Blog

MarketUP 20. 1. 2014 Zpět

Vyzkoušeli jsme nové Firmy.cz v betaverzi. Jaké budou?

Vyzkoušeli jsme nové Firmy.cz v betaverzi. Jaké budou?

Seznam.cz chce od dubna spustit novou podobu online katalogu Firmy.cz. Zápis firmy má být zdarma a inzerce na principu aukce.

Právě dnes byla spuštěna veřejná betaverze.

Po jedenácti letech od vzniku internetové služby Firmy.cz projekt mění svou podobu. Novinkou má být možnost vložení doplňkových informací, loga a 20 fotografií zdarma. Ačkoliv bude i v nové verzi zachován samotný katalog, důraz bude kladen na vyhledávání. Nejčastěji hledané dotazy by měly zůstat přímo na hlavní stránce.

Nově přibude i několik filtrů. Vybrat tak bude možné například z podniků, které mají právě otevřeno, kde se dá platit kartou, z e-shopů s vlastními výdejními místy, či z restaurací, které mají zahrádku nebo jsou nekuřácké.

Možná po vzoru zbožových vyhledávačů nové Firmy.cz nabídnou i možnost pro uživatele přidat si některé firmy do oblíbených a napsat na ně recenzi.

Nová podoba katalogu Firmy.cz

Zdroj: Reprofoto beta.firmy.cz

Firmy.cz v nové podobě mění i svůj obchodní model a inzerce zde bude založena na principu aukce. Ve vybraných kategoriích, ale i při vyhledávání jednotlivých klíčových slov, bude moci každý svou firmu posunout ve výpisu výše prostřednictvím inzerce.

Firma si bude moci nastavit maximální denní rozpočet (minimum je 10 Kč/den) a díky interaktivnímu táhlu okamžitě uvidí, na jakou pozici se ve výpise výsledků její zápis dostane.

V katalogu Firmy.cz je k dnešnímu dni zaregistrováno okolo 610 tisíc firem.

A jak vidíme novou podobu Firmy.cz my v MarketUP?

  • Firmy.cz už opravdu potřebovaly změnu a tak chválíme Seznam.cz i za odvážný redesign, který se nese v minimalistickém duchu dříve ohlášených změn samotného Seznamu. 
  • Na hlavní stránce veřejné betaverze už se sice zobrazují nejčastěji hledané dotazy, ale zatím příliš obecně a i po kliknutí na tento dotaz se nezobrazí firmy v naší nejbližší lokalitě. S touto funkcí zřejmě Seznam.cz do budoucna počítá. Po kliknutí na mapu vás totiž prohlížeč požádá o potvrzení vaší aktuální polohy. 
  • Už v samotném přehledu se zobrazuje v nové verzi adresa společnosti, což je pro řadu firem jistě vítaná změna. Škoda, že nejde zobrazit adresu na Mapy.cz hned z výpisu, ale až ze samotného zápisu firmy. 
  • V dané kategorii (například „Elektro“) se uživatelům zobrazí jen 14 firem oproti 25 výpisům na staré verzi. Dostat se tedy na první stránku vyhledávání nebude tak snadné. 
  • Ve velkém očekávání jsme ohledně funkce akčních nabídek firem, která ve stávajícím katalogu trochu pokulhává a není neobvyklé, že se v kategorii „Elektro, mobily a počítače“ zobrazí třeba Avion Shopping Park Ostrava a jeho aktuální nabídka ve Starbucks.
  • Jsme zvědavi na úspěch funkce přidání do oblíbených a uživatelských recenzí firem. V tomto směru Seznam.cz u své služby zaspal pár let, kdy se v podstatě identické prvky už dávno objevují na zbožových vyhledávačích a srovnávačích jako je například Heureka.cz.
Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019