Blog

Jan Holeček 18. 4. 2016 Zpět

Novinky na Facebooku: Profilová videa, 3D kamera a roboti v Messengeru

Novinky na Facebooku: Profilová videa, 3D kamera a roboti v Messengeru

Facebook na dubnové konferenci F8, kterou každoročně pořádá pro vývojáře, představil žhavé novinky. 360stupňová 3D kamera, profilová videa a řada dalších funkcí zaujaly odborníky i běžné uživatele. Na co se můžete těšit?

Nejnovější verze Messengeru, která má za sebou „tréninkovou“ verzi jako chatovací aplikace, už firmám funguje jako profesionální komunikační medium. Brzy se však Messenger dočká další nové funkce.

Stvořte si vlastní roboty na rozesílání uživatelského obsahu


Facebook se rozhodl firmám zpřístupnit API Messengeru. To znamená, že vývojářům společností po celém světě umožní vytvářet chatovací roboty, kteří mohou mít podle nastavení velkou paletu funkcí – vytváření rezervací, zasílání různých upozornění, informování o stavu dopravy, počasí apod.

Chatovací roboty zatím testuje několik vybraných partnerů Facebooku, například televizní stanice CNN.

Nový Facebook Messenger
Vývojáři firem budou mít možnost vytvářet v Messengeru chatovací roboty, kteří mohou informovat např. o sportu, zprávách ze světa, počasí apod.

Nastavte si práva pro vaše videa


Další novinkou na Facebooku je nástroj Rights Manager pro přehlednou správu videí, jejich lepší kontrolu a bezpečnost. V praxi to bude vypadat tak, že si vytvoříte knihovnu videí, která chcete sledovat a chránit před zneužitím.

Nástroj umožňuje i vytvoření pravidel, jak mohou být vaše jednotlivá videa dále šířena. Můžete tak například povolit či zakázat jejich kopírování, mít přehled o tom, kde na Facebooku se jejich kopie nacházejí, kolik mají zhlédnutí atd.

Snadno tak můžete zjistit a nahlásit Facebooku porušení autorských práv nebo naopak povolovat, na jakých cizích účtech může váš obsah zůstat zveřejněn.

Daleko detailnější bude i celkové sledování výkonu videí.

Facebook Rights Manager
Díky Rights Manageru budete mít dokonalý přehled o výkonu vašich videí včetně toho, kdo je od vás kopíruje. 

Facebook vyvinul vlastní 360stupňovou 3D kameru


Facebook Surround 360. To je název unikátní kamery, kterou Facebook nedávno vyvinul. Je schopná pořídit záběry pomocí 17 malých kamer, které má v sobě zabudované.

Této technologie mají využívat především vydavatelé a tvůrci contentu pro sdílení poutavých příběhů, zajímavých míst a zkušeností se svými fanoušky. Ti se budou moci díky Facebook kameře během chvíle ocitnout na zcela jiném místě planety a pozorovat ho ze všech úhlů, jako by na něm skutečně byli.

Facebook Surround 360
Tvůrci contentu budou moci díky Facebook kameře dodávat svým fanouškům 360stupňová videa. 

Profilová videa namísto fotek


Pokud jde o profilová videa, Facebook je testuje již od konce roku 2015. Tato funkce byla nově rozšířena o nástroj Profile Expression Kit. Uživatelé si nyní mohou profilovou animaci vytvořit pomocí aplikací, které Facebook odkoupil, jako např. MSQRD na vtipné úpravy obličeje.

Tato funkce je zatím dostupná pouze pro mobilní telefony iPhone.

Profilová videa na Facebooku
Uživatelé iPhonů si již na Facebook mohou dávat profilová videa a okořenit je pomocí aplikací na vložení skvělých efektů.


Foto: facebook.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jak vypadá nejlepší titulek? Neuvěříte svým očím!

Píšete opravdu zajímavé texty na váš blog? Sdílíte je na sociálních sítích? A přesto máte minimum přečtení? Pak je dost pravděpodobn…

20. 2. 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro o…

14. 2. 2017

Nový loterijní zákon. Revoluce pro spotřebitelské soutěže?

Od prvního ledna začal platit nový loterijní zákon. Zatímco do oblasti hazardních her přináší spoustu omezení, spotřebitelské soutěže …

9. 2. 2017

Žít, pracovat, cestovat. Jak začal můj půlroční „homeoffice“ v Asii

Spousta lidí z online světa dnes cestuje a pracuje ze zahraničí. Ujal se pro ně pojem „digitální nomádi“ a jedná se především o freela…

6. 2. 2017

Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Reklamní svět se rychle mění. To, co platilo dnes, nemusí platit zítra a nejspíš už vůbec nebude platit pozítří. Dokazuje to i poslední …

3. 2. 2017

Novinky, které jsme přivezli z Google Partner Summitu, zaujaly média

V listopadu jsme měli tu čest zúčastnit se globálního Google Partner Summitu v centru San Francisca. Marketingové magazíny zaujal článek na …

27. 1. 2017