Blog

Miroslav Král 4. 6. 2013 Zpět

Nejcennější světové značky nabývají stále na hodnotě

Nejcennější světové značky nabývají stále na hodnotě

Nejdražší brandy světa pořád rostou. Podle žebříčku BrandZ TOP 100, který sestavuje společnost Millward Brown, stoupla meziročně hodnota stovky nejcennějších světových značek až o 7 %. Najdete zde například společnosti Apple, Google, IBM, Coca Cola, McDonald´s a další.

Světové značky dosáhly celkové ceny 2,6 bilionů dolarů, tedy o 200 miliard dolarů více než tomu bylo v minulém roce. Tehdy cena naopak spíše stagnovala a vzrostla pouze o 0,4 %. A proč se značkám v uplynulé roce tak dařilo? Podle šéfa české pobočky Millward Brown Luboše Rezlera je hlavní příčinou oživení finančních ukazatelů v USA a stabilní situace v Číně nebo Indii. Společnosti, které řadíme mezi nejcennější světové značky, jsou současně navíc velmi úspěšné i na burze.

Jednoznačným překvapením byly značky pohybující se v kategorii luxusního zboží a retailu. Dominovaly známé brandy jako Prada nebo Gucci, které meziročně vzrostly o 63 % a 48 %. Prada se také může pochlubit titulem “skokan roku”. Hodnota luxusních značek stoupla od roku 2006 o více než 59 %. To dokazuje dlouhodobě rostoucí zájem o luxusní zboží. V oblasti retailu zabodoval největší internetový obchod Amazon, který předběhl řetězec obchodních domů Walmart. Amazon se tak stal nejcennější retailovou značkou s hodnotou 45,7 miliardy dolarů.

Ze čtrnácti měřených segmentů jsou však nejatraktivnější oblastí v celém žebříčku technologie. Polovinu první desítky ovládají technologické společnosti. Zároveň jim patří i necelá třetina ze stovky nejdražších brandů. Celková hodnota těchto firem činí více než 932 miliard dolarů. "Boom technologických značek přisuzuji pocitové renesanci mladých lidí. Mají zájem o technologie, o smart věci," uvedl pro Hospodářské noviny ředitel agentury Dark Side Tomáš Jindříšek.

Zatímco technologické společnosti zcela ovládají žebříček BandZ TOP 100, banky svou reputaci pomalu napravují a obnovují svoji důvěru. Během loňského roku se bankovní sektor podle  Millward Brown pomalu zotavuje. V roce 2012 se propadlo čtrnáct "bankovních brandů", letos klesla o jedno procento pouze banka ICBC. Nejvíce táhnou značky Citi, Commonwealth Bank of Australia a Barclays.

TOP 100

Zdroj: Hospodářské noviny


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018

Posily realizačního oddělení Lenka a Radek: O datové analytice, Googlu a vtipech na Slováky

Do realizačního oddělení nastoupily dvě nové tváře. Jací jsou, kde se tu vzali a jaké mají plány?

14. 3. 2018

10 tipů, jak zlepšit svůj osobní profil na Linkedinu

S největší pravděpodobností už na Linkedinu máte založený profil, stejně jako 500 milionů lidí na celé planetě a 1,3 milionů našich sp…

13. 3. 2018

Klienti jsou s našimi službami spokojení, prokázal nedávný průzkum.

Jak klienti hodnotí naše služby? I v tomto pololetí jsme obdrželi velmi pěkný výsledek v hodnocení Net Promoter Score.

26. 2. 2018

Instagram tip: Naučte se pořizovat zdařilejší fotky jídla

Pořizování atraktivních fotek s jídlem se pomalu stává součástí výbavy základních dovedností marketingové gramotnosti. Zejména, pokud …

23. 2. 2018