Blog

Úkol je jasný: Všechny chytit máš! Pokémon a jeho flashback!

Úkol je jasný: Všechny chytit máš! Pokémon a jeho flashback!

Hra, za kterou stojí vývojář Niantic a firma Pokémon Company, naprosto pobláznila celý svět. Nejen, že si ji zkouší zahrát téměř každý (i my v MarketUP), ale můžete si s ní rozjet poměrně dobrý business. Stačí mít co nabídnout.

Co se právě teď děje?

Všichni naprosto šílí a žijí fenoménem Poké Ballu. To, že na ulicích potkáváte lidi zírající do vychytralých telefonů, na to jsme si zvykli. Ale urputné chytání rozjančených zvířat je věc jiná. Jak jsme si mohli všimnout, občas často nebezpečná.

6. července oficiálně přišla hra Pokémon Go na trh. Během několika dní se tato japonská novinka stala úspěšnější než kdejaké sociální sítě. Podle aktuálního výzkumu společnosti Nielsen Asmosphere, který se uskutečnil se vzorkem 500 respondentů české internetové populace, slyšelo o hře Pokémon Go více než polovina dotazovaných respondentů, to je přesně 58 %.

Hru v Česku hraje 7 % internetových uživatelů ve věku 15 až 24 let. Což odpovídá všem předpokladům, že mladá věková skupina bude hrát hru s největším zájmem. 

Pokémon Go je postavena na principu augmented reality

Jistě není třeba vysvětlovat, co je tahle hra zač. Jediné, co stojí za zmínku je pojem tzv. rozšířené reality (augmented reality). Hra Pokémon Go propojuje klasické herní prostředí a reálný svět v telefonu. Hráči jsou tak nuceni chodit venku a chytat zvěřinec přímo na místech vyznačených na mapě. Původní myšlenka zadavatelů hry je poměrně zajímavá a doopravdy donutí, především mladou věkovou skupinu, vyrazit ven na čerstvý vzduch.

Jak Pokémon Go vydělává?

  • První fakt: Interaktivní geolokační hra pozvedla akcie Nintenda o více než dvojnásobek 
  • Druhý fakt: Nintendo už teď má vyšší hodnotu než několikanásobně větší Sony
  • Třetí fakt: Když budete úspěšní, můžete svůj účet prodat za nemalou částku

Podívejte se na eBay, zadejte jako klíčové slovo „Pokemon Go account“ a hned vám vyjede několik uživatelských účtů, které jsou na prodej. Jen tak pro zajímavost, můžete si tam koupit účet až v přepočtu za 73 846 Kč. A možná když vydržíte, podobné accounty si brzy koupíte nebo prodáte i na českých aukčních portálech.

Jak MarketUP baví pokémonská zoo?

Když jsme se o aplikaci dozvěděli, hned jsme to šli vyzkoušet. Někoho to doslova pohltilo a některé možná odradilo. Já osobně nepatřím k těm, kteří by si lovení Pikačua doslova užívali. Ale zajímalo mě, jak to vnímají ostatní.

Někdo to vnímá jako takový návrat do dětství, kdy se sbírali kartičky Pokémonů a soutěžilo se o ně. Někomu se naopak líbí samotná myšlenka hry. To, že jste nuceni se zvednout z gauče a vyrazit do ulic, i když s tím úmyslem, ulovit co nejvíce zvířátek někdo po okolí.

A někteří hru prostě zkusili jen tak ze zvědavosti, když to teď přeci „letí“.

Naše první úlovky


Když všechny chytíte, jako tenhle Američan

„Gotta Catch´Em All?“ I vy tohle známé heslo můžete jednoduše naplnit. Teď to dokázal i Newyorčan vystupující pod nickem ftb_hodor. Pochytal všech 142 Pokémonů a při tom našel 153 kilometrů po New Yorku a blízkém New Jersey. Zajímá vás víc? Tak si přečtěte článek Jana Lásky.

Jak jste na tom vy? Pohltil vás fenomén Poké Ballu?

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019