Blog

Eva Řeháková 14. 3. 2017 Zpět

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí Wallmart a Target ukazují obrovský vliv digitálních strategií na prodej rychloobrátkového zboží. Jak ovlivnily jejich prodeje na konci loňského roku?

Oba řetězce zaznamenaly ve čtvrtém kvartálu roku 2016 obrovská tempa růstu. Target ohlásil neuvěřitelný 34% meziroční skok v online prodeji v jinak nevýrazném čtvrtletí. V tom samém období stoupl meziroční růst internetového prodeje Wallmartu o 36 % v USA a o 15 % celosvětově. Digitální strategie obou prodejců se tedy očividně začínají vyplácet.

Online a offline nakupování? Zákazníci už nevnímají rozdíl

Společnosti investovaly značné prostředky do budování své internetové nabídky. Wallmart získal několik startupů včetně Jet.com, začal budovat mobilní aplikaci a zavádí dopravu zdarma. Target rozšířil své omnichannel služby, tedy propojení offline aktivit s moderními online kanály. Vytvořil například aplikaci, která pomůže zákazníkům jednoduše najít v obchodě předměty, objednané online.

Významnou součástí obchodních strategií řetězců jsou již delší dobu také takzvané Ship-from-store nebo Click-and-collect služby. Co vlastně tyto názvy znamenají?

Ship-from-store:

Zákazník má možnost objednat si skladové zásoby prostřednictvím různých kanálů, tedy například z webu. Objednávka je mu následně doručena na místo určení.

Click-and-collect:

Zákazník si objednává online a vyzvedává svůj nákup na prodejně. Tím ušetří čas vybíráním v obchodě, zároveň však šetří finance za doručení a vyhýbá se možnému zpoždění objednávky.

Mobilní telefony jako „nové dveře do Target obchodů“

Nejdůležitějším online kanálem se přitom stávají mobilní zařízení. CEO americké sítě Target považuje po nedávném průzkumu chování svých zákazníků mobily za „nové dveře do Target obchodů“. Rostoucí význam smartphonů však potvrdily i další značky, jako BestBuy, Fiat & Chrysler nebo GM. Lidé na mobilech získávají informace, porovnávají nabídky, sledují videorecenze na YouTube, ale vyhledávají také nejbližší prodejní místa.

Co to znamená pro prodejce? Především nutnost zaměřit se na budování responzivních webů, e-shopů a objevování nových cest, jak oslovit zákazníky na jejich mobilních zařízeních.

Před marketéry pak stojí ještě jedna výzva. Změna KPI´s, tedy cílů pro měření účinnosti prodejních kampaní. Zejména pak vliv online reklamních kanálů na offline prodeje. MarketUP již tento trend testoval na ROPO kampani pro svého klienta Sconto Nábytek a výsledky byly více než překvapivé.

Potenciál růstu v onlinu? Pro maloobchodníky je obrovský

I přes obrovský růst, řetězce Target a Wallmart mají v digitálu stále velký nevyužitý potenciál. Target generoval v e-commerce 3,2 miliardy dolarů, což je cca 4 % celkových prodejů. Online prodeje Wallmartu, které činily 13,7 miliard dolarů, představovaly dle odhadů Internet Retailer jen asi 3 % prodejů v roce 2015.

Je velice pravděpodobné, že investice do online marketingu, propojování online a offline kanálů a jejich měření se budou u maloobchodníků nadále zvyšovat.

Zdroj: http://www.businessinsider.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019