Blog

Matouš Ledvina 1. 11. 2013 Zpět

Stále více uživatelů navštěvuje YouTube z mobilních zařízení

Stále více uživatelů navštěvuje YouTube z mobilních zařízení

Za poslední dva roky se na serveru YouTube zvedl počet zhlédnutí z tabletů a smartphonů z 6 % (2011) na neuvěřitelných 41 %. Podle výkonného ředitele Googlu, Larryho Page se YouTube přibližuje ke stanovenému cíli vytvořit nádherný, jednoduchý a intuitivní zážitek bez ohledu na druh používaného zařízení.

Stále rostoucí příjmy z reklamy u mobilních zhlédnutí činí optimalizace na tablety a smartphony pro Google naprostou prioritu. Tento fakt vedl i k velkému konfliktu mezi Googlem a Microsoftem. Microsoft nabídl na svém Windows Phone aplikaci YouTube, která umožňovala blokovat veškeré reklamy a stahovat video obsah. 

Ačkoliv největší server pro sdílení videa na světě umožňuje několik způsobů, jak inzerenti mohou propagovat své produkty a služby, momentálně jsou na mobilních zařízeních k vidění pouze přeskakovatelné „TrueView“ reklamy, které nejsou účtovány, pokud se divák rozhodne reklamu po pár sekundách zrušit.

Na mobilní reklamu se začala soustředit i sociální síť Facebook. Tento měsíc Facebook ohlásil, že začne podporovat videoformát v jejich reklamních plochách pro přenosná zařízení, která umožňují marketingové cílení na mobilní diváky s Androidem nebo iOS. Nový typ reklamy se soustředí na společnosti, které chtějí propagovat mobilní aplikace. Divákům umožní zhlédnout promo video, aby se mohli rozhodnout, zda aplikaci stáhnou.

Na rozdíl od připravované facebookové autoplay reklamy, bude tento formát přehrán až po projevení zájmu diváka. Další zajímavou vlastností tohoto formátu bude také změna struktury cenění, která umožní inzerentům využívat CPA model, tedy nastavení rozpočtu dle počtu provedených instalací.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017