Blog

Jan Petrtyl 12. 9. 2013 Zpět

Nákupní proces online – víte, co je důležité pro vaše zákazníky?

Nákupní proces online – víte, co je důležité pro vaše zákazníky?

Ačkoli jsou lidé, kteří mají svůj oblíbený elektronický obchod, na který nedají dopustit a nakupují pouze v něm, existuje mnoho dalších typů spotřebitelského chování.

Na základě analýzy dat, která popisují interakci návštěvníka s webem, je často možné říci, že někteří lidé se do e-shopu vrátí i více než desetkrát (i z různých zdrojů), než nakonec nakoupí. Mezi tím navštěvují i další elektronické obchody, srovnávají, hodnotí a vše pečlivě zvažují. Využívají zbožové srovnávače, čtou uživatelské recenze a diskutují na různých fórech. Pro někoho může být rozhodující cena, ale nejlevnější nabídky zdaleka nemusí být těmi nejvýhodnějšími.

Jednoduché schéma může pomoci přemýšlet o nákupním procesu komplexně a v zajímavých souvislostech. Celý proces (obchodník jej může ovlivnit!) je tak možné rozdělit do šesti základních sekvencí. Některé z nich někdy mohou chybět (v případě impulsivních nákupů apod.). Vidíme však, že vlastní nákup není poslední fází procesu.

Kdy má zákazník největší motiv sdílet své zkušenosti? Pokud bude velmi spokojen nebo naopak velmi nespokojen. Uhodnete, ve kterém z těchto dvou případů je sdílení pravděpodobnější?

Komunikační kanály

Obrázek upraven na základě diagramu z tohoto videa.

Rádi vám pomůžeme upravit strategii v online prostředí tak, abyste byli současným i potenciálním zákazníkům co nejblíže.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Posilujeme tým o Martinu, Léňu a Martina!

S novými posilami jako kdyby se v poslední době roztrhl pytel a tak v týmu vítáme další tři lidi, Martinu, Léňu a EmJaye. S jejich pomocí …

25. 7. 2017

Archetypy v marketingu IV: Dosáhněte stability a řádu

Zaujal vás náš seriál o archetypech v marketingu? Máme pro vás další díl, který tentokrát řeší potřebu najít a vytvořit ve světě ř…

14. 7. 2017

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme obdrželi skvělou zprávu. Postoupili jsme do dalšího kola globální soutěže Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovatio…

12. 7. 2017

4 taktiky, které pomohou prodat vaše produkty či služby

Konečně jste provedli potenciální zákazníky trychtýřem a můžete začít prodávat. Ve třetí fázi máte dva hlavní úkoly (a několik ved…

5. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Třetí letošní teambuilding: MarketUP na vodě

Ne že by se tým MarketUP v našich kancelářích začínal nudit, ale už to chtělo využít teplého červnového počasí a vyrazit ven. MarketU…

27. 6. 2017