Blog

Eva Řeháková 25. 5. 2016 Zpět

Nejnovější trendy v sociálních médiích: Co nás zaujalo na Engage 2016?

Nejnovější trendy v sociálních médiích: Co nás zaujalo na Engage 2016?

Engage 2016, který uspořádala společnost Socialbakers v pražském Foru Karlín, hostil jako tradičně ty největší osobnosti světového online marketingu. Jaké nejnovější trendy z oblasti sociálních médií nás zaujaly? Přinášíme vám shrnutí!

Konferenci zahájil zakladatel Socialbakers Jan Řežáb. Placený obsah, Instant Articles nebo Direct Messages. Na to vše by se podle něj měli soustředit marketéři v roce 2016.

Trendy na sociálních sítích

Jan Řežáb představuje nejnovější trendy v marketingu na sociálních sítích pro rok 2016.

Sociální sítě bez placeného obsahu? Nesmysl

Jako první Jan Řežáb vyzdvihnul placený obsah na sociálních sítích. Zapomeňte na organický a virální content. Sociální sítě jsou úzce propojeny s ostatními mediálními kanály a obsah na nich je nutné sponzorovat.

Firmy by měly sponzorovat ten nejzajímavější obsah, který se nejlépe šíří už organicky. Podle Socialbakers bývají nejúspěšnější prozákaznické a vzdělávací posty, které pomáhají klientům zorientovat se v nákupním procesu.

Jaké kroky vedou k úspěchu na sociálních sítích?

  • Vytvořte zajímavý příspěvek
  • Publikujte ho v ideálním čase
  • Promujte na správnou cílovou skupinu
  • Měřte výsledky

Nástroje na sociálních sítích, které byste měli vyzkoušet

Dalším tématem byly nejnovější nástroje na sociálních sítích. Například takzvané Instant Articles umožňují načíst obsah z vašich stránek až 10krát rychleji. Jsou k dispozici všem, kdo chtějí sdílet svůj obsah na sociálních sítích. Jedním z prvních, kdo otestoval Instant Articles v ČR, byl magazín Jenženy.cz.

Stále důležitější se stává také live streaming. Ať už vysílání na speciální sociální síti Periscope od Twitteru nebo živé vysílání přímo na Facebooku. Lidé live videa milují a kampaně ve streamovacích systémech se proto stávají velkou výzvou všech marketérů.

Aplikace pro soukromé zprávy a boti na všech platformách

Téma aplikací pro posílání soukromých zpráv rezonovalo celým Engage 2016. Přechodem od běžných postů k soukromým zprávám se zabývalo hned několik světových speakrů. Jedním z nich byl například Reggie Bradford ze společnosti Oracle, který ve své prezentaci představil rozdíly mezi Sociálními sítěmi a aplikacemi na soukromé zprávy. Budoucnost je podle něj v soukromé komunikaci k jednotlivcům či menším skupinám, personalizovaných zprávách a aktuálním obsahu.

Messagingové aplikace

Budoucnost je v aplikacích pro posílání zpráv. Reggie Bradford představil rozdíly mezi sociálními sítěmi a aplikacemi pro přímou komunikaci s klienty.

Prostřednictvím messagingových aplikací je možné oslovit velké množství uživatelů za minimální dobu. Reggie Bradford zveřejnil zajímavou infografiku, která vysvětluje, za jak dlouho mohou jednotlivé platformy oslovit 50 milionů lidí.

Zásah 50 milionů lidí

Aplikace pro zasílání zpráv využívá v současné době 4,1 miliarda uživatelů po celém světě. Není tedy překvapením, že zasáhnout 50 milionů lidí za pouhých 7 měsíců.

Trend messagingových aplikací popisovala také inspirativní přednáška Gert Wim Ter Haara z aerolinek KLM, která byla jedním z nejzajímavějších vystoupení. Pro společnost KLM, která přenesla běžné funkcionality webu do Messengeru, je nejdůležitější vcítit se do zákazníků. Pro odpovědi proto využívají kombinaci lidských pracovníků s naprogramovanými boti.

Letecký dopravce KLM

Všechny funkcionality webu či jiných kanálů byly převedeny do komunikačního kanálu.

Co je podle KLM základem pro social media services?

  • Dávejte dotazům různé priority (některé musejí být vyřízeny ihned, jiné mohou chvíli počkat)
  • Zákazníci nejsou spokojeni, když nemají odpověď do 20 minut
  • Komunikační kanál musí být jednoduchý, osobní a musí umět vše co web
  • Soustřeďte se na integraci aplikací, které uživatelé běžně využívají

Už za první měsíc zaznamenal letecký dopravce celých 115 tisíc použití Facebook Messengeru. Ze social conversations získal 150 000 € tržeb týdně, přičemž investoval pouze 3 500 €.

Buďte tam, kde jsou vaši zákazníci

Buďte tam, kde jsou vaši zákazníci, dělejte jim život jednodušší a odpovídejte včas na jejich dotazy. I to zaznělo v závěrečném shrnutí přednášky Gert Wim Ter Haara z KLM.

Engage 2016 byl plný i dalších zajímavých přednášek, o kterých si můžete přečíst například v dopoledním i odpoledním shrnutí na serveru newsfeed.cz.

Engage 2016 závěrečné vystoupení

V závěru celého dne, který byl skvěle zorganizovaný včetně cateringu, proběhlo slavnostní předávání cen moderované Leošem Marešem. Návštěvníci se pobavili také při řadě tanečních i pěveckých vystoupení a nakonec si užili "volnou zábavu" společně u baru.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017

MarketUP Academy očima absolventa

MarketUP Academy. Nový studijní program, kterým se MarketUP rozhodnul vzdělávat nové talenty se zájmem o oblast online marketingu. To byla př…

16. 6. 2017

Vítáme v týmu Káťu, Kubu a Hanu

Rodinka MarketUPu se dále rozrůstá a tentokrát se chceme pochlubit dalšími třemi přírůstky v obchodním, realizačním i kreativním týmu. …

9. 6. 2017