Blog

Pět největších slevových portálů ovládá 70 % trhu

Pět největších slevových portálů ovládá 70 % trhu

Slevové servery jsou jedním z novějších online nástrojů, který firmy začaly využívat jako prostředek pro získání nových zákazníků. Jsou vhodné zejména pro firmy, které cílí na spotřebitele, a začínající podniky jako jsou hotely, kosmetické salóny, restaurace či výrobce spotřebního zboží, kteří potřebují získat nové klienty a zvýšit povědomí o značce. Je však důležité zohlednit i některé nevýhody, kterou je i možnost oslovení nesprávné cílové skupiny zákazníků. Je také dobré vybírat ze slevových portálů, které mají velkou návštěvnost.

A jak si slevové portály v Česku vedou?

Za první tři měsíce letošního roku dosáhl meziroční obrat pěti největších slevových serverů až 436 milionů korun. Velká pětka tak ovládá už 70 % tuzemského trhu. První příčku si i nadále drží Slevomat.cz.

Tržby portálu Slevomat.cz se v prvním čtvrtletí roku 2013 vyšplhaly na 202 milionů korun a jeho tržní podíl se zvýšil na 34,4 %. Vyplývá to ze statistik serverů a dat slevových agregátorů Skrz.cz a Slevin.cz. Aktuální výsledky si pochvaluje i zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr. „Děláme to dobře a poctivě, ředitel Irikovský odvádí skvělou práci,“ uvedl Tomáš Čupr pro ČTK.

Hned za Slevomatem se umístily slevové servery Vykupto.cz s obratem 90 milionů korun, a Zapakatel.cz, jehož obrat činil v prvním kvartále 64,5 milionů.

Slevomat

K lepším výsledkům jim v první řadě pomáhá stále rostoucí nabídka zboží. Nabídka produktů tvořila na začátku loňského roku zhruba 30 % ze všech objednávek, na konci roku to už byla téměř polovina. Podle Michala Menšíka ze slevového agregátoru Slevin.cz je hlavním důvodem rozšiřující se nabídka kvalitnějšího zboží a nově vznikající kategorie jako je móda, nábytek, bytové doplňky a další, které se na slevových serverech doposud nevyskytovaly. Mezi nejstabilnější a nejvyužívanější kategorie patří cestování a gastronomie.

Počet aktivních slevových portálů však stále klesá. Podle Skrz.cz je jich v současné době 79, vyhledávač slev Slevin.cz uvádí 93. Ubývá především malých serverů, některé úplně končí a některé se spojují. Až 98 % trhu ovládá prvních dvacet slevových portálů.

Celkový obrat slevových serverů by podle odhadů neměl v roce 2013 přesáhnout 3 miliardy korun. Asociace pro elektronickou komerci uvádí, že by čeští zákazníci mohli letos prostřednictvím internetu utratit až 50 miliard korun, tedy o desetinu více než tomu bylo v minulém roce.

Pořadí slevových serverů podle obratu a podílu na trhu v 1. kvartále 2013:

Slevové servery

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017