. 2015 Zpět

Weby, nepřizpůsobené mobilním zařízením, se propadnou v mobilním vyhledávání

Weby, nepřizpůsobené mobilním zařízením, se propadnou v mobilním vyhledávání

Nejsou vaše webové stránky optimalizované pro mobilní telefony? Pak můžete v nejbližší době očekávat jejich výrazný propad ve vyhledávači Google při hledání na mobilním zařízení. Společnost Google změnila algoritmus ve vyhledávání, nyní upřednostňuje webové stránky přizpůsobené mobilním zařízením.

Sice to není poprvé, co Google zvýhodňuje optimalizované stránky, tentokrát je však změna zásadní. Dotkne se více než 40 % vyhledávacích dotazů, zasažen proto může být téměř každý. Google tak reaguje na zvýšený počet přístupů na internet z mobilních telefonů a tabletů, jejichž uživatelům chce vyjít vstříc.

Snazší prohlížení webů na mobilu

Zatímco provozovatele nepřizpůsobených webů změna rozhodně nepotěší, běžní uživatelé naopak ocení přehlednější prohlížení webových stránek na svých telefonech. První stránky v organickém vyhledávání by měly být v drtivé většině případů optimalizované.

Google ohlásil netypicky svůj záměr již v únoru, aby dal provozovatelům šanci se na změnu připravit. Nový algoritmus se dotkne především e-shopů, u kterých je obvykle potřeba vytvořit separátní aplikaci pro nákup z mobilu.

Jak jsou na tom vaše webové stránky?

Na zlepšení pozice ve vyhledávačích se mohou těšit ti, kteří nezaspali dobu, dbali na neustálé naléhání ze stran webmasterů i online marketérů a optimalizovali svůj web pro mobilní zařízení.

Nevíte, jak je na tom váš web? Pokud si nejste jisti, zdali už u vás proběhla optimalizace pro mobilní zařízení, můžete si snadno ověřit jeho funkčnost přímo na stránkách společnosti Google.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019