Blog

Matouš Ledvina 24. 9. 2013 Zpět

Tři zásadní faktory, které ovlivňují úspěch vašeho videa

Tři zásadní faktory, které ovlivňují úspěch vašeho videa

Ideální a samozřejmě ekonomicky výhodnější je, pokud se vaše videa šíří přirozenou cestou a inzerce videa je pouze doprovodným faktorem úspěchu. Jak dosáhnout toho, aby právě vaše videa dosahovala nejlepších statistik?

SEO pro video se příliš neliší od optimalizace pro fulltextové vyhledávání. Nebude tedy na škodu držet se i zde standardních doporučení Googlu ohledně poutavého obsahu. K tomu, aby uživatelé vaše video našli, se musí v první řadě o dané téma zajímat. Pak už jen stačí dodržet vhodnou formu a správně vyplnit tři základní parametry, které mohou rozhodnout, jak bude video úspěšné. 

Jedná se o magické trio: Nadpis, Náhled a Popis. Na podzim roku 2012 se stal hlavním hodnotícím prvkem strávený čas, oproti předchozímu počtu shlédnutí. Doby, kdy největší úspěch videu zajišťovaly titulky jako „BEST VIDEO EVER“, jsou nadobro pryč.

Nadpis (Title)

Titulek videa má ze všech textových metadat, kterými lze video označit, největší dopad na vyhledávací parametry. Nejdůležitější slova by měla být v levé části. Rozhodně není od věci udělat rychlou analýzu klíčových slov a dosáhnout tak nejvýstižnějších, ale také nejfrekventovanějších výrazů.

Náhled (Thumbnail)

Druhým úkolem je vložit výstižný obrázek, který vyzdvihne nejdůležitější části nadpisu. V případě, že se v samotném videu nenachází záběr, který by tento účel splňoval, je dobré vytvořit například grafickou koláž nebo obrázek doplnit krátkým textem či logem. Je-li video navíc součástí série, je dobré všechny náhledy sladit podobným grafickým prvkem.

Popis (Description)

V YouTube vyhledávání se zobrazují dva řádky textu (asi 125 znaků). Je proto vhodné využít tento prostor pro práci s klíčovými slovy a zároveň vložit stručné doplňující informace o obsahu a tématu videa.

Neuvádějte zavádějící nebo nepravdivé informace, protože kvalitní publikum vychází z maximální relevance obsahu a doplňujících údajů. Samotný proklik a následné opuštění nepřinášejí pro hodnocení videa žádný prospěch.

Dodržováním těchto nenáročných zásad snadno odlišíte profesionální videa od té spousty ostatních. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019