Blog

Eva Řeháková 15. 3. 2017 Zpět

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní představil překvapivá čísla, ze kterých plyne další jasná zpráva: současné KPI už nemají význam, je třeba změnit měření a pracovat více s odhady.

Role mobilních telefonů v rozhodovacím procesu zákazníka je podle statistik Googlu významnější, než se doposud zdálo.

  • 69 % lidí sáhne po svém mobilním telefonu v prvním momentu potřeby jakéhokoliv nákupu.

Lidé dělají před nákupem průzkum na svých telefonech

  • Prozkoumávají produkty a služby v okolí a 76 % z nich skutečně navštíví v následujícím dni vyhledanou prodejnu.
  • Celých 28 % těchto hledání přitom končí reálným nákupem.

Velké procento průzkumů končí nákupem v prodejně

Mobily už přitom nejsou důležité jen pro zboží dlouhodobé spotřeby, ale i pro rychloobrátkové zboží.

Cross-device nákupy: Silnější, než bychom čekali

Význam mobilních zařízení můžeme sledovat na příkladech některých firem. Třeba zákazníci obchodu s farmaceutickými výrobky Walgreens, kteří využívají aplikaci, obvykle utratí dle průzkumů 6x více než ti, kteří ji nemají.

Zákazníci obchodního domu Macy´s, používající různé nákupní kanály (včetně mobilu), zase utratí přibližně 8x více než ti, kteří nakupují pouze jedním způsobem. To jsou čísla, která v žádném případě nelze v procesu měření přehlížet.

Cross-device nákupy mají velký potenciál

Nové KPI? Odhady na scénu!

Dosavadní modely měření se v současné době jeví jako zcela nevyhovující a nedokážou zdaleka pojmout nákupy, které jsou vykonávány mezi zařízeními. Proto je nutné je opustit. Marketéři musejí vytvořit nové KPI, které budou počítat právě s využitím různých zařízení.

Toho lze zatím dosáhnout jen překováváním mezer v měření pomocí odhadů. Ač se to může zdát na první pohled nepřesné, většina vedoucích marketérů tomuto trendu věří. Nejpřesnějších výsledků pak lze podle 95 % z nich dosáhnout tak, že KPI budou navázány na vyšší marketingové cíle.

Zdroj: https://www.thinkwithgoogle.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018

Vítáme nové klienty BILLA, T-Mobile, Modrá Pyramida a Moser

5. 11. 2018

Je nám 8 let!

1. 11. 2018

Plánujte exportovat do zahraničí? Nyní je to snadnější, než byste čekali

Pro mnoho firem je expanze do zahraničí jeden ze způsobů, jak dále růst a získat nové trhy pro své výrobky a služby. Některé start-upy v …

25. 10. 2018

V MarketUP jsme měli hosty z Thunderbird School of Global Management

MarketUP se zařadil mezi významné společnosti, které navštívili studenti exekutivních programů americké univerzity Thunderbird.

20. 10. 2018

Jsme finalisté Google Premier Partner Awards - podruhé v řadě

10. 9. 2018