Propagace značky na obrázkových sociálních sítích? Firmám funguje!

Eva Řeháková 2. 6. 2015
Marketup
Marketup

Instagram dnes patří k pěti největším sociálním sítím na světě, počty uživatelů Periscope a Snapchatu se stále zvyšují. Jak se daří společnostem propagovat značku na obrázkových sociálních sítích? I na to odpověděli účastníci konference Marketing obrazem, kterou pořádal Mediář a společnost Global Marketing.

Instagram má zhruba 400.000 uživatelů

Instagram vznikl v roce 2010, o necelé dva roky později ho koupila společnost Facebook. Uživatelé mohou vkládat fotografie a 15 sekundová videa prostřednictvím chytrých mobilních telefonů. Sociální síť je stále populárnější ve světě i v ČR, kde už má podle Josefa Šlerky ze Socialbakers kolem 400.000 uživatelů. Ti sdíleli do konce května 2015 více než 17 milionů fotek.

Fotografie jídla jasně vedou

Pokud prodáváte produkt, který si lidé sami fotí, máte na Instagramu vyhráno. Mezi nejoblíbenější patří jednoznačně fotografie jídla. Lidé fotí v restauracích a kavárnách, každý se chce pochlubit, kde obědval a jak to na talíři vypadalo. V závěsu za jídlem následují přírodní scenérie, selfíčka a portréty.

Není důležité, co fotíte, ale jak to vypadá

O počtu followerů na Instagramu však nerozhoduje jen to, co fotíte, ale především jak fotografie vypadá. V dnešní uspěchané době je třeba rychle zaujmout pozornost lidí, a to dokážete jen s krásnou a zajímavou fotkou nebo videem.

„Jediné, co je drahé, je čas.

Způsob, jak udržet pozornost, jsou emoce.

Obraz je nejrychlejší cesta k emoci.“

Josef Šlerka

Jak zviditelnit značku na Instagramu?

Přestože je menší než Facebook, Instagram má mnohem vyšší zapojení uživatelů. Na tom se shodla na konferenci Marketing obrazem většina řečníků. Tvorbě firemního obsahu je však třeba věnovat také mnohem více času.

Focení a postování fotografií tvoří jen asi 20 % práce. Zbytek je podle Tomáše Votruby z digitální agentury TL5 Digital především o vyhledávání, analýzách a vstupování do diskuzí. Takzvaný community management pomáhá najít ambasadory značky, kteří její obsah šíří dále. Dobře funguje spolupráce s instagramisty, blogery a vlogery.

Placená reklama přes jiné sociální sítě

Protože na Instagramu zatím neexistuje placená reklama (což se právě mění), marketingoví specialisté se jej snaží podpořit prostřednictvím dalších sociálních sítí. Nabírají sledovatele inzercí na Facebooku, YouTube nebo Twitteru. Placenou inzercí na sociálních sítích podporuje svůj instagramový účet také Škoda Auto, která byla první českou automobilkou, využívající tuto sociální síť.

Marketup

Značce však primárně nejde o navyšování počtu followerů. Snaží se především propojovat fanoušky z celého světa, protože fotografie bourají jazykovou bariéru. Momentálně má Škoda Auto, na Instagramu jako @skodaCR, přes 7.300 fanoušků především z mladší generace.

Jaké fotografie letí nejvíce?

Podle Martiny Kadlecové z marketingového oddělení Škody mají fanoušci nejraději fotografie nových modelů aut, úspěch slaví také fotky od samotných uživatelů. Více než fotografie z dálky letí spíše nejrůznější detaily, podle nichž je možné rozpoznat model automobilu.

Obrazové sítě dokážou omladit zákazníky

O tom, že Instagram a další sociální sítě dokážou omladit zákaznickou základnu, se přesvědčila také značka Jägermeister. Před dvaceti lety byl Jägermeister lihovinou, kterou konzumovali především myslivci nad 55 let. V minulém roce se stal největší dovozovou lihovinou v ČR. Značka staví svůj úspěch především díky spolupráci se subkulturami a bohatému marketingovém mixu, ve kterém nechybí ani obrazové sociální sítě.

Marketup

Zdroj: Prezentace Veroniky Hromadové, Marketing obrazem

Jednou z nejzajímavějších byla v posledních letech kampaň nazvaná Undercover Games, která proběhla na Snapchatu. Jägermeister zval prostřednictvím aplikace na tajný mejdan. Lidé přitom museli sami podle indicií zjistit, kde se párty koná. Značka získala 1.100 followerů na Snapchatu a prodala 800 lístků na akci. V současné době se plánuje zaměřit na Periscope, kde chce nahrávat videa z letních festivalů.

Periscope by mohl oživit Twitter

Právě nastupující sociální síť Periscope by mohla přinést nový vítr do plachet Twitteru, který ji vlastní. Představil ji Honza Mikulka ze Seznamu.

Periscope nabízí uživatelům možnost streamovat přímo z telefonu. Před začátkem streamování můžete poslat upozornění všem uživatelům, kteří vás sledují. Ti si mohou váš záznam pustit živě nebo do 24 hodin od jeho publikace.

Video mohou sledovat uživatelé po celém světě. Lidé vám v průběhu záznamu posílají srdíčka jednoduchým poklepáním na display telefonu. Zároveň mají možnost psát dotazy do live chatu, které se ihned ukážou všem sledujícím i vysílajícímu na displeji telefonu.

Příklady využití Periscope ve světě:

Marketup

Zdroj: Prezentace Honzy Mikulky, Marketing obrazem

Periscope je zcela unikátní a uživatele táhne. Jedná se o super aplikaci například pro natáčení ze zákulisí koncertů nebo z festivalů, ale také z dovolených. Nevýhodou je poměrně velká datová náročnost, protože minuta streamování stojí 4 MB dat.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .