Blog

Matouš Ledvina 1. 11. 2013 Zpět

Stále více uživatelů navštěvuje YouTube z mobilních zařízení

Stále více uživatelů navštěvuje YouTube z mobilních zařízení

Za poslední dva roky se na serveru YouTube zvedl počet zhlédnutí z tabletů a smartphonů z 6 % (2011) na neuvěřitelných 41 %. Podle výkonného ředitele Googlu, Larryho Page se YouTube přibližuje ke stanovenému cíli vytvořit nádherný, jednoduchý a intuitivní zážitek bez ohledu na druh používaného zařízení.

Stále rostoucí příjmy z reklamy u mobilních zhlédnutí činí optimalizace na tablety a smartphony pro Google naprostou prioritu. Tento fakt vedl i k velkému konfliktu mezi Googlem a Microsoftem. Microsoft nabídl na svém Windows Phone aplikaci YouTube, která umožňovala blokovat veškeré reklamy a stahovat video obsah. 

Ačkoliv největší server pro sdílení videa na světě umožňuje několik způsobů, jak inzerenti mohou propagovat své produkty a služby, momentálně jsou na mobilních zařízeních k vidění pouze přeskakovatelné „TrueView“ reklamy, které nejsou účtovány, pokud se divák rozhodne reklamu po pár sekundách zrušit.

Na mobilní reklamu se začala soustředit i sociální síť Facebook. Tento měsíc Facebook ohlásil, že začne podporovat videoformát v jejich reklamních plochách pro přenosná zařízení, která umožňují marketingové cílení na mobilní diváky s Androidem nebo iOS. Nový typ reklamy se soustředí na společnosti, které chtějí propagovat mobilní aplikace. Divákům umožní zhlédnout promo video, aby se mohli rozhodnout, zda aplikaci stáhnou.

Na rozdíl od připravované facebookové autoplay reklamy, bude tento formát přehrán až po projevení zájmu diváka. Další zajímavou vlastností tohoto formátu bude také změna struktury cenění, která umožní inzerentům využívat CPA model, tedy nastavení rozpočtu dle počtu provedených instalací.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018

Vítáme nové klienty BILLA, T-Mobile, Modrá Pyramida a Moser

5. 11. 2018

Je nám 8 let!

1. 11. 2018

Plánujte exportovat do zahraničí? Nyní je to snadnější, než byste čekali

Pro mnoho firem je expanze do zahraničí jeden ze způsobů, jak dále růst a získat nové trhy pro své výrobky a služby. Některé start-upy v …

25. 10. 2018

V MarketUP jsme měli hosty z Thunderbird School of Global Management

MarketUP se zařadil mezi významné společnosti, které navštívili studenti exekutivních programů americké univerzity Thunderbird.

20. 10. 2018

Jsme finalisté Google Premier Partner Awards - podruhé v řadě

10. 9. 2018