Blog

MarketUP 20. 1. 2014 Zpět

Vyzkoušeli jsme nové Firmy.cz v betaverzi. Jaké budou?

Vyzkoušeli jsme nové Firmy.cz v betaverzi. Jaké budou?

Seznam.cz chce od dubna spustit novou podobu online katalogu Firmy.cz. Zápis firmy má být zdarma a inzerce na principu aukce.

Právě dnes byla spuštěna veřejná betaverze.

Po jedenácti letech od vzniku internetové služby Firmy.cz projekt mění svou podobu. Novinkou má být možnost vložení doplňkových informací, loga a 20 fotografií zdarma. Ačkoliv bude i v nové verzi zachován samotný katalog, důraz bude kladen na vyhledávání. Nejčastěji hledané dotazy by měly zůstat přímo na hlavní stránce.

Nově přibude i několik filtrů. Vybrat tak bude možné například z podniků, které mají právě otevřeno, kde se dá platit kartou, z e-shopů s vlastními výdejními místy, či z restaurací, které mají zahrádku nebo jsou nekuřácké.

Možná po vzoru zbožových vyhledávačů nové Firmy.cz nabídnou i možnost pro uživatele přidat si některé firmy do oblíbených a napsat na ně recenzi.

Nová podoba katalogu Firmy.cz

Zdroj: Reprofoto beta.firmy.cz

Firmy.cz v nové podobě mění i svůj obchodní model a inzerce zde bude založena na principu aukce. Ve vybraných kategoriích, ale i při vyhledávání jednotlivých klíčových slov, bude moci každý svou firmu posunout ve výpisu výše prostřednictvím inzerce.

Firma si bude moci nastavit maximální denní rozpočet (minimum je 10 Kč/den) a díky interaktivnímu táhlu okamžitě uvidí, na jakou pozici se ve výpise výsledků její zápis dostane.

V katalogu Firmy.cz je k dnešnímu dni zaregistrováno okolo 610 tisíc firem.

A jak vidíme novou podobu Firmy.cz my v MarketUP?

  • Firmy.cz už opravdu potřebovaly změnu a tak chválíme Seznam.cz i za odvážný redesign, který se nese v minimalistickém duchu dříve ohlášených změn samotného Seznamu. 
  • Na hlavní stránce veřejné betaverze už se sice zobrazují nejčastěji hledané dotazy, ale zatím příliš obecně a i po kliknutí na tento dotaz se nezobrazí firmy v naší nejbližší lokalitě. S touto funkcí zřejmě Seznam.cz do budoucna počítá. Po kliknutí na mapu vás totiž prohlížeč požádá o potvrzení vaší aktuální polohy. 
  • Už v samotném přehledu se zobrazuje v nové verzi adresa společnosti, což je pro řadu firem jistě vítaná změna. Škoda, že nejde zobrazit adresu na Mapy.cz hned z výpisu, ale až ze samotného zápisu firmy. 
  • V dané kategorii (například „Elektro“) se uživatelům zobrazí jen 14 firem oproti 25 výpisům na staré verzi. Dostat se tedy na první stránku vyhledávání nebude tak snadné. 
  • Ve velkém očekávání jsme ohledně funkce akčních nabídek firem, která ve stávajícím katalogu trochu pokulhává a není neobvyklé, že se v kategorii „Elektro, mobily a počítače“ zobrazí třeba Avion Shopping Park Ostrava a jeho aktuální nabídka ve Starbucks.
  • Jsme zvědavi na úspěch funkce přidání do oblíbených a uživatelských recenzí firem. V tomto směru Seznam.cz u své služby zaspal pár let, kdy se v podstatě identické prvky už dávno objevují na zbožových vyhledávačích a srovnávačích jako je například Heureka.cz.
Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019