Blog

Martin Peška 19. 10. 2015 Zpět

Reklama na Instagramu je v ČR. Vyzkoušeli jsme její účinnost

Reklama na Instagramu je v ČR. Vyzkoušeli jsme její účinnost

Možnosti placené propagace na Instagramu vstoupily 30. září i do České republiky. Nemohli jsme si tuto příležitost nechat ujít a hned jsme inzerci na této sociální síti otestovali. Jak může vypadat a jaké přináší výsledky?

Mezi prvními inzerenty v ČR jsme vyzkoušeli Instagram Ads pro našeho klienta Esthé, renomovanou pražskou kliniku plastické chirurgie, pro kterou spravujeme sociální sítě včetně profilu na „obrázkové“ sociální síti. 

Instagram nám nabídnul možnost oslovení až 230.000 žen ve věku 18 – 35 let (ano, Instragram nepoužívají jen adolescenti, například žen ve věku 25 – 45 let z České republiky je na Instagramu 50.000!).

Na výsledcích naší první kampaně je patrné, že počet inzerentů na Instragramu ještě není příliš velký a cena prokliku reklamy vybojovaná v aukci je tak stále extrémně nízká. Nám se podařilo docílit CPC 1,5 Kč a na naši reklamu kliknulo téměř 5 % reklamou zasažených uživatelů.

Výsledky naší 1. kampaně na Instragramu:

Cena za 1000 oslovených lidí: 146 Kč

CPM (cena za 1000 zobrazení): 34 Kč

CTR (míra prokliku): 2,23 %

CPC (cena za proklik): 1,5 Kč

Lidé, kteří provedli akci (například klikli na reklamu, přihlásili se k odběru profilu,…): 5 %

Označení příspěvku srdíčkem: 2,4 % ze všech oslovených

Co je třeba si pro Instragram Ads připravit?

  • Účet na Instragramu.
  • Obrázek ve čtvercovém formátu o rozměrech 600x600 px, nebo video o maximální délce stopáže 30 s ve formátu mp4 či .mov s rozlišením minimálně 720p. A opět ideálně netypicky čtvercové. Velikost souboru s videem by neměla přesáhnout 30 MB.
  • Text o délce až 300 znaků včetně mezer.

Na co byste neměli zapomenout?

Především na to, že Instragram je sociální sítí chytrých telefonů. Proto by měl být i váš web připraven na návštěvy těchto uživatelů pomocí responzivity nebo přímo mobilní verze.

A také je třeba počítat s tím, že Instragram je sociální sítí, kterou vlastní její větší modrý bratr, Facebook. Proto počítejte s přísnými pravidly pro obsah textu a vizuálu obrázku. Pokud máte se schvalováním reklam problém na Facebooku, na Instragramu ho budete mít také.

Chcete Instragram Ads také vyzkoušet? Napište nám!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017