Ohlédnutí za dlouholetou spoluprací s Vitanou

Matouš Soukup 11. 6. 2019
Marketup
Marketup

Se společností Vitana spolupracuje naše agentura již od roku 2015. A protože je tomu letos přesně 100 let od jejího založení, přinášíme souhrnný článek mapující naše společné kroky.

S Vitanou úspěšně spolupracujeme již pátým rokem

Spolupráci s Vitanou předcházely více než půlroční námluvy. Jejich marketingové oddělení věnovalo volbě digitální strategie a výběru agentury velkou pozornost. Navštěvovalo konference a zjišťovalo si všechny dostupné informace, jak digitál implementovat. Z hlediska investic do digitálu byla Vitana před začátkem naší spolupráce na úplném počátku, do digitálních médií směřovaly jen jednotky procent mediálního rozpočtu.

Situace se ale se startem naší spolupráce diametrálně změnila. Hned naše první společná kampaň v říjnu 2015 měla odpovídající investici pro zvýšení zásahu a frekvence klíčové TV kampaně. Jednalo se o uvedení nového Gurmánského koření na trh, kdy jsme většinu svěřeného rozpočtu investovali do online videa, zejména na YouTube.

35 společných kampaní

V současné době se Vitana společně se svou sesterskou společností Hamé řadí mezi lídry food industry v digitálním prostředí. Masivně využívá již 5. rokem online video kampaně na platformách YouTube, Facebook, Instagram, Seznam a dalších. Každá TV kampaň je rozšířena o digitální část, kampaně s nižším rozpočtem komunikují pouze v digitálu. 

A jaké jsou souhrnné výsledky naší spolupráce?

  • Od října roku 2015 jsme realizovali společně s Vitanou

     

    35 digitálních kampaní

  • 18 milionů zhlédnutí

     

    videospotů.

  • 170 milionů impresí

     

    reklamy.

  • Cílovou skupinu žen

     

    25-54

     

    let

     

    jsme za období naší spolupráce zasáhli v průměru

     

    80 krát

“Na Vitaně si cením nejen odvahy, kterou prokázala rychlou adopcí digitálu, ale i vstřícnosti pro testování a rychlé nasazení novinek a trendů. První reklamu na Instagramu jsme pro Vitanu spravovali už roce 2015, tedy v době, kdy byla tato reklama spuštěna pro český trh. Záhy pochopili, že pro úspěch online videa je třeba TV spoty vhodně upravit a dali nám volnou ruku k přípravě videí dle potřeb jednotlivých platforem,“ říká ke spolupráci Miroslav Král, zakladatel agentury MarketUP.

Ohlédnutí za loňskou kampaní Gorilování

Hlavní výzvou bylo v tomto případě zvýšit Campaign awareness kampaně Gorilování během grilovací sezóny 2018. Dále bylo cílem odkomunikovat soutěž o hodnotné ceny probíhající na webu, která spočívala v hlasování v rámci Vitana mapy grilovacích míst.

V návaznosti na strategii jsme zvolili změnu videoreklamy na Facebooku z horizontálního formátu na vertikální, což přineslo skvělé výsledky:

  • 1,5 milionu

     

    zhlédnutí videa

     

    (o 20 % více oproti původnímu targetu).

  • 9 milionů impresí

     

    reklamy.

  • Cílový uživatel zasažen reklamou v průměru

     

    čtyřikrát

    .

Vertikální formát videa zabírá na displeji chytrých telefonů zákazníků až třikrát větší prostor, podle našich měření je více zaujme a má větší vliv na jejich zapamatování.

Kromě číselných výsledků je pro nás opravdu důležitá spokojenost klienta. O to větší máme radost, když se naše úsilí setkalo i s očekáváním Vitany, za kterou spolupráci zhodnotil její marketingový ředitel Michal Panocha.

“Spolupráce s MarketUP nás výrazně posunula v oblasti digitálního marketingu. Jejich služeb využíváme nejen pro exekuci online kampaní, ale i pro správu sociálních sítí. Ohledně online marketingových kampaní, MarketUP poskytuje komplexní služby a je schopný naplánovat a exekuovat kampaně pro širokou škálu produktů za využití všech dostupných formátů a kanálů od videí až po PPC kampaně. Díky intenzivní spolupráci s Facebookem a Googlem ví lidé z MarketUP o chystaných novinkách a jsou schopni na ně reagovat a implementovat je na český trh. Bonusem je pořádaní seminářů o online marketingu pro klienty.” 

Strategie: Optimalizace na zhlédnutí videa

Marketup

Společná prezentace výsledků na Communication Summit 2019

Communication Summit je akce spojující klienty a komunikační dodavatele v oblasti reklamních, mediálních a PR agentur. Hlavním mottem letošního ročníku byla inventura v komunikaci. 

Na konferenci, jejímž partnerem byla i agentura MarketUP, mimo jiné vystoupila i špička současného marketingu, Les Binet. Shrnutí jeho prezentace a hlavních myšlenek z konferenci najdete v samostatném článku. Na pódiu dále vystoupil například Guido Heffels nebo Veronika Gulášová, manažerka nově zvolené slovenské prezidentky Zuzany Čaputové. O dlouholeté spolupráci naší agentury s Vitanou hovořil na akci její marketingový ředitel Michal Panocha, jehož svými vstupy doplňoval i Miroslav Král

“Myslím, že za úspěchem Vitany stojí i určitá pragmatičnost, která nezavrhuje tradiční formáty reklamy včetně TV, ale naopak je vhodně kombinuje pro dosažení maximálního efektu. A to velmi dobře koreluje i s výsledky výzkumů Lese Bineta, o nichž se na summitu zmiňoval,” doplňuje závěrem Miroslav Král.

Marketup

Hledáte spolehlivého partnera v oblasti digitálního marketingu?

Pokud vás naše dlouholetá spolupráce s klienty zaujala, neváhejte se nám ozvat přes kontaktní formulář. Rádi vytvoříme plán a strategii na míru podle vašich představ.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .