Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Veronika Čapková 3. 2. 2017
Marketup
Marketup

Reklamní svět se rychle mění. To, co platilo dnes, nemusí platit zítra a nejspíš už vůbec nebude platit pozítří. Dokazuje to i poslední studie Advertising Expenditure Forecasts, kterou vydala mediální agentura Zenith. Jaká prognóza nás tedy v příštích letech čeká a nemine?

Podle Zenith stoupnou globální výdaje na reklamu na sociálních sítích mezi lety 2016 a 2019 o celých 72 %. Jejich hodnota se zvýší z 29 na 50 miliard USD. V roce 2019 potom reklama na sociálních sítích bude tvořit 20 % internetové propagace. Podle prognóz předežene v investovaném objemu inzerci v novinách a časopisech již v roce 2020.

Platformy sociálních médií těží z rychlého přijetí mobilních technologií a staly se součástí každodenního života svých uživatelů. Pro mnoho uživatelů jsou sociální média ústředním bodem jejich společenského života stejně tak jako hlavním zdrojem zpráv. 

Online video předstihne rádio

I online videu se má v dalších letech dařit a jeho podíl v reklamním světě není radno podceňovat. Do roku 2019 má růst takřka stejnou rychlostí jako reklama na sociálních sítích. Jeho hodnota dosáhne v roce 2019 35,4 miliard USD, zatímco reklama v rádiu jen 35 miliard USD. Nárůst bude těžit z rozšíření mobilních zařízení a rozvoje vysokorychlostního přenosu mobilních dat. Pro značky je již běžné využívat online video jako doplněk k TV reklamě.

Nejvyšší růst mediálních investic je očekáván v Asii

Je nutné si uvědomit, že i na reklamu a na její financování mají vliv události a věci, které bychom s ní prvotně vůbec nespojovali. Jsou to ceny ropy, válečné konflikty a stav ekonomiky. Proto na Středním východě  a v severní Africe klesají výdaje na reklamu až o 4,9 % a v Latinské Americe rostou jen o 1,7 %. Prvenství ve financování reklamy mají Spojené státy v závěsu s Asii, kde roste nejrychleji.

V online reklamě je budoucnost

Je zřejmé, že velký úspěch reklamy na sociálních médií a v online videu souvisí s růstem počtu uživatelů smartphonů a stále se zlepšujícím vysokorychlostním internetovým připojením. Mobilní telefon je dnes hlavním zdrojem informací a zábavy pro uživatele. Je tedy nutné s reklamou na sociálních sítí a videu nejen počítat, ale považovat ji za budoucnost marketingu. 

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .