Blog

Barbora Votavová 10. 11. 2013 Zpět

Počet tuzemských uživatelů YouTube se za posledních pět let zvýšil sedmkrát

Počet tuzemských uživatelů YouTube se za posledních pět let zvýšil sedmkrát

Z údajů společnosti Google pro ČTK vyplývá, že počet českých uživatelů serveru YouTube se od roku 2008, tedy od lokalizace do českého jazyka, zvýšil až sedmkrát. Nyní čítá oblíbený video portál 5,1 milionu uživatelů z České republiky. Za měsíc zde lidé zhlédnou půl miliardy videí. YouTube se tak stal 2. nejsledovanější TV ve věkové kategorii od 18 do 35 let v ČR.

V průběhu pěti let byly představeny kromě lokalizace do češtiny také další funkce pro české inzerenty a tvůrce videí. Počet českých inzerentů se za tu dobu ztrojnásobil a jejich investice do video reklamy roste dokonce mnohonásobně rychleji. Jejich příjmy se podle ČTK  za poslední rok zvýšily 2,5 krát. Z českých inzerentů je nejúspěšnější T-Mobile a Magnesia a nejoblíbenější obsah má populární dvojice ViralBrothers nebo DJ Wich.

YouTube používá v Česku nejvíce věková skupina od 18 do 35 let. Jeho největší konkurentem u nás je video portál Stream.cz od Seznamu, který má více než 2 miliony uživatelů.

Čeští uživatelé nejvíce sledují herní kanály, hudební, komediální nebo také tzv. vlogy.  Zhlédnuté video má průměrnou délku tři a půl minuty a na každé desáté video se uživatelé podívají na mobilním zařízení. Za měsíc Češi na YouTube napíší až milion komentářů.

Youtube.com - vývoj v ČR

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019