Blog

Martin Ambrož 4. 6. 2016 Zpět

Pravidlo 20 % textu na Facebooku je pryč: 4 příklady, jak může vypadat vaše reklama

Pravidlo 20 % textu na Facebooku je pryč: 4 příklady, jak může vypadat vaše reklama

Pravidlo, které nařizovalo reklamám na Facebooku pokrývat maximálně 20 % plochy textem, už neplatí. Noční můra marketérů a grafiků však nekončí. Dostává novou podobu. Množství textu na obrázku nyní ovlivňuje dosah příspěvku. Připravili jsme pro vás 4 ilustrativní příklady, jak mohou vaše reklamy na Facebooku vypadat!

Kategorie č. 1: Minimum textu, maximální dosah

Ideální variantou je podle Facebooku obrázek s minimem textu. Za minimum je považováno například logo v rohu fotografie. Uživatelům toho sice moc neřeknete, můžete si však být jisti, že nedojde k žádnému omezení dosahu reklamy.

Obrázek s minimem textu na FB

Kategorie č. 2: Hrozí lehké riziko omezení

Ve druhé kategorii už jistotu maximálního dosahu ztrácíte. Pokud však zachováte text v podobných hranicích, jako je vidět na druhém obrázku, omezení by mělo být minimální. Čas ukáže, jak velké nakonec opravdu bude.

Obrázek s nízkým obsahem textu na FB

Kategorie č. 3: Riziko omezení dosahu se stupňuje

S rostoucím počtem slov se stupňuje také riziko omezení dosahu. Ve střední kategorii už hrozí, že si za zobrazení stejnému počtu uživatelů připlatíte, nebo se musíte smířit s podstatně nižším zásahem uživatelů.

Obrázek se středním obsahem textu na FB

Kategorie č. 4: Hodně textu, minimální dosah

Podle Facebooku uživatele obrázky s velkým množstvím textu vůbec nezajímají. Proto je zobrazuje jen minimu z nich. Této kategorii se proto raději vyhýbejte.

Obrázek s vysokým obsahem textu na FB

Závěr:

Pokud obrázek v kreativě nestačí a potřebujete uživatelům něco zásadního sdělit slovně, snažte se to dělat stručně. V opačném případě hrozí, že se vaše reklama výrazně prodraží, nedostane se k dostatečnému počtu lidí nebo se nemusí zobrazit vůbec. Ne všechny informace musejí být přímo v obrázku, některé bohatě postačí uvést do postu nad příspěvkem. Pro usnadnění se můžete řídit naším manuálem.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jak vypadá nejlepší titulek? Neuvěříte svým očím!

Píšete opravdu zajímavé texty na váš blog? Sdílíte je na sociálních sítích? A přesto máte minimum přečtení? Pak je dost pravděpodobn…

20. 2. 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro o…

14. 2. 2017

Nový loterijní zákon. Revoluce pro spotřebitelské soutěže?

Od prvního ledna začal platit nový loterijní zákon. Zatímco do oblasti hazardních her přináší spoustu omezení, spotřebitelské soutěže …

9. 2. 2017

Žít, pracovat, cestovat. Jak začal můj půlroční „homeoffice“ v Asii

Spousta lidí z online světa dnes cestuje a pracuje ze zahraničí. Ujal se pro ně pojem „digitální nomádi“ a jedná se především o freela…

6. 2. 2017

Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Reklamní svět se rychle mění. To, co platilo dnes, nemusí platit zítra a nejspíš už vůbec nebude platit pozítří. Dokazuje to i poslední …

3. 2. 2017

Novinky, které jsme přivezli z Google Partner Summitu, zaujaly média

V listopadu jsme měli tu čest zúčastnit se globálního Google Partner Summitu v centru San Francisca. Marketingové magazíny zaujal článek na …

27. 1. 2017