Blog

Matouš Ledvina 24. 9. 2013 Zpět

Tři zásadní faktory, které ovlivňují úspěch vašeho videa

Tři zásadní faktory, které ovlivňují úspěch vašeho videa

Ideální a samozřejmě ekonomicky výhodnější je, pokud se vaše videa šíří přirozenou cestou a inzerce videa je pouze doprovodným faktorem úspěchu. Jak dosáhnout toho, aby právě vaše videa dosahovala nejlepších statistik?

SEO pro video se příliš neliší od optimalizace pro fulltextové vyhledávání. Nebude tedy na škodu držet se i zde standardních doporučení Googlu ohledně poutavého obsahu. K tomu, aby uživatelé vaše video našli, se musí v první řadě o dané téma zajímat. Pak už jen stačí dodržet vhodnou formu a správně vyplnit tři základní parametry, které mohou rozhodnout, jak bude video úspěšné. 

Jedná se o magické trio: Nadpis, Náhled a Popis. Na podzim roku 2012 se stal hlavním hodnotícím prvkem strávený čas, oproti předchozímu počtu shlédnutí. Doby, kdy největší úspěch videu zajišťovaly titulky jako „BEST VIDEO EVER“, jsou nadobro pryč.

Nadpis (Title)

Titulek videa má ze všech textových metadat, kterými lze video označit, největší dopad na vyhledávací parametry. Nejdůležitější slova by měla být v levé části. Rozhodně není od věci udělat rychlou analýzu klíčových slov a dosáhnout tak nejvýstižnějších, ale také nejfrekventovanějších výrazů.

Náhled (Thumbnail)

Druhým úkolem je vložit výstižný obrázek, který vyzdvihne nejdůležitější části nadpisu. V případě, že se v samotném videu nenachází záběr, který by tento účel splňoval, je dobré vytvořit například grafickou koláž nebo obrázek doplnit krátkým textem či logem. Je-li video navíc součástí série, je dobré všechny náhledy sladit podobným grafickým prvkem.

Popis (Description)

V YouTube vyhledávání se zobrazují dva řádky textu (asi 125 znaků). Je proto vhodné využít tento prostor pro práci s klíčovými slovy a zároveň vložit stručné doplňující informace o obsahu a tématu videa.

Neuvádějte zavádějící nebo nepravdivé informace, protože kvalitní publikum vychází z maximální relevance obsahu a doplňujících údajů. Samotný proklik a následné opuštění nepřinášejí pro hodnocení videa žádný prospěch.

Dodržováním těchto nenáročných zásad snadno odlišíte profesionální videa od té spousty ostatních. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

GAME ON! Slavíme další úspěch v soutěži Google partnerů

V listopadu se k nám dostala skvělá zpráva. Uspěli jsme také ve třetím kvartálu letošní soutěže Google partnerů GAME ON a připsali si d…

24. 11. 2017

Co nového přinesl Marketing Festival 2017?

V listopadu jsme se tradičně účastnili Marketing Festivalu. A i letos jsme si z této velké konference odnesli spoustu zajímavých informací a …

24. 11. 2017

Web Summit 2017: Nové marketingové trendy v cestovním ruchu

Web Summit je největší technologickou konferencí světa, není proto divu, že se každý rok jedná o dlouho očekávanou událost. Event, v rám…

21. 11. 2017

Na rychlosti záleží. Jak je na tom váš mobilní web?

Podle jednoho z posledních výzkumů Google se průměrná mobilní webová stránka načítá 22 sekund. A přitom celých 32 % uživatelů opoušt…

16. 11. 2017

Jak jsme inspirovali ženy užívat si #HaagenDazsMoment

Rozjet od nuly stránku na Facebooku není jen tak. Pokud navíc máte na starosti takový lovebrand jako je Häagen-Dazs, to je teprve výzva. Jak js…

14. 11. 2017

Persony: Nástroj, který vám pomůže s marketingovou strategií

Persony jsou důležitou součástí marketingových strategií. S jejich pomocí dokážete lépe přemýšlet nad cílovou skupinou a v důsledku to…

13. 11. 2017