Blog

Martin Peška 13. 6. 2014 Zpět

Nejčastější způsob platby na e-shopu? Vede bankovní převod

FOTO: Platební metody na internetu v ČR - ilustrační snímek

Ještě nedávno si držela prvenství mezi platebními metodami za zboží objednané po internetu dobírka. Dnes vede ve způsobu platby bankovní převod.

Můžeme říci, že čeští zákazníci se osmělili. Okolo 38 % z nich totiž dává přednost platbě prostřednictvím bankovního převodu, který předběhl doposud vedoucí postavení dobírky, kterou stále využívá 35 % uživatelů. Klasický příkaz k úhradě z bankovního účtu využívají častěji ženy (44 %) než muži (34 %), ti dávají naopak přednost platební kartě.

Platbu kartou online provádí 21 % zákazníků.

Vyplývá to z průzkumu společnosti FerBuy, podle kterého třetina Čechů nakupuje přes internet několikrát do měsíce. Mezi nejméně populární služby mezi českými uživateli setrvávají Premium SMS, platební portály jako PayPal či PaySec nebo mobilní a internetové peněženky. Celkem tyto ostatní možnosti platby využívá jen 6 % tuzemských zákazníků.

GRAF: Způsob platby za nákup zboží na e-shopu v procentech

Zdroj grafu: FerBuy

Velmi důležitým poznatkem pro provozovatele e-shopů je fakt, že 65 % lidí při nakupování na internetu využívá možnost platby předem. A to i navzdory tomu, že 35 % zákazníků českých e-shopů se někdy setkalo s problémy s dodáním zboží, které si v internetovém obchodě objednali.

Průzkum FerBuy mimo jiné zjistil, že 89 % českých uživatelů by uvítalo možnost nákupu zboží z e-shopu na fakturu se 14denní splatností. Ideální představa českého zákazníka tedy je uhradit objednané zboží až po doručení a kontrole zásilky. 

Rada MarketUP: Ačkoliv si dnes můžete jako provozovatel českého e-shopu vybrat z nepřeberné škály způsobů, jak si nechat za zboží zaplatit, neznamená to, že musíte zákazníkům za každou cenu nabídnout všechny možnosti. Důležité je předložit zákazníkovi rozumné množství alternativ a spíše ho vhodnými způsoby motivovat k využívání té platební metody, která nejvíce přináší vašemu podnikání.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017