Blog

Andrea Marešová 25. 10. 2018 Zpět

Plánujte exportovat do zahraničí? Nyní je to snadnější, než byste čekali

Plánujte exportovat do zahraničí? Nyní je to snadnější, než byste čekali

Pro mnoho firem je expanze do zahraničí jeden ze způsobů, jak dále růst a získat nové trhy pro své výrobky a služby. Některé start-upy v Česku se netají svými globálními ambicemi již při svém zrodu. Expanze do zahraničí nicméně vyžaduje potřebné know-how, kontakty, nemalé investice a zároveň musíte podstoupit řadu rizik. Proto je dobré vědět, že digitální technologie dnes nejen usnadňují exportní možnosti, ale poskytuji vedoucím pracovníkům klíčové informace pro jejich rozhodování na jaké trhy a v jakém momentu vstoupit.

Google + MarketUP = Export

Google v podpoře exportu podniká v posledních letech poměrně hodně úsilí. Neustále vyvíjí nové nástroje pro podporu exportérů, které vám pomohou identifikovat vhodné trhy pro vaši expanzi. Pomocí multikriteriální analýzy mnoha faktorů od objemu poptávky po daných produktech a službách a jejímu vývoji v čase, přes náklady na oslovení vhodných zákazníků až po vyhodnocení konkurence a její síly na daném trhu, vám tyto nástroje ulehčí rozhodutí a nasměrují vás na trhy, kde vaše šance na úspěch je největší. Google rovněž pořádá exportní semináře a konference pro zájemce z řad velkých firem i startupů, kterých se MarketUP jako Google partner pro export pravidelně účastní.

MarketUP má s exportem široké zkušenosti. Digitální kampaně klientů realizujeme či jsme realizovali v posledních 4 letech na Slovensku, v Rumunsku, Bulharsku, Maďarsku, Německu, Španělsku, Polsku, Srbsku, Velké Británii, Francii, Itálii, Dánsku, Švýcarsku, Rakousku, USA, Kanadě či na Filipínách. Společně s Googlem jsme poskytli exportní poradenství pro společnosti Linet, ABB, Jablotron či společnost Onio. Ta provozuje e-shop Pneumatiky.cz, Rucni-Naradi.cz a další a díky našemu doporučení vstoupila nedávno na 2 nové trhy.

Vstoupili jsme do Export Guru programu od Googlu

Rozhodli jsme se exportní podporu pro naše klienty rozšířit a vstoupili jsme do Export Guru programu Googlu. Pro naše klienty to přináší spoustu výhod, jelikož exportní nástroje můžeme začít uplatňovat pro jejich kampaně. Jednou ze žhavých novinek je interní nástroj od Googlu, zaměřený na analýzu expanze na zahraniční trhy. Naše agentura dostala možnost začít tento nástroj používat pro své klienty.

Export má v MarketUP na starosti tříčlenný expertní tým pod vedením Andrey Marešové, Head of Sales and Marketing. Andrea pět let pracovala pro klenotnickou značku Bvlgari, kde řídila marketingovou a PR komunikaci. Je absolventkou MBA ze strategického managementu na americké Chapmanově univerzitě. Dalším členem je projektový manažer Josef Plechatý. Ten dříve tři roky pracoval ve Varšavě pro Google a měl na starosti rozvoj byznysu partnerských agentur. Třetím členem je projektový manažer Lukáš Cikánek. Lukáš začínal v Seznamu, pak přešel na stranu klienta do Finfastu na pozici manažera pro digitální marketing a nejvíce zkušeností nasbíral v Aholdu, kde měl na starosti digitální komunikaci pro celou síť prodejen Albert. Andrea, Josef a Lukáš se budou věnovat klientům, kteří plánují export, v analýzách potenciálních trhů a konzultacích při hledání vhodných příležitostí. Významnou částí agendy bude i optimalizace zahraničních online platforem a přizpůsobení kampaní zahraničním trhům.

Díky programu Google Export Guru budou exportní strategie dostupné pro všechny naše stávající a budoucí klienty.

V prvním čtvrtletí 2019 plánujeme uspořádat v našich kancelářích business snídani na téma exportu. Pokud máte zájem se  zúčastnit, určitě dejte vědět na email andrea.maresova@marketup.cz. Jakmile budeme mít finální program, včas vás o eventu budeme informovat.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018