Blog

Martin Ambrož 4. 6. 2016 Zpět

Pravidlo 20 % textu na Facebooku je pryč: 4 příklady, jak může vypadat vaše reklama

Pravidlo 20 % textu na Facebooku je pryč: 4 příklady, jak může vypadat vaše reklama

Pravidlo, které nařizovalo reklamám na Facebooku pokrývat maximálně 20 % plochy textem, už neplatí. Noční můra marketérů a grafiků však nekončí. Dostává novou podobu. Množství textu na obrázku nyní ovlivňuje dosah příspěvku. Připravili jsme pro vás 4 ilustrativní příklady, jak mohou vaše reklamy na Facebooku vypadat!

Kategorie č. 1: Minimum textu, maximální dosah

Ideální variantou je podle Facebooku obrázek s minimem textu. Za minimum je považováno například logo v rohu fotografie. Uživatelům toho sice moc neřeknete, můžete si však být jisti, že nedojde k žádnému omezení dosahu reklamy.

Obrázek s minimem textu na FB

Kategorie č. 2: Hrozí lehké riziko omezení

Ve druhé kategorii už jistotu maximálního dosahu ztrácíte. Pokud však zachováte text v podobných hranicích, jako je vidět na druhém obrázku, omezení by mělo být minimální. Čas ukáže, jak velké nakonec opravdu bude.

Obrázek s nízkým obsahem textu na FB

Kategorie č. 3: Riziko omezení dosahu se stupňuje

S rostoucím počtem slov se stupňuje také riziko omezení dosahu. Ve střední kategorii už hrozí, že si za zobrazení stejnému počtu uživatelů připlatíte, nebo se musíte smířit s podstatně nižším zásahem uživatelů.

Obrázek se středním obsahem textu na FB

Kategorie č. 4: Hodně textu, minimální dosah

Podle Facebooku uživatele obrázky s velkým množstvím textu vůbec nezajímají. Proto je zobrazuje jen minimu z nich. Této kategorii se proto raději vyhýbejte.

Obrázek s vysokým obsahem textu na FB

Závěr:

Pokud obrázek v kreativě nestačí a potřebujete uživatelům něco zásadního sdělit slovně, snažte se to dělat stručně. V opačném případě hrozí, že se vaše reklama výrazně prodraží, nedostane se k dostatečnému počtu lidí nebo se nemusí zobrazit vůbec. Ne všechny informace musejí být přímo v obrázku, některé bohatě postačí uvést do postu nad příspěvkem. Pro usnadnění se můžete řídit naším manuálem.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019