Blog

PR v digitální éře: Příběhy je potřeba vyprávět

PR v digitální éře

Jak uspět v Public Relations online? O tom se diskutovalo ve středu 14. září v prostorách OKsystém v Praze. Zjistěte, co nejzajímavějšího jsme si odnesli z konference PR 2016, a inspirujte se!

Digitální média neustále nabízejí nové a specifické možnosti PR komunikace. Na konferenci se představilo celkem 11 přednášejících se svými zkušenostmi a tipy. Představme si to nejzajímavější:

On baví. Zaznělo na Twitteru

Tweetař Ministerstva kultury ČR promluvil o tom, že i u státních institucí má smysl věnovat se internímu PR. Petr Kukal díky svému svéráznému stylu na Twitteru získal velký nárůst popularity účtu a strhnul na sebe pozornost médií. Za jediný rok dokázal svými 140 znakovými myšlenkami ztrojnásobit počet zobrazení tweetů. A nejen to, z původních 1 890 followerů navýšil jejich počet na 8 766. 

Způsob, jak dosáhnout takového zlepšení, je podle Petra Kukala schopnost pracovat s časovým kontextem, se společenskou realitou, psát tweety se smyslem pro humor, provokací, emocemi, nebo naopak dát aktuálním situacím jiný pohled. Zkrátka vytvořit si z feedu výkladní skříň a masivně tweetovat.

Jak se daří Amazonu budovat employer brand

PR Manager Amazonu Karel Taschner zase mluvil o PR aktivitách na mezinárodní úrovni a o employer brandingu. V České republice Amazon směřuje své PR aktivity právě tímto směrem. Prioritou je to, aby společnost na trhu působila jako dobrý zaměstnavatel. Karel Taschner také prozradil několik informací z interního prostředí firmy. Zdůraznil, že se v Amazonu pracuje rychleji a intenzivněji než jinde. To stejné požaduje i od ostatních, například outsourcingových firem. 

T-Mobile oslavil narozeniny trochu netradičně

Martin Frýdl s Jitkou Pajurkovou z AC & C Public Relations vystoupili s prezentací: Neřešte média, ale obsah. Zdůraznili, že bez nápadu se nedá uspět. Je důležité mít ideu, příběh a dokázat ho vyprávět jakýmkoliv způsobem. Své zkušenosti a tipy předvedli na case study k 20. výročí společnosti T-Mobile. Prozradili, že nejúspěšnějším materiálem byla infografika starých mobilních telefonů, které jsou ještě teď v oběhu.

5 mýtů, které pohřbívají PR v digitální éře

Adam Ondráček, Freelance Consultant v Adamkontra ukázal, že i PR aktivity lze změřit a vyvrátil známé mýty na příkladu PR kampaně ekologického start-upu Frusack. To, co se všeobecně tvrdí:

1. media relations nefungují, všichni chtějí jenom love,
2. PR je o nastavování mediální agendy,
3. PR funguje jenom coby součást 360 kampaně,
4. PR se nedá měřit,
5. PR je drahé.

Adamova doporučení směřují k tomu začít PR aktivity ještě před spuštěním kampaně. Vzniká tak větší šance, že změříte jejich účinky. Zmínil také úlohu influencerů, kteří mohou promluvit k cílové skupině a pomohou vyvolat zájem o výrobek. 

Jedna tisková zpráva, jeden autor

Miroslav Čepický, spolumajitel I am PR, se rozmluvil o tom, jak zvládnout odchod z korporace na vlastní nohy. Toto téma vyvolalo celkem zajímavou diskusi. Kromě toho se Miroslav podělil o své zkušenosti se psaním tiskových zpráv: „Není podstatné, aby jednu zprávu schvalovalo 10 lidí. Novináři upřednostňují tiskové zprávy s vlastním stylem.“ Jako efektivnější způsob uvedl například to, že je lepší věnovat čas výběru tématu a nabídnout ho přímo novináři, který se o dané téma zajímá. 

Youtubeři nebo novináři?

V průběhu konference také vystoupil Jiří Rýdl, Marketing Manager z agentury Warhorse Studios, který ukázal content na propagaci hry v jiném duchu. Jiří zmínil, že novináři jsou z pohledu PR hry Kingdom Come pořád důležitější než youtubeři. I když význam youtuberů roste, novináři v tomto případě stále osloví více lidí najednou. 

Během celé konference se také hodně tweetovalo pod hashtagem #PR16. Tweety si můžete rychle a jednoduše na Twitteru zpětně dohledat pomocí vyhledávacího okénka.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017

MarketUP Academy očima absolventa

MarketUP Academy. Nový studijní program, kterým se MarketUP rozhodnul vzdělávat nové talenty se zájmem o oblast online marketingu. To byla př…

16. 6. 2017

Vítáme v týmu Káťu, Kubu a Hanu

Rodinka MarketUPu se dále rozrůstá a tentokrát se chceme pochlubit dalšími třemi přírůstky v obchodním, realizačním i kreativním týmu. …

9. 6. 2017