Blog

Eva Řeháková 27. 4. 2015 Zpět

Weby, nepřizpůsobené mobilním zařízením, se propadnou v mobilním vyhledávání

Weby, nepřizpůsobené mobilním zařízením, se propadnou v mobilním vyhledávání

Nejsou vaše webové stránky optimalizované pro mobilní telefony? Pak můžete v nejbližší době očekávat jejich výrazný propad ve vyhledávači Google při hledání na mobilním zařízení. Společnost Google změnila algoritmus ve vyhledávání, nyní upřednostňuje webové stránky přizpůsobené mobilním zařízením.

Sice to není poprvé, co Google zvýhodňuje optimalizované stránky, tentokrát je však změna zásadní. Dotkne se více než 40 % vyhledávacích dotazů, zasažen proto může být téměř každý. Google tak reaguje na zvýšený počet přístupů na internet z mobilních telefonů a tabletů, jejichž uživatelům chce vyjít vstříc.

Snazší prohlížení webů na mobilu

Zatímco provozovatele nepřizpůsobených webů změna rozhodně nepotěší, běžní uživatelé naopak ocení přehlednější prohlížení webových stránek na svých telefonech. První stránky v organickém vyhledávání by měly být v drtivé většině případů optimalizované.

Google ohlásil netypicky svůj záměr již v únoru, aby dal provozovatelům šanci se na změnu připravit. Nový algoritmus se dotkne především e-shopů, u kterých je obvykle potřeba vytvořit separátní aplikaci pro nákup z mobilu.

Jak jsou na tom vaše webové stránky?

Na zlepšení pozice ve vyhledávačích se mohou těšit ti, kteří nezaspali dobu, dbali na neustálé naléhání ze stran webmasterů i online marketérů a optimalizovali svůj web pro mobilní zařízení.

Nevíte, jak je na tom váš web? Pokud si nejste jisti, zdali už u vás proběhla optimalizace pro mobilní zařízení, můžete si snadno ověřit jeho funkčnost přímo na stránkách společnosti Google.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017