Blog

Eva Řeháková 25. 5. 2016 Zpět

Nejnovější trendy v sociálních médiích: Co nás zaujalo na Engage 2016?

Nejnovější trendy v sociálních médiích: Co nás zaujalo na Engage 2016?

Engage 2016, který uspořádala společnost Socialbakers v pražském Foru Karlín, hostil jako tradičně ty největší osobnosti světového online marketingu. Jaké nejnovější trendy z oblasti sociálních médií nás zaujaly? Přinášíme vám shrnutí!

Konferenci zahájil zakladatel Socialbakers Jan Řežáb. Placený obsah, Instant Articles nebo Direct Messages. Na to vše by se podle něj měli soustředit marketéři v roce 2016.

Trendy na sociálních sítích

Jan Řežáb představuje nejnovější trendy v marketingu na sociálních sítích pro rok 2016.

Sociální sítě bez placeného obsahu? Nesmysl

Jako první Jan Řežáb vyzdvihnul placený obsah na sociálních sítích. Zapomeňte na organický a virální content. Sociální sítě jsou úzce propojeny s ostatními mediálními kanály a obsah na nich je nutné sponzorovat.

Firmy by měly sponzorovat ten nejzajímavější obsah, který se nejlépe šíří už organicky. Podle Socialbakers bývají nejúspěšnější prozákaznické a vzdělávací posty, které pomáhají klientům zorientovat se v nákupním procesu.

Jaké kroky vedou k úspěchu na sociálních sítích?

  • Vytvořte zajímavý příspěvek
  • Publikujte ho v ideálním čase
  • Promujte na správnou cílovou skupinu
  • Měřte výsledky

Nástroje na sociálních sítích, které byste měli vyzkoušet

Dalším tématem byly nejnovější nástroje na sociálních sítích. Například takzvané Instant Articles umožňují načíst obsah z vašich stránek až 10krát rychleji. Jsou k dispozici všem, kdo chtějí sdílet svůj obsah na sociálních sítích. Jedním z prvních, kdo otestoval Instant Articles v ČR, byl magazín Jenženy.cz.

Stále důležitější se stává také live streaming. Ať už vysílání na speciální sociální síti Periscope od Twitteru nebo živé vysílání přímo na Facebooku. Lidé live videa milují a kampaně ve streamovacích systémech se proto stávají velkou výzvou všech marketérů.

Aplikace pro soukromé zprávy a boti na všech platformách

Téma aplikací pro posílání soukromých zpráv rezonovalo celým Engage 2016. Přechodem od běžných postů k soukromým zprávám se zabývalo hned několik světových speakrů. Jedním z nich byl například Reggie Bradford ze společnosti Oracle, který ve své prezentaci představil rozdíly mezi Sociálními sítěmi a aplikacemi na soukromé zprávy. Budoucnost je podle něj v soukromé komunikaci k jednotlivcům či menším skupinám, personalizovaných zprávách a aktuálním obsahu.

Messagingové aplikace

Budoucnost je v aplikacích pro posílání zpráv. Reggie Bradford představil rozdíly mezi sociálními sítěmi a aplikacemi pro přímou komunikaci s klienty.

Prostřednictvím messagingových aplikací je možné oslovit velké množství uživatelů za minimální dobu. Reggie Bradford zveřejnil zajímavou infografiku, která vysvětluje, za jak dlouho mohou jednotlivé platformy oslovit 50 milionů lidí.

Zásah 50 milionů lidí

Aplikace pro zasílání zpráv využívá v současné době 4,1 miliarda uživatelů po celém světě. Není tedy překvapením, že zasáhnout 50 milionů lidí za pouhých 7 měsíců.

Trend messagingových aplikací popisovala také inspirativní přednáška Gert Wim Ter Haara z aerolinek KLM, která byla jedním z nejzajímavějších vystoupení. Pro společnost KLM, která přenesla běžné funkcionality webu do Messengeru, je nejdůležitější vcítit se do zákazníků. Pro odpovědi proto využívají kombinaci lidských pracovníků s naprogramovanými boti.

Letecký dopravce KLM

Všechny funkcionality webu či jiných kanálů byly převedeny do komunikačního kanálu.

Co je podle KLM základem pro social media services?

  • Dávejte dotazům různé priority (některé musejí být vyřízeny ihned, jiné mohou chvíli počkat)
  • Zákazníci nejsou spokojeni, když nemají odpověď do 20 minut
  • Komunikační kanál musí být jednoduchý, osobní a musí umět vše co web
  • Soustřeďte se na integraci aplikací, které uživatelé běžně využívají

Už za první měsíc zaznamenal letecký dopravce celých 115 tisíc použití Facebook Messengeru. Ze social conversations získal 150 000 € tržeb týdně, přičemž investoval pouze 3 500 €.

Buďte tam, kde jsou vaši zákazníci

Buďte tam, kde jsou vaši zákazníci, dělejte jim život jednodušší a odpovídejte včas na jejich dotazy. I to zaznělo v závěrečném shrnutí přednášky Gert Wim Ter Haara z KLM.

Engage 2016 byl plný i dalších zajímavých přednášek, o kterých si můžete přečíst například v dopoledním i odpoledním shrnutí na serveru newsfeed.cz.

Engage 2016 závěrečné vystoupení

V závěru celého dne, který byl skvěle zorganizovaný včetně cateringu, proběhlo slavnostní předávání cen moderované Leošem Marešem. Návštěvníci se pobavili také při řadě tanečních i pěveckých vystoupení a nakonec si užili "volnou zábavu" společně u baru.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017

Miroslav Král přednášel o online marketingu na konferenci Samsung Electronics

Společnost Samsung Electronics Czech and Slovak pořádá počátkem každého roku celofiremní konferenci, kde představuje svým zaměstnancům pr…

24. 2. 2017

Jak vypadá nejlepší titulek? Neuvěříte svým očím!

Píšete opravdu zajímavé texty na váš blog? Sdílíte je na sociálních sítích? A přesto máte minimum přečtení? Pak je dost pravděpodobn…

20. 2. 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro o…

14. 2. 2017

Nový loterijní zákon. Revoluce pro spotřebitelské soutěže?

Od prvního ledna začal platit nový loterijní zákon. Zatímco do oblasti hazardních her přináší spoustu omezení, spotřebitelské soutěže …

9. 2. 2017