Blog

Aleš Vávra 27. 5. 2013 Zpět

QR kódy: propojení online a offline světa

QR kódy: propojení online a offline světa

QR kódy se v poslední době staly atraktivním nástrojem pro spojení online a offline světa. Přes QR kód můžete zaplatit fakturu, koupit lístek na koncert, zaznamenat schůzku nebo si přidat nový kontakt do adresáře. Nejčastěji ho uvidíme v outdoor reklamě, v televizi, v direct mailech nebo různých tiskovinách.

QR (quick response) kód tvoří černé a bílé bloky. Z těchto bloků jsou tvořeny obrazce – čtverce, které po naskenování dokáže speciální čtečka snadno rozpoznat. Čtečka QR kódů je nejčastěji umístěna ve standardní výbavě smartphonů. QR kód, jehož předchůdcem je klasický čárový kód, v sobě může nést poměrně velká data. Čím větší je vložená informace, tím složitější a podrobnější kód je.

K čemu QR kód využít a pro koho je vhodný?

Pokud potřebujete propojit online svět s tím offline, je QR kód skvělou volbou. Korporace ho například přidávají do faktur, abyste ji mohli snadno zaplatit prostřednictvím internet bankingu v mobilu. Díky QR kódu si už nespletete číslo účtu nebo se nepřepíšete při zadávání variabilního symbolu. Všechny tyto důležité informace už v sobě kód obsahuje. Pomocí něj můžete také přispět neziskovým organizacím nebo do něj vložit odkaz pro sdílení na sociálních sítích, elektronickou vizitku, pozvánku ale i video, fotogalerii, zkrátka vše co vás napadne.

Jak QR kód vytvořit?

Vytvořit jednoduchý QR kód není nic složitého. Na internetu existuje velké množství online generátorů, které vám kód vytvoří zcela zdarma. Rovněž najdete i generátory pro hromadnou tvorbu QR kódu z CSV souborů, které jsou vhodné především pro velké společnosti, které potřebují vytvářet velké množství QR kódů. Malým společnostem doporučujeme například GoQR, Seznam QR generátor nebo Chrome QR generátor. Pro veselejší a barevnější kódy můžete využít Visualead. Hotový QR kód už jen stáhnete a vytisknete.

qr

Jak má být QR kód velký a kam ho nejlépe umístit?

Doporučená velikost kódu je 3x3 cm. Některé čtečky umí přečíst i menší rozměry, ale u QR kódů platí pravidlo – čím větší, tím lepší. Větší rozměr umožní rychlejší zaostření a nascanování QR čtečkou. Často se také můžete setkat s QR kódem umístěným na citylightu úplně dole mezi partnery a kontakty. Takové umístění je však chybné. Nikdo se nebude plazit po zemi, aby mohl QR kód sejmout.  Umístěte ho raději do úrovně očí, ať už se jedná o jakýkoliv formát. Nejlépe na statické místo a věnujte mu dostatek prostoru. Nezapomeňte  k němu doplnit informaci, kam kód směřuje. Pokud využijete barevný kód, lidé nemusí pochopit o co se skutečně jedná. Většina z nich je totiž zvyklá na klasický černobílý obrazec. QR kód musí odkazovat na mobilní web nebo na responzivní design. Dobré vytvořit také samostatnou stránku (landing page) pro vstup z kódu s extra sdělením nebo bonusem.

ZDE se můžete podívat na QR kampaně, které nás zaujaly.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017