Blog

Martin Peška 19. 10. 2015 Zpět

Reklama na Instagramu je v ČR. Vyzkoušeli jsme její účinnost

Reklama na Instagramu je v ČR. Vyzkoušeli jsme její účinnost

Možnosti placené propagace na Instagramu vstoupily 30. září i do České republiky. Nemohli jsme si tuto příležitost nechat ujít a hned jsme inzerci na této sociální síti otestovali. Jak může vypadat a jaké přináší výsledky?

Mezi prvními inzerenty v ČR jsme vyzkoušeli Instagram Ads pro našeho klienta Esthé, renomovanou pražskou kliniku plastické chirurgie, pro kterou spravujeme sociální sítě včetně profilu na „obrázkové“ sociální síti. 

Instagram nám nabídnul možnost oslovení až 230.000 žen ve věku 18 – 35 let (ano, Instragram nepoužívají jen adolescenti, například žen ve věku 25 – 45 let z České republiky je na Instagramu 50.000!).

Na výsledcích naší první kampaně je patrné, že počet inzerentů na Instragramu ještě není příliš velký a cena prokliku reklamy vybojovaná v aukci je tak stále extrémně nízká. Nám se podařilo docílit CPC 1,5 Kč a na naši reklamu kliknulo téměř 5 % reklamou zasažených uživatelů.

Výsledky naší 1. kampaně na Instragramu:

Cena za 1000 oslovených lidí: 146 Kč

CPM (cena za 1000 zobrazení): 34 Kč

CTR (míra prokliku): 2,23 %

CPC (cena za proklik): 1,5 Kč

Lidé, kteří provedli akci (například klikli na reklamu, přihlásili se k odběru profilu,…): 5 %

Označení příspěvku srdíčkem: 2,4 % ze všech oslovených

Co je třeba si pro Instragram Ads připravit?

  • Účet na Instragramu.
  • Obrázek ve čtvercovém formátu o rozměrech 600x600 px, nebo video o maximální délce stopáže 30 s ve formátu mp4 či .mov s rozlišením minimálně 720p. A opět ideálně netypicky čtvercové. Velikost souboru s videem by neměla přesáhnout 30 MB.
  • Text o délce až 300 znaků včetně mezer.

Na co byste neměli zapomenout?

Především na to, že Instragram je sociální sítí chytrých telefonů. Proto by měl být i váš web připraven na návštěvy těchto uživatelů pomocí responzivity nebo přímo mobilní verze.

A také je třeba počítat s tím, že Instragram je sociální sítí, kterou vlastní její větší modrý bratr, Facebook. Proto počítejte s přísnými pravidly pro obsah textu a vizuálu obrázku. Pokud máte se schvalováním reklam problém na Facebooku, na Instragramu ho budete mít také.

Chcete Instragram Ads také vyzkoušet? Napište nám!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Posilujeme tým o Martinu, Léňu a Martina!

S novými posilami jako kdyby se v poslední době roztrhl pytel a tak v týmu vítáme další tři lidi, Martinu, Léňu a EmJaye. S jejich pomocí …

25. 7. 2017

Archetypy v marketingu IV: Dosáhněte stability a řádu

Zaujal vás náš seriál o archetypech v marketingu? Máme pro vás další díl, který tentokrát řeší potřebu najít a vytvořit ve světě ř…

14. 7. 2017

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme obdrželi skvělou zprávu. Postoupili jsme do dalšího kola globální soutěže Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovatio…

12. 7. 2017

4 taktiky, které pomohou prodat vaše produkty či služby

Konečně jste provedli potenciální zákazníky trychtýřem a můžete začít prodávat. Ve třetí fázi máte dva hlavní úkoly (a několik ved…

5. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Třetí letošní teambuilding: MarketUP na vodě

Ne že by se tým MarketUP v našich kancelářích začínal nudit, ale už to chtělo využít teplého červnového počasí a vyrazit ven. MarketU…

27. 6. 2017