Blog

Pět největších slevových portálů ovládá 70 % trhu

Pět největších slevových portálů ovládá 70 % trhu

Slevové servery jsou jedním z novějších online nástrojů, který firmy začaly využívat jako prostředek pro získání nových zákazníků. Jsou vhodné zejména pro firmy, které cílí na spotřebitele, a začínající podniky jako jsou hotely, kosmetické salóny, restaurace či výrobce spotřebního zboží, kteří potřebují získat nové klienty a zvýšit povědomí o značce. Je však důležité zohlednit i některé nevýhody, kterou je i možnost oslovení nesprávné cílové skupiny zákazníků. Je také dobré vybírat ze slevových portálů, které mají velkou návštěvnost.

A jak si slevové portály v Česku vedou?

Za první tři měsíce letošního roku dosáhl meziroční obrat pěti největších slevových serverů až 436 milionů korun. Velká pětka tak ovládá už 70 % tuzemského trhu. První příčku si i nadále drží Slevomat.cz.

Tržby portálu Slevomat.cz se v prvním čtvrtletí roku 2013 vyšplhaly na 202 milionů korun a jeho tržní podíl se zvýšil na 34,4 %. Vyplývá to ze statistik serverů a dat slevových agregátorů Skrz.cz a Slevin.cz. Aktuální výsledky si pochvaluje i zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr. „Děláme to dobře a poctivě, ředitel Irikovský odvádí skvělou práci,“ uvedl Tomáš Čupr pro ČTK.

Hned za Slevomatem se umístily slevové servery Vykupto.cz s obratem 90 milionů korun, a Zapakatel.cz, jehož obrat činil v prvním kvartále 64,5 milionů.

Slevomat

K lepším výsledkům jim v první řadě pomáhá stále rostoucí nabídka zboží. Nabídka produktů tvořila na začátku loňského roku zhruba 30 % ze všech objednávek, na konci roku to už byla téměř polovina. Podle Michala Menšíka ze slevového agregátoru Slevin.cz je hlavním důvodem rozšiřující se nabídka kvalitnějšího zboží a nově vznikající kategorie jako je móda, nábytek, bytové doplňky a další, které se na slevových serverech doposud nevyskytovaly. Mezi nejstabilnější a nejvyužívanější kategorie patří cestování a gastronomie.

Počet aktivních slevových portálů však stále klesá. Podle Skrz.cz je jich v současné době 79, vyhledávač slev Slevin.cz uvádí 93. Ubývá především malých serverů, některé úplně končí a některé se spojují. Až 98 % trhu ovládá prvních dvacet slevových portálů.

Celkový obrat slevových serverů by podle odhadů neměl v roce 2013 přesáhnout 3 miliardy korun. Asociace pro elektronickou komerci uvádí, že by čeští zákazníci mohli letos prostřednictvím internetu utratit až 50 miliard korun, tedy o desetinu více než tomu bylo v minulém roce.

Pořadí slevových serverů podle obratu a podílu na trhu v 1. kvartále 2013:

Slevové servery

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019