Blog

Barbora Votavová 15. 4. 2013 Zpět

Počet českých a slovenských uživatelů na Twitteru výrazně stoupl

Počet českých a slovenských uživatelů na Twitteru výrazně stoupl

Českých a slovenských uživatelů mikroblogovací sítě Twitter je stále více. V prvním čtvrtletí letošního roku se jejich počet meziročně zvýšil až o 50 000. Aktivních účtů v České republice a na Slovensku je nyní zhruba 161 200. Vyplývá to z informací Ataxo.cz.

I když Twitter začíná využívat stále více Čechů, většina uživatelů však dává i nadále přednost sociální síti Facebook. Počet českých uživatelů na Facebooku vzrostl za stejné období osmkrát rychleji a stoupl na 3,8 milionů měsíčně. Facebook si tak pořád drží prvenství mezi nejoblíbenějšími sociálními sítěmi v České republice.

Nejprudší nárůst zažil Facebook počátkem roku 2010. Od té doby došlo ke zpomalení, které je postupně znatelnější. Naopak základna českých uživatelů na Twitteru roste stále rychleji. První český účet na Twitteru se objevil již v roce 2006, tedy ve stejném roce, kdy byla sociální síť poprvé spuštěna. Průměrný uživatel má 70 followers (uživatelů, kteří sledují jeho účet) a 263 publikovaných tweetů.

Na první milion tuzemských účtů si však ještě budeme muset počkat. Podle odhadů odborníka na sociální média Daniela Dočekala by jej při udržení současného tempa mohla sociální síť dosáhnout v roce 2036.

V loňském roce vzrostl celkový počet návštěv webových stránek prostřednictvím sociálních sítí o více než 90 %. A to i přes to, že průměrná návštěvnost firemních stránek vloni klesla. Neúspěšnější firemní účty na Twitteru měly společnosti MADFINGER games, Socialbakers, Vodafone CZ nebo Webnode Official.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017