Blog

Martin Peška 13. 6. 2014 Zpět

Nejčastější způsob platby na e-shopu? Vede bankovní převod

FOTO: Platební metody na internetu v ČR - ilustrační snímek

Ještě nedávno si držela prvenství mezi platebními metodami za zboží objednané po internetu dobírka. Dnes vede ve způsobu platby bankovní převod.

Můžeme říci, že čeští zákazníci se osmělili. Okolo 38 % z nich totiž dává přednost platbě prostřednictvím bankovního převodu, který předběhl doposud vedoucí postavení dobírky, kterou stále využívá 35 % uživatelů. Klasický příkaz k úhradě z bankovního účtu využívají častěji ženy (44 %) než muži (34 %), ti dávají naopak přednost platební kartě.

Platbu kartou online provádí 21 % zákazníků.

Vyplývá to z průzkumu společnosti FerBuy, podle kterého třetina Čechů nakupuje přes internet několikrát do měsíce. Mezi nejméně populární služby mezi českými uživateli setrvávají Premium SMS, platební portály jako PayPal či PaySec nebo mobilní a internetové peněženky. Celkem tyto ostatní možnosti platby využívá jen 6 % tuzemských zákazníků.

GRAF: Způsob platby za nákup zboží na e-shopu v procentech

Zdroj grafu: FerBuy

Velmi důležitým poznatkem pro provozovatele e-shopů je fakt, že 65 % lidí při nakupování na internetu využívá možnost platby předem. A to i navzdory tomu, že 35 % zákazníků českých e-shopů se někdy setkalo s problémy s dodáním zboží, které si v internetovém obchodě objednali.

Průzkum FerBuy mimo jiné zjistil, že 89 % českých uživatelů by uvítalo možnost nákupu zboží z e-shopu na fakturu se 14denní splatností. Ideální představa českého zákazníka tedy je uhradit objednané zboží až po doručení a kontrole zásilky. 

Rada MarketUP: Ačkoliv si dnes můžete jako provozovatel českého e-shopu vybrat z nepřeberné škály způsobů, jak si nechat za zboží zaplatit, neznamená to, že musíte zákazníkům za každou cenu nabídnout všechny možnosti. Důležité je předložit zákazníkovi rozumné množství alternativ a spíše ho vhodnými způsoby motivovat k využívání té platební metody, která nejvíce přináší vašemu podnikání.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019