Blog

Matouš Ledvina 24. 9. 2013 Zpět

Tři zásadní faktory, které ovlivňují úspěch vašeho videa

Tři zásadní faktory, které ovlivňují úspěch vašeho videa

Ideální a samozřejmě ekonomicky výhodnější je, pokud se vaše videa šíří přirozenou cestou a inzerce videa je pouze doprovodným faktorem úspěchu. Jak dosáhnout toho, aby právě vaše videa dosahovala nejlepších statistik?

SEO pro video se příliš neliší od optimalizace pro fulltextové vyhledávání. Nebude tedy na škodu držet se i zde standardních doporučení Googlu ohledně poutavého obsahu. K tomu, aby uživatelé vaše video našli, se musí v první řadě o dané téma zajímat. Pak už jen stačí dodržet vhodnou formu a správně vyplnit tři základní parametry, které mohou rozhodnout, jak bude video úspěšné. 

Jedná se o magické trio: Nadpis, Náhled a Popis. Na podzim roku 2012 se stal hlavním hodnotícím prvkem strávený čas, oproti předchozímu počtu shlédnutí. Doby, kdy největší úspěch videu zajišťovaly titulky jako „BEST VIDEO EVER“, jsou nadobro pryč.

Nadpis (Title)

Titulek videa má ze všech textových metadat, kterými lze video označit, největší dopad na vyhledávací parametry. Nejdůležitější slova by měla být v levé části. Rozhodně není od věci udělat rychlou analýzu klíčových slov a dosáhnout tak nejvýstižnějších, ale také nejfrekventovanějších výrazů.

Náhled (Thumbnail)

Druhým úkolem je vložit výstižný obrázek, který vyzdvihne nejdůležitější části nadpisu. V případě, že se v samotném videu nenachází záběr, který by tento účel splňoval, je dobré vytvořit například grafickou koláž nebo obrázek doplnit krátkým textem či logem. Je-li video navíc součástí série, je dobré všechny náhledy sladit podobným grafickým prvkem.

Popis (Description)

V YouTube vyhledávání se zobrazují dva řádky textu (asi 125 znaků). Je proto vhodné využít tento prostor pro práci s klíčovými slovy a zároveň vložit stručné doplňující informace o obsahu a tématu videa.

Neuvádějte zavádějící nebo nepravdivé informace, protože kvalitní publikum vychází z maximální relevance obsahu a doplňujících údajů. Samotný proklik a následné opuštění nepřinášejí pro hodnocení videa žádný prospěch.

Dodržováním těchto nenáročných zásad snadno odlišíte profesionální videa od té spousty ostatních. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019