Blog

Miroslav Král 4. 6. 2013 Zpět

Nejcennější světové značky nabývají stále na hodnotě

Nejcennější světové značky nabývají stále na hodnotě

Nejdražší brandy světa pořád rostou. Podle žebříčku BrandZ TOP 100, který sestavuje společnost Millward Brown, stoupla meziročně hodnota stovky nejcennějších světových značek až o 7 %. Najdete zde například společnosti Apple, Google, IBM, Coca Cola, McDonald´s a další.

Světové značky dosáhly celkové ceny 2,6 bilionů dolarů, tedy o 200 miliard dolarů více než tomu bylo v minulém roce. Tehdy cena naopak spíše stagnovala a vzrostla pouze o 0,4 %. A proč se značkám v uplynulé roce tak dařilo? Podle šéfa české pobočky Millward Brown Luboše Rezlera je hlavní příčinou oživení finančních ukazatelů v USA a stabilní situace v Číně nebo Indii. Společnosti, které řadíme mezi nejcennější světové značky, jsou současně navíc velmi úspěšné i na burze.

Jednoznačným překvapením byly značky pohybující se v kategorii luxusního zboží a retailu. Dominovaly známé brandy jako Prada nebo Gucci, které meziročně vzrostly o 63 % a 48 %. Prada se také může pochlubit titulem “skokan roku”. Hodnota luxusních značek stoupla od roku 2006 o více než 59 %. To dokazuje dlouhodobě rostoucí zájem o luxusní zboží. V oblasti retailu zabodoval největší internetový obchod Amazon, který předběhl řetězec obchodních domů Walmart. Amazon se tak stal nejcennější retailovou značkou s hodnotou 45,7 miliardy dolarů.

Ze čtrnácti měřených segmentů jsou však nejatraktivnější oblastí v celém žebříčku technologie. Polovinu první desítky ovládají technologické společnosti. Zároveň jim patří i necelá třetina ze stovky nejdražších brandů. Celková hodnota těchto firem činí více než 932 miliard dolarů. "Boom technologických značek přisuzuji pocitové renesanci mladých lidí. Mají zájem o technologie, o smart věci," uvedl pro Hospodářské noviny ředitel agentury Dark Side Tomáš Jindříšek.

Zatímco technologické společnosti zcela ovládají žebříček BandZ TOP 100, banky svou reputaci pomalu napravují a obnovují svoji důvěru. Během loňského roku se bankovní sektor podle  Millward Brown pomalu zotavuje. V roce 2012 se propadlo čtrnáct "bankovních brandů", letos klesla o jedno procento pouze banka ICBC. Nejvíce táhnou značky Citi, Commonwealth Bank of Australia a Barclays.

TOP 100

Zdroj: Hospodářské noviny


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Potenciál YouTube. Obchodní ředitel YouTube Robert Kyncl odhalil aktuální čísla.

Tento týden jsme se zúčastnili exkluzivního setkání s Robertem Kynclem, obchodním ředitelem sociální sítě YouTube. Jaké zajímavosti setk…

26. 7. 2017

Posilujeme tým o Martinu, Léňu a Martina!

S novými posilami jako kdyby se v poslední době roztrhl pytel a tak v týmu vítáme další tři lidi, Martinu, Léňu a EmJaye. S jejich pomocí …

25. 7. 2017

Vyrazili jsme na Google Digital Now 2017 se Sconto nábytkem

Vůbec poprvé jsme jako agentura vyjeli na konferenci pořádanou společností Google společně s naším klientem. Strávili jsme 2 dny v Dublinu,…

20. 7. 2017

Archetypy v marketingu IV: Dosáhněte stability a řádu

Zaujal vás náš seriál o archetypech v marketingu? Máme pro vás další díl, který tentokrát řeší potřebu najít a vytvořit ve světě ř…

14. 7. 2017

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme obdrželi skvělou zprávu. Postoupili jsme do dalšího kola globální soutěže Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovatio…

12. 7. 2017

4 taktiky, které pomohou prodat vaše produkty či služby

Konečně jste provedli potenciální zákazníky trychtýřem a můžete začít prodávat. Ve třetí fázi máte dva hlavní úkoly (a několik ved…

5. 7. 2017