Blog

Martin Peška 20. 10. 2014 Zpět

Správa sociálních sítí aneb 7 důvodů, proč ji svěřit naší agentuře

Správa sociálních sítí s MarketUP

Stále se setkáváme s řadou firem, které váhají s využitím sociálních médií. Důvodem je často nedostatečná znalost prostředí sociálních sítí, nejasné představy o jejich přínosu pro podnikání firmy, nebo jim chybí specialisté či čas. Mohou mít i obavy z toho, že agentura nezná daný byznys firmy. Pojďme se podívat na to, jak efektivně spravovat sociální sítě s MarketUP!

Výhody správy sociálních sítí pro firmy naší agenturou

  • Máme cenné zkušenosti se správou profilů a stránek pro různé segmenty
  • Víme, jací lidé a kdy na sociální sítě chodí a kdy dochází k největší interakci
  • Dokážeme doporučit, jaké druhy sociálních sítí jsou vhodné pro váš byznys
  • Připravíme koncepci, vytvoříme originální obsah včetně legálních fotografií
  • Využíváme pokročilé nástroje pro správu i analytiku aktivit
  • Provádíme srovnání s konkurencí
  • Jsme schopni poskytnout monitoring zmínek o značce v sociálních médiích
  • Pomůžeme stanovit cíle, které měříme a vyhodnocujeme

Každá sociální síť vyžaduje odlišný přístup. Ne pro všechny obory je nutné být na všech sociálních sítích, nebo na nich tvořit odlišný obsah. Vždy záleží na stanovených cílech vedení stránek na sociálních sítích a oslovované cílové skupině.

Výhodou správy sociálních sítí agenturou MarketUP je flexibilní tvorba grafických příspěvků například pro Facebook. Specialista na sociální sítě se může sejít u jednoho stolu s grafikem a sdělit mu jasnou představu. Eliminujeme nevýhody a rizika správy sociálních sítí. Zajistíme legální fotografie a další originální obsah, nehrozí tak nebezpečí, že se firma kvůli několika staženým fotografiím z internetu stane předmětem soudních tahanic.

Pod naší správou dostanou firemní stránky na sociálních sítích jasný plán a jednotnost. Úspěšnost jednotlivých příspěvků vyhodnocujeme a podle toho upravujeme obsah stránky pro následující období. Používáme pokročilé nástroje, které nám umožňují sledovat zmínky zákazníků o značce napříč sociálními sítěmi, srovnání aktivit s konkurencí a řadu dalších činností.

Všechny odkazy v příspěvcích na sociálních sítích směřující na web či e-shop označíme, abychom zjistili jejich výkon. Nesou stejnou strukturu jako další kampaně daného klienta pod správou MarketUP, díky tomu má zákazník jasný přehled o tom, co mu správa sociálních sítí přináší.

Správa sociálních sítí Zoomsphere

Může probíhat správa sociálních sítí bez součinnosti firmy?

Výše uvedené výhody neznamenají, že se klient nemusí do správy profilů vůbec zapojit. Byznys je obvykle závislý na aktualitách a novinkách, které musí dodávat právě on. Sociální sítě fungují jako nástroj oboustranné komunikace se zákazníky, proto je třeba si nastavit pravidla pro zodpovídání případných dotazů zákazníků. Je dobré, když jsou za firmou vidět konkrétní profesionálové. Proto by měl její zaměstnanec zodpovědět alespoň otázky agentury, které slouží k přípravě příspěvků.

Při správě sociálních sítí agenturou je velice důležitý schvalovací proces. Klient od nás dostává nejprve koncepci na správu sociálních sítí, až poté plán obsahu na následující období, který se na základě potvrzení klientem začne realizovat. Klienti MarketUP mají navíc vždy možnost do příspěvku zasáhnout a upravit jej prostřednictvím nástroje Zoomsphere.

Jak správa sociálních sítí naší agenturou probíhá?

Veškerá práce začíná pochopením byznysu klienta, konkurenčních výhod, cílových skupin zákazníků, obchodních partnerů, komunity apod. Zjistíme, jak a kde klient komunikuje na internetu a jaký jazyk používá při komunikaci se zákazníky. Před zahájením spolupráce je nezbytné i nastavení cílů, které chce klient využitím sociálních sítí dosáhnout. Analýza konkurence nám pomůže zjistit, jaké příspěvky v oboru vyvolávají největší interakci. Nekopírujeme však příspěvky konkurentů, na sociálních sítích je třeba se odlišit, být kreativní a dělat práci s vtipem.

Podívejte se, jak lze spravovat facebookovou stránku B2B pro náročnou oblast průmyslové automatizace a robotiky na námi vedeném profilu společnosti FANUC Czech.

Fanuc Facebook

Mnohdy se s nadsázkou stáváme znalci v oboru, který nás začne bavit stejně jako samotný online marketing. Jak to vypadá v praxi, se můžete přesvědčit například na profilu, který spravujeme v anglickém jazyce pro Velkou Británii pro firmu ALENSA, která je distributorem kontaktních čoček.

Námi vedená správa sociálních sítí může být dočasná

Výjimkou není ani varianta, kdy pro klienta nastavíme koncepci správy sociálních sítí, ověříme její úspěšnost a po několika měsích ji klient převezme do své péče. Od nás dostává jen dílčí doporučení na další zlepšení.

Někteří klienti, kteří již se sociálními sítěmi mají nějakou zkušenost, využívají čistě našich odborných konzultací či školení pro zaměstnance firmy. Naše práce na samotném vedení profilu pak spočívá například v úpravě textů.

Jakou variantu byste zvolili vy? 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019