Blog

Tereza Pánková 16. 7. 2019 Zpět

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Člověk v tísni

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuje již druhým rokem. O projektu s názvem Klub přátel Člověka v tísni jsme si pohovořili s online specialistou organizace, Michalem Švédou.

Kde Člověk v tísni aktuálně nejvíc pomáhá a na co se soustředí?

V současné době pomáháme ve více než 20 zemích světa. Poskytujeme okamžitou pomoc při přírodních katastrofách nebo ve válečných krizích. Například v Sýrii pomůžeme každý měsíc až 230 000 lidí, kterým rozdáváme potravinové balíčky, zlepšujeme přístup k pitné vodě a vzděláváme děti, které kvůli válce nemohou chodit do školy. Dlouhodobě pomáháme také v řadě chudých zemí, kde podporujeme místní lidi, aby se mohli postavit na vlastní nohy.

Působíme i tam, kde jsou potlačována lidská práva a v zemích jako je Venezuela nebo Ukrajina podporujeme občanskou společnost a aktivní jedince, kteří bojují za jejich dodržování. Už dvacet let pomáháme také v České republice. Podporujeme znevýhodněné děti, aby měly šanci na lepší budoucnost. Pomáháme řešit dluhové problémy. Zároveň budujeme vzdělávací programy, které využívají tisíce učitelů a nabízí moderní materiály a metody, jak pracovat se složitými tématy.

Jak vznikla myšlenka založit Klub přátel Člověka v tísni?

Klub přátel jsme založili proto, abychom mohli vždy co nejrychleji pomoci obětem přírodních katastrof a válek. Při zemětřesení tedy neztrácíme drahocenný čas postupným sbíráním peněz, ale díky darům shromážděným v Klubu přátel můžeme reagovat okamžitě, ve chvílích, kdy rychlost znamená další zachráněné životy.

Člověk v tísni

Jaký podíl zastupují pravidelní přispěvatelé a kolik procent tvoří jednorázové příspěvky?

Do Klubu přátel z velké části přispívají pravidelní dárci. Pokud chtějí dárci přispět jednorázově, tak si vybírají konkrétní sbírku (např. SOS Sýrie a Irák) nebo přispívají na hlavní dárcovský účet Člověka v tísni.

Celou myšlenku podporujete online kampaní se slavnými osobnostmi. Jak tento nápad vznikl?

Známé osobnosti mají společenský vliv a schopnost lidem přiblížit i složitější témata. Díky dlouholeté práci Člověka v tísni máme důvěru i mezi známými osobnostmi, přes které můžeme oslovit více lidí.

Co pro vás bylo stěžejní při výběru tváří vaší kampaně?

U výběru se opíráme o to, zda známá osobnost už Člověka v tísni podpořila, zda se zajímá o některá z témat naší pomoci, jestli má fanoušky, kterým by mohla být naše činnost blízká. V neposlední řadě se díváme také na to, zda za sebou známá osobnost nemá nějaké aktivity, které by nezapadaly do našeho Etického kodexu. Určitě se díváme i na počet „followerů“, ale není to vždy zásadní.

Jaká máte od probíhající kampaně očekávání do budoucna? Kromě kanálu YouTube využíváte i sociální sítě, které mají velký zásah.

Určitě chceme získávat pravidelné dárce do našeho Klubu přátel a taktéž šířit povědomí o tom, že pomáhat je správné.

Vidíte nějaký zásadní rozdíl oproti předchozímu období?

Ano, od začátku naší spolupráce s agenturou MarketUP došlo k výraznému nárůstu počtu přihlášek do Klubu přátel. Myslím, že důvodem je právě realizace kampaně spuštěné v loňské květnu a také dlouhodobá práce na sociálních sítích.

Jakým způsobem se musí nezisková organizace připravovat na obsáhlou kampaň, která se týká tak citlivého tématu?

V takovém případě je důležitá především transparentnost. Potenciální dárce by měl vědět, pokud možno, přesný příběh, komu může svými finančními prostředky pomoci a jak bude taková pomoc vypadat. Je také důležité zvolit takovou formu reklamy, která nebude urážlivá a vykreslí co nejreálnější situaci, se kterou potřebujeme od dárců pomoci.

Jak hodnotíte dosavadní spolupráci s MarketUP?

Se společností MarketUP jsme začali spolupracovat začátkem minulého roku a můžeme nyní říci, že jsme především díky kampaním na sociálních sítích pro náš projekt „Klub přátel" získali tisíce nových dárců. Můžeme vřele doporučit profesionální tým, který se nám o strategii kampaní a optimalizaci stará.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019