Blog

Barbora Votavová 25. 2. 2013 Zpět

Objem internetové reklamy stále roste, zájem je především o celoplošnou reklamu

Objem internetové reklamy stále roste, zájem je především o celoplošnou reklamu

Postavení internetu jako inzertního média roste dynamickým tempem. Pyšní se největším nárůstem ze všech typů médií, které v roce 2012 zaregistrovaly vyšší příjmy. Podle každoročního výzkumu Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) přesáhly výdaje na internetovou reklamu v minulém roce více než 11 miliard korun a vzrostly tak oproti roku 2011 o plných 25%. Z celkového podílu reklamních investic do médií tak připadlo vloni na internet až 17 %. Podíl se meziročně vyšplhal zhruba o 3 %.

Inzertní výkony internetu na rozdíl od tištěných médií prudce stoupají. Podíl tisku poklesl o 4 % a oba mediatypy se tak v roce 2012 opět o něco přiblížily. Internetová reklama zaujala třetí příčku za tiskem a televizí, do které firmy a instituce již tradičně investují nejvíce peněz.

Podíl jednotlivých mediatypů 2012

Zadavatelé mají na internetu zájem především o celoplošnou (display) reklamu, výkonnostní modely v reklamních sítích nebo také o reklamu umístěnou ve videích, která stále nabývá na popularitě.

Mezi jednotlivými formami internetové reklamy za uplynulý rok dominuje celoplošná reklama. I nadále tak zůstává hlavní inzertní oblastí s téměř polovičním podílem 49 % z celkových výdajů. Zadavatelé investovali do celoplošné reklamy 5,5 miliard korun v ceníkových cenách.

Podíl jednotlivých forem internetové reklamy 2012

Inzertní výkon výsledků v reklamních sítích Google, Sklik, Facebook nebo eTarget v loňském roce rapidně posílil. Tento typ reklamy činil v konečném výsledku 36 %, tedy více než jednu třetinu z loňského rozpočtu. Z celkových 4 miliard, které zadavatelé utratili, připadá 70 % na vyhledávání a zbylých 30 % na obsahové sítě. Za zmínku stojí také řádková inzerce a katalogy, na které připadla téměř miliarda korun. SPIR rovněž zaznamenal výrazný nárůst videoreklamy, která v roce 2012 vykázala přes půl miliardy. Další investice směřovaly také do PR článků, na které dodavatelé vynaložili 85,5 milionů, 76 milionů do reklamy pro mobilní zařízení a za nově sledované reklamy prodané modelem Real Time Bidding (RTB) utratili 9 milionů. 

V následujících měsících se SPIR přiklání k dalšímu pozitivnímu vývoji. Pro rok 2013 odhaduje sdružení až 16% nárůst výdajů za internetovou reklamu.

Výkon jednotlivých forem internetové reklamy

Čísla vycházejí z aktuálního průzkumu inzertního výkonu ppm factum pro SPIR a z celoročních výsledků agentury Admosphere.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019