Blog

Barbora Votavová 25. 2. 2013 Zpět

Objem internetové reklamy stále roste, zájem je především o celoplošnou reklamu

Objem internetové reklamy stále roste, zájem je především o celoplošnou reklamu

Postavení internetu jako inzertního média roste dynamickým tempem. Pyšní se největším nárůstem ze všech typů médií, které v roce 2012 zaregistrovaly vyšší příjmy. Podle každoročního výzkumu Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) přesáhly výdaje na internetovou reklamu v minulém roce více než 11 miliard korun a vzrostly tak oproti roku 2011 o plných 25%. Z celkového podílu reklamních investic do médií tak připadlo vloni na internet až 17 %. Podíl se meziročně vyšplhal zhruba o 3 %.

Inzertní výkony internetu na rozdíl od tištěných médií prudce stoupají. Podíl tisku poklesl o 4 % a oba mediatypy se tak v roce 2012 opět o něco přiblížily. Internetová reklama zaujala třetí příčku za tiskem a televizí, do které firmy a instituce již tradičně investují nejvíce peněz.

Podíl jednotlivých mediatypů 2012

Zadavatelé mají na internetu zájem především o celoplošnou (display) reklamu, výkonnostní modely v reklamních sítích nebo také o reklamu umístěnou ve videích, která stále nabývá na popularitě.

Mezi jednotlivými formami internetové reklamy za uplynulý rok dominuje celoplošná reklama. I nadále tak zůstává hlavní inzertní oblastí s téměř polovičním podílem 49 % z celkových výdajů. Zadavatelé investovali do celoplošné reklamy 5,5 miliard korun v ceníkových cenách.

Podíl jednotlivých forem internetové reklamy 2012

Inzertní výkon výsledků v reklamních sítích Google, Sklik, Facebook nebo eTarget v loňském roce rapidně posílil. Tento typ reklamy činil v konečném výsledku 36 %, tedy více než jednu třetinu z loňského rozpočtu. Z celkových 4 miliard, které zadavatelé utratili, připadá 70 % na vyhledávání a zbylých 30 % na obsahové sítě. Za zmínku stojí také řádková inzerce a katalogy, na které připadla téměř miliarda korun. SPIR rovněž zaznamenal výrazný nárůst videoreklamy, která v roce 2012 vykázala přes půl miliardy. Další investice směřovaly také do PR článků, na které dodavatelé vynaložili 85,5 milionů, 76 milionů do reklamy pro mobilní zařízení a za nově sledované reklamy prodané modelem Real Time Bidding (RTB) utratili 9 milionů. 

V následujících měsících se SPIR přiklání k dalšímu pozitivnímu vývoji. Pro rok 2013 odhaduje sdružení až 16% nárůst výdajů za internetovou reklamu.

Výkon jednotlivých forem internetové reklamy

Čísla vycházejí z aktuálního průzkumu inzertního výkonu ppm factum pro SPIR a z celoročních výsledků agentury Admosphere.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017