Blog

Martin Peška 19. 10. 2015 Zpět

Reklama na Instagramu je v ČR. Vyzkoušeli jsme její účinnost

Reklama na Instagramu je v ČR. Vyzkoušeli jsme její účinnost

Možnosti placené propagace na Instagramu vstoupily 30. září i do České republiky. Nemohli jsme si tuto příležitost nechat ujít a hned jsme inzerci na této sociální síti otestovali. Jak může vypadat a jaké přináší výsledky?

Mezi prvními inzerenty v ČR jsme vyzkoušeli Instagram Ads pro našeho klienta Esthé, renomovanou pražskou kliniku plastické chirurgie, pro kterou spravujeme sociální sítě včetně profilu na „obrázkové“ sociální síti. 

Instagram nám nabídnul možnost oslovení až 230.000 žen ve věku 18 – 35 let (ano, Instragram nepoužívají jen adolescenti, například žen ve věku 25 – 45 let z České republiky je na Instagramu 50.000!).

Na výsledcích naší první kampaně je patrné, že počet inzerentů na Instragramu ještě není příliš velký a cena prokliku reklamy vybojovaná v aukci je tak stále extrémně nízká. Nám se podařilo docílit CPC 1,5 Kč a na naši reklamu kliknulo téměř 5 % reklamou zasažených uživatelů.

Výsledky naší 1. kampaně na Instragramu:

Cena za 1000 oslovených lidí: 146 Kč

CPM (cena za 1000 zobrazení): 34 Kč

CTR (míra prokliku): 2,23 %

CPC (cena za proklik): 1,5 Kč

Lidé, kteří provedli akci (například klikli na reklamu, přihlásili se k odběru profilu,…): 5 %

Označení příspěvku srdíčkem: 2,4 % ze všech oslovených

Co je třeba si pro Instragram Ads připravit?

  • Účet na Instragramu.
  • Obrázek ve čtvercovém formátu o rozměrech 600x600 px, nebo video o maximální délce stopáže 30 s ve formátu mp4 či .mov s rozlišením minimálně 720p. A opět ideálně netypicky čtvercové. Velikost souboru s videem by neměla přesáhnout 30 MB.
  • Text o délce až 300 znaků včetně mezer.

Na co byste neměli zapomenout?

Především na to, že Instragram je sociální sítí chytrých telefonů. Proto by měl být i váš web připraven na návštěvy těchto uživatelů pomocí responzivity nebo přímo mobilní verze.

A také je třeba počítat s tím, že Instragram je sociální sítí, kterou vlastní její větší modrý bratr, Facebook. Proto počítejte s přísnými pravidly pro obsah textu a vizuálu obrázku. Pokud máte se schvalováním reklam problém na Facebooku, na Instragramu ho budete mít také.

Chcete Instragram Ads také vyzkoušet? Napište nám!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017