Blog

Miroslav Král 4. 6. 2013 Zpět

Nejcennější světové značky nabývají stále na hodnotě

Nejcennější světové značky nabývají stále na hodnotě

Nejdražší brandy světa pořád rostou. Podle žebříčku BrandZ TOP 100, který sestavuje společnost Millward Brown, stoupla meziročně hodnota stovky nejcennějších světových značek až o 7 %. Najdete zde například společnosti Apple, Google, IBM, Coca Cola, McDonald´s a další.

Světové značky dosáhly celkové ceny 2,6 bilionů dolarů, tedy o 200 miliard dolarů více než tomu bylo v minulém roce. Tehdy cena naopak spíše stagnovala a vzrostla pouze o 0,4 %. A proč se značkám v uplynulé roce tak dařilo? Podle šéfa české pobočky Millward Brown Luboše Rezlera je hlavní příčinou oživení finančních ukazatelů v USA a stabilní situace v Číně nebo Indii. Společnosti, které řadíme mezi nejcennější světové značky, jsou současně navíc velmi úspěšné i na burze.

Jednoznačným překvapením byly značky pohybující se v kategorii luxusního zboží a retailu. Dominovaly známé brandy jako Prada nebo Gucci, které meziročně vzrostly o 63 % a 48 %. Prada se také může pochlubit titulem “skokan roku”. Hodnota luxusních značek stoupla od roku 2006 o více než 59 %. To dokazuje dlouhodobě rostoucí zájem o luxusní zboží. V oblasti retailu zabodoval největší internetový obchod Amazon, který předběhl řetězec obchodních domů Walmart. Amazon se tak stal nejcennější retailovou značkou s hodnotou 45,7 miliardy dolarů.

Ze čtrnácti měřených segmentů jsou však nejatraktivnější oblastí v celém žebříčku technologie. Polovinu první desítky ovládají technologické společnosti. Zároveň jim patří i necelá třetina ze stovky nejdražších brandů. Celková hodnota těchto firem činí více než 932 miliard dolarů. "Boom technologických značek přisuzuji pocitové renesanci mladých lidí. Mají zájem o technologie, o smart věci," uvedl pro Hospodářské noviny ředitel agentury Dark Side Tomáš Jindříšek.

Zatímco technologické společnosti zcela ovládají žebříček BandZ TOP 100, banky svou reputaci pomalu napravují a obnovují svoji důvěru. Během loňského roku se bankovní sektor podle  Millward Brown pomalu zotavuje. V roce 2012 se propadlo čtrnáct "bankovních brandů", letos klesla o jedno procento pouze banka ICBC. Nejvíce táhnou značky Citi, Commonwealth Bank of Australia a Barclays.

TOP 100

Zdroj: Hospodářské noviny


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017