Blog

Martin Peška 17. 5. 2014 Zpět

Sleva jako hlavní motivace k nákupu přestává fungovat

Foto: Sleva jako motivace k nákupu - ilustrační snímek

Ačkoliv 82 % lidí aktivně vyhledává informace o akcích a slevách, na slovo sleva již čeští zákazníci přestávají slyšet. Shodli se na tom přednášející na II. emailing konferenci, která se uskutečnila tento týden v pražském kině Atlas.

Poslední průzkum společnosti STEM/MARK pro Home Credit uvádí, že 74 % lidí nakupuje většinou zboží ve slevě nebo akci a 82 % ji dokonce vyhledává. Zákazníci internetových obchodů ale začínají být rezistentní vůči nabízeným slevám. Potvrzuje to i nedávná studie Asociace pro elektronickou komerci, která prezentuje proměnu českého zákazníka v posledních letech. Čím dál více nakupujících (dle typu zboží 15 a 23 %) si nachází ke zboží cestu přímou.

Jak to vidí MarketUP?

Internet dává zákazníkům nejrůznější možnosti, jak si zjistit konečnou cenu daného produktu u konkurence a mnohdy se tak dozví, že nabízená sleva není nijak závratná. Neradují se tak z výše slevy, dokážou si zjistit cenu zboží na konkurenčním e-shopu.

Stále důležitější roli při nakupování na internetu tak bude hrát osobní zkušenost zákazníka s obchodem od snadného nákupu až po vstřícné reklamace zboží. Všudypřítomné slevy na reklamních bannerech, ale i v předmětech newsleterů, musí vystřídat jiná sdělení a nové typy benefitů. 

Zdroj foto: freeimages.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017