Blog

Miroslav Král 4. 6. 2013 Zpět

Nejcennější světové značky nabývají stále na hodnotě

Nejcennější světové značky nabývají stále na hodnotě

Nejdražší brandy světa pořád rostou. Podle žebříčku BrandZ TOP 100, který sestavuje společnost Millward Brown, stoupla meziročně hodnota stovky nejcennějších světových značek až o 7 %. Najdete zde například společnosti Apple, Google, IBM, Coca Cola, McDonald´s a další.

Světové značky dosáhly celkové ceny 2,6 bilionů dolarů, tedy o 200 miliard dolarů více než tomu bylo v minulém roce. Tehdy cena naopak spíše stagnovala a vzrostla pouze o 0,4 %. A proč se značkám v uplynulé roce tak dařilo? Podle šéfa české pobočky Millward Brown Luboše Rezlera je hlavní příčinou oživení finančních ukazatelů v USA a stabilní situace v Číně nebo Indii. Společnosti, které řadíme mezi nejcennější světové značky, jsou současně navíc velmi úspěšné i na burze.

Jednoznačným překvapením byly značky pohybující se v kategorii luxusního zboží a retailu. Dominovaly známé brandy jako Prada nebo Gucci, které meziročně vzrostly o 63 % a 48 %. Prada se také může pochlubit titulem “skokan roku”. Hodnota luxusních značek stoupla od roku 2006 o více než 59 %. To dokazuje dlouhodobě rostoucí zájem o luxusní zboží. V oblasti retailu zabodoval největší internetový obchod Amazon, který předběhl řetězec obchodních domů Walmart. Amazon se tak stal nejcennější retailovou značkou s hodnotou 45,7 miliardy dolarů.

Ze čtrnácti měřených segmentů jsou však nejatraktivnější oblastí v celém žebříčku technologie. Polovinu první desítky ovládají technologické společnosti. Zároveň jim patří i necelá třetina ze stovky nejdražších brandů. Celková hodnota těchto firem činí více než 932 miliard dolarů. "Boom technologických značek přisuzuji pocitové renesanci mladých lidí. Mají zájem o technologie, o smart věci," uvedl pro Hospodářské noviny ředitel agentury Dark Side Tomáš Jindříšek.

Zatímco technologické společnosti zcela ovládají žebříček BandZ TOP 100, banky svou reputaci pomalu napravují a obnovují svoji důvěru. Během loňského roku se bankovní sektor podle  Millward Brown pomalu zotavuje. V roce 2012 se propadlo čtrnáct "bankovních brandů", letos klesla o jedno procento pouze banka ICBC. Nejvíce táhnou značky Citi, Commonwealth Bank of Australia a Barclays.

TOP 100

Zdroj: Hospodářské noviny


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019