Blog

Roman Krš 12. 5. 2019 Zpět

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Struktura PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme na to, jak je možné řešit PPC kampaně v rozhraní BQ.

Pokud vás zajímá, co je BigQuery, jak funguje a kolik za něj zaplatíte, tento článek není pro vás. Na to je spousta jiných zdrojů, například prezentace Dana Zrůsta z PPC Restartu nebo jeho blog, konkrétně článek zde.

My půjdeme trochu více do hloubky a na vzorovém příkladu si ukážeme, jak je možné řešit vygenerování struktury PPC kampaní. Tento postup jsme využili u klienta na personalizované kampaně cílené na desítky lokalit v rámci České republiky.

Pro ukázku použijeme fashion e-shop, kterému vygenerujeme strukturu kampaní s klíčovými slovy a reklamami pro více zemí. Je možné použít i jiné nástroje, ale pro pochopení fungování BigQuery to postačí (jeho následné využití je omezeno pouze vaší představivostí).

Jak na to?

Postup je v podstatě obdobný jako při přípravě běžné kampaně. Základem je automatizace některých kroků, které zabírají spoustu času (např. příprava velkého počtu kampaní).

Nástroje, které budete potřebovat:

  • Příprava vstupního sheetu v Google spreadsheets.
  • Upload do Google BigQuery pomocí doplňku ve spreadsheets.
  • Pospojování dat pomocí SQL pro získání potřebného výstupu.
  • Stáhnutí dat přes Supermetrics do spreadsheets.
  • Import do Google Ads přes editor.

Vstupní data

Prvním krokem je příprava vstupních dat tak, aby je bylo možné libovolně rozšiřovat. Data vložíte do jednotlivých záložek ve spreadsheetu.

V tomto případě to jsou:

  • Značky.
  • Kategorie.
  • Jazyk.
  • URL.
  • Template inzerátů (viz. screenshoty).

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Poznámka: Texty v cizích jazycích jsou přeložené přes funkci Google Translate.


Upload do BQ

Nyní máte připravený vstup, se kterým v BigQuery můžete pracovat. Pomocí doplňku ve spreadsheetu nahrajete data (Project a Dataset musí být předem vytvořený v BigQuery).

Struktura PPC kampaní v BigQuery

A v rozhraní BQ již vidíte nahrané tabulky.

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Spojení dat z tabulek

Transformaci vstupních dat do požadovaného formátu zajistíte přes skript v SQL.

TIP: Doporučujeme spojit vše do jedné tabulky, ve které řádky seřadíte tak, aby se shodoval jazyk klíčových slov, inzerátů a URL dané země.

Dalším krokem je vygenerování kampaně, sestavy a klíčových slov v přesné a volné shodě. Doporučujeme také přidat titulek, který pak použijete v inzerátech.

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Následuje vyplnění pár atributů a template kampaní pro všechny země ze vstupního souboru je hotový. Tento soubor můžete importovat například přes Google Ads Editor.

TIP: V pravém spodním rohu je vidět počet řádků vygenerované tabulky.

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Inzeráty

Poslední částí jsou inzeráty. U vzorového klienta jsme zvolili následující postup: do každé sestavy v každé kampani jsme vygenerovali 6 variant reklam v daném jazyce. Dále jsme doplnili: titulky, značku a kategorii do popisku, cestu a landing page.

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Stáhnutí dat z BigQuery

Následuje importování do systému. Abyste mohli kampaně importovat do Google Ads, je třeba stáhnout tabulky.

TIP: U tabulky s inzeráty, která má přes 80 tisíc řádků můžete využít například Supermetrics BigQuery connector.

V případě klíčových slov je možné vygenerovat (do 16 000 řádků) spreadsheet rovnou v BigQuery (pro zjednodušení jsme použili také Supermetrics ve stejném spreadsheetu).

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Import do Google Ads

Konečná tabulka obsahuje vše co potřebujete, můžete ji tedy použít pro import přes editor. Lze samozřejmě využít i jiné způsoby např. import přes skript, který zajistí postupné nahrání do systému.

TIP: Pokud děláte častější změny v kampaních, doporučujeme využít variantu se skriptem.

Závěr

Výslednou tabulku si můžete prohlédnout zde (texty inzerátů nejsou dokonalé, slouží pouze jako ukázka).

Možností jak využít BigQuery je spousta. Pokud hledáte nástroj pro automatizaci správy kampaní, analýzy a vizualizaci dat, určitě doporučujeme BQ vyzkoušet. Jednoduché a intuitivní nastavení je už třešničkou na dortu.


Potřebujete nastavit PPC kampaně?

Pokud si s nastavením PPC kampaní nevíte rady, kontaktujte nás, náš tým specialistů vyhodnotí vaší situaci a navrhne nejlepší řešení.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

včera v 10:04

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019