Blog

Matouš Ledvina 1. 11. 2013 Zpět

Stále více uživatelů navštěvuje YouTube z mobilních zařízení

Stále více uživatelů navštěvuje YouTube z mobilních zařízení

Za poslední dva roky se na serveru YouTube zvedl počet zhlédnutí z tabletů a smartphonů z 6 % (2011) na neuvěřitelných 41 %. Podle výkonného ředitele Googlu, Larryho Page se YouTube přibližuje ke stanovenému cíli vytvořit nádherný, jednoduchý a intuitivní zážitek bez ohledu na druh používaného zařízení.

Stále rostoucí příjmy z reklamy u mobilních zhlédnutí činí optimalizace na tablety a smartphony pro Google naprostou prioritu. Tento fakt vedl i k velkému konfliktu mezi Googlem a Microsoftem. Microsoft nabídl na svém Windows Phone aplikaci YouTube, která umožňovala blokovat veškeré reklamy a stahovat video obsah. 

Ačkoliv největší server pro sdílení videa na světě umožňuje několik způsobů, jak inzerenti mohou propagovat své produkty a služby, momentálně jsou na mobilních zařízeních k vidění pouze přeskakovatelné „TrueView“ reklamy, které nejsou účtovány, pokud se divák rozhodne reklamu po pár sekundách zrušit.

Na mobilní reklamu se začala soustředit i sociální síť Facebook. Tento měsíc Facebook ohlásil, že začne podporovat videoformát v jejich reklamních plochách pro přenosná zařízení, která umožňují marketingové cílení na mobilní diváky s Androidem nebo iOS. Nový typ reklamy se soustředí na společnosti, které chtějí propagovat mobilní aplikace. Divákům umožní zhlédnout promo video, aby se mohli rozhodnout, zda aplikaci stáhnou.

Na rozdíl od připravované facebookové autoplay reklamy, bude tento formát přehrán až po projevení zájmu diváka. Další zajímavou vlastností tohoto formátu bude také změna struktury cenění, která umožní inzerentům využívat CPA model, tedy nastavení rozpočtu dle počtu provedených instalací.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | LISTOPAD

Víme, co chystá Google pro rok 2017! Jako jediní zástupci Česka a Slovenska jsme byli pozváni na Google Partner Summit v Kalifornii. Přináší…

30. 11. 2016

MarketUP produkuje velmi úspěšná videa pro YouTube kampaně

Po několika letech zkušeností s návrhem a realizací mnoha Youtube kampaní, zejména pro velké TV inzerenty, jsme letos přistoupili k produkci …

30. 11. 2016

Co chystá Google pro rok 2017? Více, než si umíte představit

Druhý týden v listopadu se konal v legendárním hotelu Westin St. Francis v centru San Francisca globální Google Partner Summit. Významné udál…

30. 11. 2016

Jak navrhnout nejproklikávanější CTA tlačítko? Máme 6 tipů

Nefungují vám tlačítka s výzvou k akci? Vyzkoušejte 6 tipů z portálu Really Good Emails, které vám mohou pomoci zvýšit traffic z newslette…

28. 11. 2016

Připravili jsme workshopy pro účastníky programu Digisemestr

V MarketUP jsme se zapojili do vzdělávací akce Digisemestr, jediného studijního programu v ČR, zaměřeného výhradně na digitální marketing…

28. 11. 2016

EMEA Performance Summit 2016: Jaké produktové novinky představil Google v Dublinu?

Jako Premier Partner Google jsme dostali pozvánku na dvoudenní konferenci Google EMEA Performance Summit. Do Dublinu se za MarketUP vydal Project Ma…

23. 11. 2016