Blog

Martin Čáp 24. 6. 2017 Zpět

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přichází Google Adwords. Jde o nový typ kampaně v obsahové síti Google, která umožňuje automatizovat celý proces vytváření a správy bannerových kampaní.

Pokud si chcete ušetřit čas od manuální práce a zlepšit výkon vašich bannerových kampaní, je na čase tento typ kampaní nastavit a spustit. Chytré obsahové kampaně podle Googlu zaznamenávají průměrně 20% nárůst počtu konverzí se stejnou cenou za konverzi (CPA) v porovnání s ostatními kampaněmi v obsahové síti Google.

 

V čem jsou chytré obsahové kampaně tak chytré?

 

Chytré obsahové kampaně jsou to právě proto, že umožňují nejen automaticky v několika krocích vytvořit kreativu z vašich podkladů v milionech kombinací, ale také zjednodušit optimalizaci bannerových kampaní a především zlepšit jejich výkon směrem ke konverzím.

Chytré obsahové kampaně využívají díky automatizaci odlišný typ cílení, který umožňuje kombinovat kontextové cílení s cílením podle publika. Automaticky cílí také remarketingem na uživatele, kteří v poslední době navštívili váš web a je u nich pravděpodobnost konverze. K tomu využívá také chytrý bidding založený na cílovém CPA (ceně za konverzi) a optimalizuje ideální frekvenci zobrazení reklamy na jednoho uživatele.

Díky tomuto komplexnímu řešení a využívání prakticky všech dostupných formátů reklamy, dokáže kampaň oslovit zákazníky ve všech fázích nákupního cyklu. Jednoduše řečeno: jde o automaticky optimalizovanou reklamu, která se zobrazí správnému uživateli, ve správný čas a za optimální CPA.

Jedinou podmínkou pro spuštění chytrých obsahových kampaní je používání měření konverzí. Za posledních 30 dní musíte mít nasbíraných nejméně 50 konverzí v obsahové síti nebo 100 konverzí v síti vyhledávací.



Jaké jsou hlavní výhody a nevýhody SDC?


Výhody:


  • Úspora času - kampaň lze vytvořit za pár minut přímo v rozhraní Adwords, bez spolupráce s grafikem pouze se základními podklady a s kombinací xml feedu.

  • Automatizace - kampaň se v řádu dnů automaticky optimalizuje a zobrazuje kombinaci reklam s nejlepšími výsledky a nejširším zásahem cílového publika.

  • Úspora nákladů - kampaň dokáže sama oslovovat zákazníky s nejvyšší pravděpodobností konverze za vámi určenou nabídku.

Nevýhody:


  • Změna nastavení - kampaň nelze ručně nastavovat dle způsobu zobrazování a nelze ručně měnit strategii nabídek.

  • Změna cílení – nelze používat ruční cílení ani vyloučení umístění, kampaň sama kombinuje různá cílení a kvůli tomu nevidíme, kde se reklama zobrazuje.

  • Vzhled kreativy – bannery se pro kampaň vytvoří automaticky v různých responzivních formátech, které se sami přizpůsobují reklamnímu prostoru. Vzhled bannerů tak není plně pod kontrolou.

 

Jak na tvorbu chytré obsahové reklamy v Google Adwords?

 

  1. Založte novou kampaň v obsahové síti s požadovaným cílem 

  2. Zaškrtněte „Vytvořit chytrou obsahovou kampaň“

  1. Nastavte geografické a jazykové cílení kampaně

  2. Nastavte cílovou CPA a rozpočet kampaně

  1. Nahrajte vlastní podklady nebo proskenujte web (stáhnou se přímo z webu)

  2. Nastavte nadpisy a popisy reklamy

  3. Nastavte viditelnou a cílovou URL

  1. Zvolte si a nahrajte vlastní obrázky

  2. Zvolte si a nahrajte vlastní loga

  3. Na pravé straně vidíte reálný náhled hotové reklamy


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019