Blog

PR v digitální éře: Příběhy je potřeba vyprávět

PR v digitální éře

Jak uspět v Public Relations online? O tom se diskutovalo ve středu 14. září v prostorách OKsystém v Praze. Zjistěte, co nejzajímavějšího jsme si odnesli z konference PR 2016, a inspirujte se!

Digitální média neustále nabízejí nové a specifické možnosti PR komunikace. Na konferenci se představilo celkem 11 přednášejících se svými zkušenostmi a tipy. Představme si to nejzajímavější:

On baví. Zaznělo na Twitteru

Tweetař Ministerstva kultury ČR promluvil o tom, že i u státních institucí má smysl věnovat se internímu PR. Petr Kukal díky svému svéráznému stylu na Twitteru získal velký nárůst popularity účtu a strhnul na sebe pozornost médií. Za jediný rok dokázal svými 140 znakovými myšlenkami ztrojnásobit počet zobrazení tweetů. A nejen to, z původních 1 890 followerů navýšil jejich počet na 8 766. 

Způsob, jak dosáhnout takového zlepšení, je podle Petra Kukala schopnost pracovat s časovým kontextem, se společenskou realitou, psát tweety se smyslem pro humor, provokací, emocemi, nebo naopak dát aktuálním situacím jiný pohled. Zkrátka vytvořit si z feedu výkladní skříň a masivně tweetovat.

Jak se daří Amazonu budovat employer brand

PR Manager Amazonu Karel Taschner zase mluvil o PR aktivitách na mezinárodní úrovni a o employer brandingu. V České republice Amazon směřuje své PR aktivity právě tímto směrem. Prioritou je to, aby společnost na trhu působila jako dobrý zaměstnavatel. Karel Taschner také prozradil několik informací z interního prostředí firmy. Zdůraznil, že se v Amazonu pracuje rychleji a intenzivněji než jinde. To stejné požaduje i od ostatních, například outsourcingových firem. 

T-Mobile oslavil narozeniny trochu netradičně

Martin Frýdl s Jitkou Pajurkovou z AC & C Public Relations vystoupili s prezentací: Neřešte média, ale obsah. Zdůraznili, že bez nápadu se nedá uspět. Je důležité mít ideu, příběh a dokázat ho vyprávět jakýmkoliv způsobem. Své zkušenosti a tipy předvedli na case study k 20. výročí společnosti T-Mobile. Prozradili, že nejúspěšnějším materiálem byla infografika starých mobilních telefonů, které jsou ještě teď v oběhu.

5 mýtů, které pohřbívají PR v digitální éře

Adam Ondráček, Freelance Consultant v Adamkontra ukázal, že i PR aktivity lze změřit a vyvrátil známé mýty na příkladu PR kampaně ekologického start-upu Frusack. To, co se všeobecně tvrdí:

1. media relations nefungují, všichni chtějí jenom love,
2. PR je o nastavování mediální agendy,
3. PR funguje jenom coby součást 360 kampaně,
4. PR se nedá měřit,
5. PR je drahé.

Adamova doporučení směřují k tomu začít PR aktivity ještě před spuštěním kampaně. Vzniká tak větší šance, že změříte jejich účinky. Zmínil také úlohu influencerů, kteří mohou promluvit k cílové skupině a pomohou vyvolat zájem o výrobek. 

Jedna tisková zpráva, jeden autor

Miroslav Čepický, spolumajitel I am PR, se rozmluvil o tom, jak zvládnout odchod z korporace na vlastní nohy. Toto téma vyvolalo celkem zajímavou diskusi. Kromě toho se Miroslav podělil o své zkušenosti se psaním tiskových zpráv: „Není podstatné, aby jednu zprávu schvalovalo 10 lidí. Novináři upřednostňují tiskové zprávy s vlastním stylem.“ Jako efektivnější způsob uvedl například to, že je lepší věnovat čas výběru tématu a nabídnout ho přímo novináři, který se o dané téma zajímá. 

Youtubeři nebo novináři?

V průběhu konference také vystoupil Jiří Rýdl, Marketing Manager z agentury Warhorse Studios, který ukázal content na propagaci hry v jiném duchu. Jiří zmínil, že novináři jsou z pohledu PR hry Kingdom Come pořád důležitější než youtubeři. I když význam youtuberů roste, novináři v tomto případě stále osloví více lidí najednou. 

Během celé konference se také hodně tweetovalo pod hashtagem #PR16. Tweety si můžete rychle a jednoduše na Twitteru zpětně dohledat pomocí vyhledávacího okénka.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019