Blog

Více než polovina českých uživatelů je na sociálních sítích

Více než polovina českých uživatelů je na sociálních sítích

Podíl českých uživatelů, kteří používají sociální sítě stále roste. V loňském roce přesáhl jejich počet jednu polovinu a za posledních pět let se zvýšil na více než čtyřnásobek. První příčku mezi nejoblíbenějšími sociálními sítěmi v České republice si už několik let drží Facebook.

V roce 2008 používalo Facebook a další sociální sítě zhruba 12 % uživatelů. Z aktuální studie společnosti Mediaresearch vyplívá, že v roce 2012 jich bylo už 54 %, tedy více než polovina. Tuzemští uživatelé si oblíbili nejen Facebook, ale i mikroblogovací síť Twitter, která v Česku roste stále rychleji.

Pravidelné aktivity na internetu

Podobný vzestup zaznamenávají rovněž e-shopy a servery umožňující nákupy online. Jejich meziroční nárůst však neni tak výrazný, jako je tomu u sociálních sítí. V loňském roce nakupovalo prostřednictvím internetu zhruba o 14 % více uživatelů než v roce 2008.

Stabilní oblibu si užívají internetové vyhladavače jako je Google, český Seznam nebo Bing. Pro hledání na internetu je využívá více než 86 % uživatelů.

Klesající tendenci má naopak tzv. instant messaging. Komunikace prostřednictvím klientů ICQ nebo MSN mezi uživateli upadá. Od roku 2010, kdy tyto služby zažily v České republice svůj vrchol, je používá až o 7 % méně lidí, kteří jsou na internetu aktivní.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019