Blog

Jan Petrtyl 15. 3. 2014 Zpět

UTM parametry: rozklíčujte výkon svých online kampaní!

UTM parametry: rozklíčujte výkon svých online kampaní!

Velkou výhodou online marketingu je možnost přesného měření a vyhodnocování aktivit, kampaní a jejich výsledků. Je přesně možné zjistit, jaké konkrétní reklamy generují návštěvnost s nejvyšší mírou konverze. Není problémem zjistit, jak úspěšná byla z pohledu nárůstu tržeb poslední rozesílka e-mailového newsletteru nebo který ze dvou testovacích bannerů má nižší míru opuštění.

Základem je správné nastavení UTM parametrů

Reklamy, které odkazují na cílový web, obsahují hyperlinky. Po kliknutí se tak návštěvník dostává na cílovou stránku. Aby bylo možné provoz kvalitně analyzovat, doporučujeme používat tzv. UTM parametry. Těchto parametrů je možné využít celkem pět.

Source

Source – zdroj je základním parametrem. Převážně jej používáme pro označení serveru/stránky/služby, například Google, Seznam, Mladá fronta, Facebook, MarketUP, Heuréka, Zboží.cz, Newsletter atd.

Medium

Základními médii jsou:

  • organic, tj. automatické označení pro odkazy v přirozeném vyhledávání
  • referral označuje „klasické“ zpětné odkazy
  • cpc pro reklamy, kde se platí za klik, zejména jde o textovou reklamu ve vyhledávání
  • banner pro displayovou reklamu
  • remarketing pro remarketingové kampaně
  • email pro odkazy v e-mailových kampaních
  • atd. – používáme např. unikátní utm_medium pro reklamy na sociálních médiích

Campaign

Tento parametr používáme pro pojmenování kampaně. Fantazii se meze nekladou, důležité je však vždy zachovávat systém. Nám se osvědčilo pravidlo Rok-Zákazník-Produkt-DalšíParametryNázvuDlePotřeby.

Content

Pomocí parametru content pak odlišujeme obsah jednotlivých reklam – např. jako na následujícím obrázku při posuzování výkonu jednotlivých bannerů.

UTM rozlišení jednotlivých bannerů

Zdroj: MarketUP 

Term

Tento parametr můžeme použít pro nastavení klíčového slova pro danou reklamu.

Jak se UTM parametry vytvářejí

UTM parametry lze vytvářet ručně, mnohem pohodlnější je však využít některý z existujících automatických nástrojů. Například Google Analytics URL Builder.

Google URL Builder

Zdroj: MarketUP

Na obrázku je vidět příklad UTM parametrů pro odkaz na článek na náš web, který může být umístěn v patičce newsletteru. V Google Analytics bude možné sledovat chování návštěvníků, kteří na tento odkaz klikli.

Hypertextový odkaz jako takový pak bude vypadat následovně:

http://www.marketup.cz?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-duben-2014&utm_content=odkaz-v-paticce-mailu

Správně nastavené parametry jsou prvním krokem k dobré analýze

Popravdě si nedovedeme představit, že bychom UTM parametry nepoužívali. Analyzovat kampaně bez správně nastavených UTM je jako běžet v noci lesem bez svítilny! Na závěr připomínáme, že v práci s UTM parametry je nutné mít nastaven systém.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017

5 způsobů, jak zaujmout publikum obsahem

Každá firma chce především prodávat. Zákazníky však nezískáte pouhými tvrdými prodejními taktikami. Prodej začíná už zaujetím poten…

15. 5. 2017