Blog

Aleš Vávra 22. 7. 2014 Zpět

Reklama ve vyhledávání na Seznamu nově s odkazy na podstránky

LOGO: Sklik

Reklamní systém Sklik představil tento měsíc Odkazy, novou funkci pro reklamu ve vyhledávačích. Jedná se v podstatě o obdobu tzv. sitelinks, které můžeme znát například z Google Adwords, tedy odkazy na další stránky webu, kategorie e-shopu nebo firemní profily na sociálních sítích. Ačkoliv se inzerát zvětší o tento odkaz, cena za proklik zůstává stejná jako za kliknutí na standardní inzerát.

Od 8. července 2014 se Sklik Odkazy zobrazují v reklamách ve vyhledávání přibližně 10 % uživatelů. Během následujících měsíců se toto procento začne navyšovat, až v září 2014 dosáhne 100 %. Všichni inzerenti by se tedy na tento krok měli připravit a už teď do svých účtů rozšíření o odkazy vložit.

Pro vkládání platí stejná pravidla jako pro inzeráty v Skliku, tedy zacházejte opatrně s několika velkými písmeny jdoucími po sobě nebo neobvyklými znaky. Doporučujeme do odkazů vkládat UTM parametry, protože Sklik zatím neumožňuje s odkazy pracovat co se týče analytiky.

Sklik Odkazy - ukázka

Pro zobrazení odkazů platí to samé co u AdWords. Nemusí se zobrazit vždy. „Na začátku testu bude nastaveno zobrazení Odkazů u inzerátů poměrně přísně a bude se zobrazovat pouze u vysoce hodnocených inzerátů na TOP pozicích ve vyhledávání na Seznam.cz,“ píše Blog Skliku.

Vysokým hodnocením autoři systému myslí to, že inzerát musí mít dostatečně vysokou zpětnou vazbu od uživatelů v podobě CTR a dostatečnou relevanci s dotazem, který uživatel hledá. Nastavení těchto dvou metrik má být postupně upravováno v závislosti na výsledcích testu.

Samotné nastavení je pak velmi jednoduché a intuitivní. Přesná pravidla jak vytvořit Sklik Odkazy najdete v Nápovědě Skliku.

Sklik Odkazy - ukázka

Sklik Odkazy - ukázka

Sklik Odkazy budeme testovat a už teď jsme zvědaví, zda budou mít nějaký výraznější podíl na CTR inzerátů. V každém případě se díky nim podstatně zvětší celková plocha textové reklamy.

Už vám Sklik Odkazy běží? Podělte se s námi o vaše zkušenosti s Sklik Odkazy níže do komentářů!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017