Blog

Martin Peška 17. 5. 2014 Zpět

Sleva jako hlavní motivace k nákupu přestává fungovat

Foto: Sleva jako motivace k nákupu - ilustrační snímek

Ačkoliv 82 % lidí aktivně vyhledává informace o akcích a slevách, na slovo sleva již čeští zákazníci přestávají slyšet. Shodli se na tom přednášející na II. emailing konferenci, která se uskutečnila tento týden v pražském kině Atlas.

Poslední průzkum společnosti STEM/MARK pro Home Credit uvádí, že 74 % lidí nakupuje většinou zboží ve slevě nebo akci a 82 % ji dokonce vyhledává. Zákazníci internetových obchodů ale začínají být rezistentní vůči nabízeným slevám. Potvrzuje to i nedávná studie Asociace pro elektronickou komerci, která prezentuje proměnu českého zákazníka v posledních letech. Čím dál více nakupujících (dle typu zboží 15 a 23 %) si nachází ke zboží cestu přímou.

Jak to vidí MarketUP?

Internet dává zákazníkům nejrůznější možnosti, jak si zjistit konečnou cenu daného produktu u konkurence a mnohdy se tak dozví, že nabízená sleva není nijak závratná. Neradují se tak z výše slevy, dokážou si zjistit cenu zboží na konkurenčním e-shopu.

Stále důležitější roli při nakupování na internetu tak bude hrát osobní zkušenost zákazníka s obchodem od snadného nákupu až po vstřícné reklamace zboží. Všudypřítomné slevy na reklamních bannerech, ale i v předmětech newsleterů, musí vystřídat jiná sdělení a nové typy benefitů. 

Zdroj foto: freeimages.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | LISTOPAD

Víme, co chystá Google pro rok 2017! Jako jediní zástupci Česka a Slovenska jsme byli pozváni na Google Partner Summit v Kalifornii. Přináší…

30. 11. 2016

MarketUP produkuje velmi úspěšná videa pro YouTube kampaně

Po několika letech zkušeností s návrhem a realizací mnoha Youtube kampaní, zejména pro velké TV inzerenty, jsme letos přistoupili k produkci …

30. 11. 2016

Co chystá Google pro rok 2017? Více, než si umíte představit

Druhý týden v listopadu se konal v legendárním hotelu Westin St. Francis v centru San Francisca globální Google Partner Summit. Významné udál…

30. 11. 2016

Jak navrhnout nejproklikávanější CTA tlačítko? Máme 6 tipů

Nefungují vám tlačítka s výzvou k akci? Vyzkoušejte 6 tipů z portálu Really Good Emails, které vám mohou pomoci zvýšit traffic z newslette…

28. 11. 2016

Připravili jsme workshopy pro účastníky programu Digisemestr

V MarketUP jsme se zapojili do vzdělávací akce Digisemestr, jediného studijního programu v ČR, zaměřeného výhradně na digitální marketing…

28. 11. 2016

EMEA Performance Summit 2016: Jaké produktové novinky představil Google v Dublinu?

Jako Premier Partner Google jsme dostali pozvánku na dvoudenní konferenci Google EMEA Performance Summit. Do Dublinu se za MarketUP vydal Project Ma…

23. 11. 2016