Blog

Martin Peška 13. 6. 2014 Zpět

Nejčastější způsob platby na e-shopu? Vede bankovní převod

FOTO: Platební metody na internetu v ČR - ilustrační snímek

Ještě nedávno si držela prvenství mezi platebními metodami za zboží objednané po internetu dobírka. Dnes vede ve způsobu platby bankovní převod.

Můžeme říci, že čeští zákazníci se osmělili. Okolo 38 % z nich totiž dává přednost platbě prostřednictvím bankovního převodu, který předběhl doposud vedoucí postavení dobírky, kterou stále využívá 35 % uživatelů. Klasický příkaz k úhradě z bankovního účtu využívají častěji ženy (44 %) než muži (34 %), ti dávají naopak přednost platební kartě.

Platbu kartou online provádí 21 % zákazníků.

Vyplývá to z průzkumu společnosti FerBuy, podle kterého třetina Čechů nakupuje přes internet několikrát do měsíce. Mezi nejméně populární služby mezi českými uživateli setrvávají Premium SMS, platební portály jako PayPal či PaySec nebo mobilní a internetové peněženky. Celkem tyto ostatní možnosti platby využívá jen 6 % tuzemských zákazníků.

GRAF: Způsob platby za nákup zboží na e-shopu v procentech

Zdroj grafu: FerBuy

Velmi důležitým poznatkem pro provozovatele e-shopů je fakt, že 65 % lidí při nakupování na internetu využívá možnost platby předem. A to i navzdory tomu, že 35 % zákazníků českých e-shopů se někdy setkalo s problémy s dodáním zboží, které si v internetovém obchodě objednali.

Průzkum FerBuy mimo jiné zjistil, že 89 % českých uživatelů by uvítalo možnost nákupu zboží z e-shopu na fakturu se 14denní splatností. Ideální představa českého zákazníka tedy je uhradit objednané zboží až po doručení a kontrole zásilky. 

Rada MarketUP: Ačkoliv si dnes můžete jako provozovatel českého e-shopu vybrat z nepřeberné škály způsobů, jak si nechat za zboží zaplatit, neznamená to, že musíte zákazníkům za každou cenu nabídnout všechny možnosti. Důležité je předložit zákazníkovi rozumné množství alternativ a spíše ho vhodnými způsoby motivovat k využívání té platební metody, která nejvíce přináší vašemu podnikání.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017