Blog

Barbora Votavová 10. 11. 2013 Zpět

Počet tuzemských uživatelů YouTube se za posledních pět let zvýšil sedmkrát

Počet tuzemských uživatelů YouTube se za posledních pět let zvýšil sedmkrát

Z údajů společnosti Google pro ČTK vyplývá, že počet českých uživatelů serveru YouTube se od roku 2008, tedy od lokalizace do českého jazyka, zvýšil až sedmkrát. Nyní čítá oblíbený video portál 5,1 milionu uživatelů z České republiky. Za měsíc zde lidé zhlédnou půl miliardy videí. YouTube se tak stal 2. nejsledovanější TV ve věkové kategorii od 18 do 35 let v ČR.

V průběhu pěti let byly představeny kromě lokalizace do češtiny také další funkce pro české inzerenty a tvůrce videí. Počet českých inzerentů se za tu dobu ztrojnásobil a jejich investice do video reklamy roste dokonce mnohonásobně rychleji. Jejich příjmy se podle ČTK  za poslední rok zvýšily 2,5 krát. Z českých inzerentů je nejúspěšnější T-Mobile a Magnesia a nejoblíbenější obsah má populární dvojice ViralBrothers nebo DJ Wich.

YouTube používá v Česku nejvíce věková skupina od 18 do 35 let. Jeho největší konkurentem u nás je video portál Stream.cz od Seznamu, který má více než 2 miliony uživatelů.

Čeští uživatelé nejvíce sledují herní kanály, hudební, komediální nebo také tzv. vlogy.  Zhlédnuté video má průměrnou délku tři a půl minuty a na každé desáté video se uživatelé podívají na mobilním zařízení. Za měsíc Češi na YouTube napíší až milion komentářů.

Youtube.com - vývoj v ČR

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019