Blog

Úkol je jasný: Všechny chytit máš! Pokémon a jeho flashback!

Úkol je jasný: Všechny chytit máš! Pokémon a jeho flashback!

Hra, za kterou stojí vývojář Niantic a firma Pokémon Company, naprosto pobláznila celý svět. Nejen, že si ji zkouší zahrát téměř každý (i my v MarketUP), ale můžete si s ní rozjet poměrně dobrý business. Stačí mít co nabídnout.

Co se právě teď děje?

Všichni naprosto šílí a žijí fenoménem Poké Ballu. To, že na ulicích potkáváte lidi zírající do vychytralých telefonů, na to jsme si zvykli. Ale urputné chytání rozjančených zvířat je věc jiná. Jak jsme si mohli všimnout, občas často nebezpečná.

6. července oficiálně přišla hra Pokémon Go na trh. Během několika dní se tato japonská novinka stala úspěšnější než kdejaké sociální sítě. Podle aktuálního výzkumu společnosti Nielsen Asmosphere, který se uskutečnil se vzorkem 500 respondentů české internetové populace, slyšelo o hře Pokémon Go více než polovina dotazovaných respondentů, to je přesně 58 %.

Hru v Česku hraje 7 % internetových uživatelů ve věku 15 až 24 let. Což odpovídá všem předpokladům, že mladá věková skupina bude hrát hru s největším zájmem. 

Pokémon Go je postavena na principu augmented reality

Jistě není třeba vysvětlovat, co je tahle hra zač. Jediné, co stojí za zmínku je pojem tzv. rozšířené reality (augmented reality). Hra Pokémon Go propojuje klasické herní prostředí a reálný svět v telefonu. Hráči jsou tak nuceni chodit venku a chytat zvěřinec přímo na místech vyznačených na mapě. Původní myšlenka zadavatelů hry je poměrně zajímavá a doopravdy donutí, především mladou věkovou skupinu, vyrazit ven na čerstvý vzduch.

Jak Pokémon Go vydělává?

  • První fakt: Interaktivní geolokační hra pozvedla akcie Nintenda o více než dvojnásobek 
  • Druhý fakt: Nintendo už teď má vyšší hodnotu než několikanásobně větší Sony
  • Třetí fakt: Když budete úspěšní, můžete svůj účet prodat za nemalou částku

Podívejte se na eBay, zadejte jako klíčové slovo „Pokemon Go account“ a hned vám vyjede několik uživatelských účtů, které jsou na prodej. Jen tak pro zajímavost, můžete si tam koupit účet až v přepočtu za 73 846 Kč. A možná když vydržíte, podobné accounty si brzy koupíte nebo prodáte i na českých aukčních portálech.

Jak MarketUP baví pokémonská zoo?

Když jsme se o aplikaci dozvěděli, hned jsme to šli vyzkoušet. Někoho to doslova pohltilo a některé možná odradilo. Já osobně nepatřím k těm, kteří by si lovení Pikačua doslova užívali. Ale zajímalo mě, jak to vnímají ostatní.

Někdo to vnímá jako takový návrat do dětství, kdy se sbírali kartičky Pokémonů a soutěžilo se o ně. Někomu se naopak líbí samotná myšlenka hry. To, že jste nuceni se zvednout z gauče a vyrazit do ulic, i když s tím úmyslem, ulovit co nejvíce zvířátek někdo po okolí.

A někteří hru prostě zkusili jen tak ze zvědavosti, když to teď přeci „letí“.

Naše první úlovky


Když všechny chytíte, jako tenhle Američan

„Gotta Catch´Em All?“ I vy tohle známé heslo můžete jednoduše naplnit. Teď to dokázal i Newyorčan vystupující pod nickem ftb_hodor. Pochytal všech 142 Pokémonů a při tom našel 153 kilometrů po New Yorku a blízkém New Jersey. Zajímá vás víc? Tak si přečtěte článek Jana Lásky.

Jak jste na tom vy? Pohltil vás fenomén Poké Ballu?

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Co nového odhalil Google na Agency Day?

29. ledna 2018 jsme se zúčastnili Google Agency Day, každoroční výroční konference pro certifikované Google partnery. Z akce jsme si odnesli …

31. 1. 2018

Naše TOP 5 kampaně v loňském roce

Na následujících řádcích se s vámi podělíme o přehled nezajímavějších kampaní za rok 2017. Výběr nebyl jednoduchý, protože skvělý…

30. 1. 2018

Noví projekťáci Lukáš & Pepa: Dobrý tým je ten, se kterým trávíte čas i po desáté večer

Lukáš Cikánek a Pepa Plechatý jsou v MarketUPu asi čtvrt roku a i za tak krátkou dobu už stihli pořádně máknout na spoustě projektů. Jak …

26. 1. 2018

#FacebookZero: Proč potřebujeme novou strategii?

Nový rok s sebou přinesl také velkou facebookovou novinku, kterou sice ocení uživatelé, správci Stránek ale zřejmě zapláčou. Jak se připr…

18. 1. 2018

Digitální trendy pro rok 2018

Rok 2018 bude pro online zlomový. Můžeme očekávat obrovský nárůst používání umělé inteligence, propad dosavadních vyhledávacích monop…

17. 1. 2018

Jak oslovit mileniály? Na Instagramu!

Potenciál Instagramu pro firmy neustále narůstá. Zjistěte, jak tuto síť využívat, abyste nezůstali pozadu.

5. 1. 2018