Blog

Martin Peška 17. 5. 2014 Zpět

Sleva jako hlavní motivace k nákupu přestává fungovat

Foto: Sleva jako motivace k nákupu - ilustrační snímek

Ačkoliv 82 % lidí aktivně vyhledává informace o akcích a slevách, na slovo sleva již čeští zákazníci přestávají slyšet. Shodli se na tom přednášející na II. emailing konferenci, která se uskutečnila tento týden v pražském kině Atlas.

Poslední průzkum společnosti STEM/MARK pro Home Credit uvádí, že 74 % lidí nakupuje většinou zboží ve slevě nebo akci a 82 % ji dokonce vyhledává. Zákazníci internetových obchodů ale začínají být rezistentní vůči nabízeným slevám. Potvrzuje to i nedávná studie Asociace pro elektronickou komerci, která prezentuje proměnu českého zákazníka v posledních letech. Čím dál více nakupujících (dle typu zboží 15 a 23 %) si nachází ke zboží cestu přímou.

Jak to vidí MarketUP?

Internet dává zákazníkům nejrůznější možnosti, jak si zjistit konečnou cenu daného produktu u konkurence a mnohdy se tak dozví, že nabízená sleva není nijak závratná. Neradují se tak z výše slevy, dokážou si zjistit cenu zboží na konkurenčním e-shopu.

Stále důležitější roli při nakupování na internetu tak bude hrát osobní zkušenost zákazníka s obchodem od snadného nákupu až po vstřícné reklamace zboží. Všudypřítomné slevy na reklamních bannerech, ale i v předmětech newsleterů, musí vystřídat jiná sdělení a nové typy benefitů. 

Zdroj foto: freeimages.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019