Blog

Martin Peška 17. 5. 2014 Zpět

Sleva jako hlavní motivace k nákupu přestává fungovat

Foto: Sleva jako motivace k nákupu - ilustrační snímek

Ačkoliv 82 % lidí aktivně vyhledává informace o akcích a slevách, na slovo sleva již čeští zákazníci přestávají slyšet. Shodli se na tom přednášející na II. emailing konferenci, která se uskutečnila tento týden v pražském kině Atlas.

Poslední průzkum společnosti STEM/MARK pro Home Credit uvádí, že 74 % lidí nakupuje většinou zboží ve slevě nebo akci a 82 % ji dokonce vyhledává. Zákazníci internetových obchodů ale začínají být rezistentní vůči nabízeným slevám. Potvrzuje to i nedávná studie Asociace pro elektronickou komerci, která prezentuje proměnu českého zákazníka v posledních letech. Čím dál více nakupujících (dle typu zboží 15 a 23 %) si nachází ke zboží cestu přímou.

Jak to vidí MarketUP?

Internet dává zákazníkům nejrůznější možnosti, jak si zjistit konečnou cenu daného produktu u konkurence a mnohdy se tak dozví, že nabízená sleva není nijak závratná. Neradují se tak z výše slevy, dokážou si zjistit cenu zboží na konkurenčním e-shopu.

Stále důležitější roli při nakupování na internetu tak bude hrát osobní zkušenost zákazníka s obchodem od snadného nákupu až po vstřícné reklamace zboží. Všudypřítomné slevy na reklamních bannerech, ale i v předmětech newsleterů, musí vystřídat jiná sdělení a nové typy benefitů. 

Zdroj foto: freeimages.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017