Blog

Miroslav Král 1. 12. 2013 Zpět

Šéfové největších firem považují digitální kanály za nejdůležitější v komunikaci se zákazníky

Šéfové největších firem považují digitální kanály za nejdůležitější v komunikaci se zákazníky

Digitální marketing a sociální sítě budou hrát hlavní roli v komunikaci se zákazníky a tvorbě obchodní strategie během dalších 3 až 5 let. To je jeden ze závěrů studie C-suite 2013 od společnosti IBM, která byla provedena mezi 4000 generálními, marketingovými, finančními a IT řediteli po celém světě, včetně České republiky. Ředitelé proto plánují v příštích letech podporovat digitální komunikaci se zákazníkem na úkor ostatních kanálů.

Globální podniky chtějí své byznys plány v budoucnu vytvářet mnohem více s ohledem na spotřebitele. Jejich potřebám totiž v současnosti dostatečně nerozumí. Stále větší důležitost získávají sociální sítě. V tomto ohledu však mají ještě manažeři co dohánět. Podle výzkumů až 67 % z nich neumí sociální sítě dostatečně využít. „Téměř každý má dnes mobilní telefon, je na internetu a je nezávislý na prostoru. Na webových portálech pak porovnává produkty navzájem a dokáže svým názorem, který zveřejní ve webovém prostředí, být buď silným advokátem pro firmu, anebo vyjádřit negativní názor, který slyší mnoho dalších uživatelů“, říká Ondřej Žák, konzultant IBM pro ČR, Maďarsko a Slovensko.

Velkou roli bude hrát porozumění autentickým potřebám zákazníků a přizpůsobení nabídky firem jejich preferencím. Zákazníci si zvykli na kvalitnější služby a kvalitnější nabídky, které jsou adresované přímo jim. To je trend, a pokud na něj nebudou firmy připraveny, tak o své zákazníky přicházejí. V této oblasti bude využití nových technologií pro zpracování objemu velkých dat, digitální kanály a sociální sítě hrát klíčovou roli.

Jak říká Ondřej Žák, celá řada firem v ČR během posledních let zjistila, že zatímco propagovala své výrobky na velkoplošných bannerech, zákazníci je spíš hledali na digitálních kanálech a tím, že nemají digitální marketing, přicházejí o velké množství zákazníků. Naopak se velmi dobře etablují firmy, které měli sice původně menší význam,  ale byly připravenější a uměly využít digitální technologie a online marketing. Řada firem ještě neví, jak problematiku sociálních sítí uchopit, nemá dosud např. zprovozněný Facebook. Se sociálními sítěmi dobře pracují většinu menší progresivní firmy, které se chopily této příležitosti.

Z výzkumu vyplývá, že čeští manažeři chtějí výrazně posilovat řízení zákaznických zkušeností a elektronické obchodování.

Zdroj: Hospodářské noviny, studie IBM 2013, říjen 2013

Pokud i vy chcete posílit vaši pozici na tomto poli, neváhejte se obrátit na nás, rádi vám pomůžeme.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019