Blog

MarketUP 20. 1. 2014 Zpět

Vyzkoušeli jsme nové Firmy.cz v betaverzi. Jaké budou?

Vyzkoušeli jsme nové Firmy.cz v betaverzi. Jaké budou?

Seznam.cz chce od dubna spustit novou podobu online katalogu Firmy.cz. Zápis firmy má být zdarma a inzerce na principu aukce.

Právě dnes byla spuštěna veřejná betaverze.

Po jedenácti letech od vzniku internetové služby Firmy.cz projekt mění svou podobu. Novinkou má být možnost vložení doplňkových informací, loga a 20 fotografií zdarma. Ačkoliv bude i v nové verzi zachován samotný katalog, důraz bude kladen na vyhledávání. Nejčastěji hledané dotazy by měly zůstat přímo na hlavní stránce.

Nově přibude i několik filtrů. Vybrat tak bude možné například z podniků, které mají právě otevřeno, kde se dá platit kartou, z e-shopů s vlastními výdejními místy, či z restaurací, které mají zahrádku nebo jsou nekuřácké.

Možná po vzoru zbožových vyhledávačů nové Firmy.cz nabídnou i možnost pro uživatele přidat si některé firmy do oblíbených a napsat na ně recenzi.

Nová podoba katalogu Firmy.cz

Zdroj: Reprofoto beta.firmy.cz

Firmy.cz v nové podobě mění i svůj obchodní model a inzerce zde bude založena na principu aukce. Ve vybraných kategoriích, ale i při vyhledávání jednotlivých klíčových slov, bude moci každý svou firmu posunout ve výpisu výše prostřednictvím inzerce.

Firma si bude moci nastavit maximální denní rozpočet (minimum je 10 Kč/den) a díky interaktivnímu táhlu okamžitě uvidí, na jakou pozici se ve výpise výsledků její zápis dostane.

V katalogu Firmy.cz je k dnešnímu dni zaregistrováno okolo 610 tisíc firem.

A jak vidíme novou podobu Firmy.cz my v MarketUP?

  • Firmy.cz už opravdu potřebovaly změnu a tak chválíme Seznam.cz i za odvážný redesign, který se nese v minimalistickém duchu dříve ohlášených změn samotného Seznamu. 
  • Na hlavní stránce veřejné betaverze už se sice zobrazují nejčastěji hledané dotazy, ale zatím příliš obecně a i po kliknutí na tento dotaz se nezobrazí firmy v naší nejbližší lokalitě. S touto funkcí zřejmě Seznam.cz do budoucna počítá. Po kliknutí na mapu vás totiž prohlížeč požádá o potvrzení vaší aktuální polohy. 
  • Už v samotném přehledu se zobrazuje v nové verzi adresa společnosti, což je pro řadu firem jistě vítaná změna. Škoda, že nejde zobrazit adresu na Mapy.cz hned z výpisu, ale až ze samotného zápisu firmy. 
  • V dané kategorii (například „Elektro“) se uživatelům zobrazí jen 14 firem oproti 25 výpisům na staré verzi. Dostat se tedy na první stránku vyhledávání nebude tak snadné. 
  • Ve velkém očekávání jsme ohledně funkce akčních nabídek firem, která ve stávajícím katalogu trochu pokulhává a není neobvyklé, že se v kategorii „Elektro, mobily a počítače“ zobrazí třeba Avion Shopping Park Ostrava a jeho aktuální nabídka ve Starbucks.
  • Jsme zvědavi na úspěch funkce přidání do oblíbených a uživatelských recenzí firem. V tomto směru Seznam.cz u své služby zaspal pár let, kdy se v podstatě identické prvky už dávno objevují na zbožových vyhledávačích a srovnávačích jako je například Heureka.cz.
Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017