Blog

Barbora Votavová 10. 1. 2013 Zpět

Potenciál Pinterestu pro firemní využití stále roste

Potenciál Pinterestu pro firemní využití stále roste

Sociální síť Pinterest zažívá od svého vzniku v roce 2010 raketový růst a těší se obrovské oblibě nejen mezi uživateli. Tento jednoduchý koncept skýtá skrytý obchodní potenciál, a proto by ho firmy rozhodně neměly ignorovat.

Pinterest funguje na principu velké virtuální nástěnky. Jeho podstatou je vytváření a tvorba tematicky zaměřených nástěnek obsahující inspirativní obrázky, které uživatele zaujaly během surfování na internetu. Nové fotografie přináší na Pinterest pouze zhruba 20 % uživatelů. Zbylých 80 % „repinuje“ obrázky přímo na Pinterestu. Kromě toho mohou uživatelé vkládat i své vlastní fotografie nebo videa a snadno si tak vytvořit osobní či firemní portfolio.

Nejdůležitější pojmy

Zdroj: http://www.techcrunch.com

O tom, že popularita Pinterestu roste závratnou rychlostí, se můžete přesvědčit v následující infografice, která znázorňuje měsíční počet unikátních návštěvníků v období od září 2011 do února 2012. Podle společnosti comScore překonal Pinterest v srpnu 2012 hranici 25 milionů unikátních návštěvníků. A čísla stále rostou.

Jak Pinterest roste

Zdroj: http://www.flowtown.com

Lidé na Pinterestu nejčastěji hledají inspiraci, ať už jde o módu, citáty, jídlo, interiér nebo kutilské tipy. Uživatelé tak pomocí obrázků publikují online wishlist nebo kreativní alba, s nimiž plánují renovaci bytu, sváteční dekoraci, svatbu, nový šatník nebo třeba slavnostní hostinu.

Nejčastěji se zde pohybují lidé, kteří se zajímají o módu, design, gastronomii nebo životní styl. Podle statistik zde tvoří nadpoloviční většinu ženy. Pokud je váš byznys založený právě na některé z výše uvedených oblastí a máte vizuálně co nabídnout, může být pro vás Pinterest vskutku zajímavým kanálem.

Propagujte vaši značku

Nová sociální síť představuje skvělý nástroj především pro propagaci značky. Je ideální pro e-shopy, které si prostřednictvím sociální sítě mohou vytvářet atraktivní produktové katalogy. Jednoduché uživatelské rozhraní společně se zajímavým obsahem dává velkou šanci k následnému virálnímu šíření výrobků mezi uživateli a nacházení nových zákazníků. Příkladem jsou profily firem Lindt, ZARA  nebo Nordstrom. Právě tyto značky potvrzují, že je velmi účinné vkládat i jiné než pouze produktové fotografie.

České firmy však až na několik výjimek Pinterest zcela ignorují. Využijte toho a buďte mezi prvními! Inspirujte se třeba u českého zastoupení automobilky  BMW. Ta o prázdninách uspořádala letní soutěž probíhající výhradně skrze Pinterest. Cílem bylo uvést značku a profil na sociální síti do povědomí fanoušků.

BMW ČR

Jak začít Pinterest využívat?

Na podzim představila sociální síť Pinterest speciální firemní účty, které však zatím nenabízí příliš odlišných funkcí oproti těm klasickým pro běžné uživatele. Princip je tedy stejný. Založte si profil se jménem vaší firmy a vyplňte požadovaný popis.  Nezapomeňte přidat také odkaz na vaše webové stránky. Poté můžete začít vytvářet vlastní nástěnky. Při jejich tvorbě buďte kreativní a dejte si záležet na výběru obrázků a jejich tematickém zařazení. Neméně důležité jsou také popisky a hashtagy u fotografií, podle kterých vás najdou ostatní uživatelé. K jednotlivým výrobkům můžete rovněž vložit i cenu.

A jak získat followery? Stejně jako na ostatních sociálních sítích je i na Pinterestu důležitá aktivita. Přispívejte pravidelně, ne v návalech. Komunikujte s ostatními uživateli, komentujte jejich příspěvky a udělujte „like“. Pinterest navíc nabízí možnost propojit vaše účty na Facebooku a Twitteru nebo vložit ikonku sociální sítě na web, aby byl váš účet vidět.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019