Blog

Barbora Votavová 10. 11. 2013 Zpět

Počet tuzemských uživatelů YouTube se za posledních pět let zvýšil sedmkrát

Počet tuzemských uživatelů YouTube se za posledních pět let zvýšil sedmkrát

Z údajů společnosti Google pro ČTK vyplývá, že počet českých uživatelů serveru YouTube se od roku 2008, tedy od lokalizace do českého jazyka, zvýšil až sedmkrát. Nyní čítá oblíbený video portál 5,1 milionu uživatelů z České republiky. Za měsíc zde lidé zhlédnou půl miliardy videí. YouTube se tak stal 2. nejsledovanější TV ve věkové kategorii od 18 do 35 let v ČR.

V průběhu pěti let byly představeny kromě lokalizace do češtiny také další funkce pro české inzerenty a tvůrce videí. Počet českých inzerentů se za tu dobu ztrojnásobil a jejich investice do video reklamy roste dokonce mnohonásobně rychleji. Jejich příjmy se podle ČTK  za poslední rok zvýšily 2,5 krát. Z českých inzerentů je nejúspěšnější T-Mobile a Magnesia a nejoblíbenější obsah má populární dvojice ViralBrothers nebo DJ Wich.

YouTube používá v Česku nejvíce věková skupina od 18 do 35 let. Jeho největší konkurentem u nás je video portál Stream.cz od Seznamu, který má více než 2 miliony uživatelů.

Čeští uživatelé nejvíce sledují herní kanály, hudební, komediální nebo také tzv. vlogy.  Zhlédnuté video má průměrnou délku tři a půl minuty a na každé desáté video se uživatelé podívají na mobilním zařízení. Za měsíc Češi na YouTube napíší až milion komentářů.

Youtube.com - vývoj v ČR

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017