Blog

Jan Petrtyl 12. 9. 2013 Zpět

Nákupní proces online – víte, co je důležité pro vaše zákazníky?

Nákupní proces online – víte, co je důležité pro vaše zákazníky?

Ačkoli jsou lidé, kteří mají svůj oblíbený elektronický obchod, na který nedají dopustit a nakupují pouze v něm, existuje mnoho dalších typů spotřebitelského chování.

Na základě analýzy dat, která popisují interakci návštěvníka s webem, je často možné říci, že někteří lidé se do e-shopu vrátí i více než desetkrát (i z různých zdrojů), než nakonec nakoupí. Mezi tím navštěvují i další elektronické obchody, srovnávají, hodnotí a vše pečlivě zvažují. Využívají zbožové srovnávače, čtou uživatelské recenze a diskutují na různých fórech. Pro někoho může být rozhodující cena, ale nejlevnější nabídky zdaleka nemusí být těmi nejvýhodnějšími.

Jednoduché schéma může pomoci přemýšlet o nákupním procesu komplexně a v zajímavých souvislostech. Celý proces (obchodník jej může ovlivnit!) je tak možné rozdělit do šesti základních sekvencí. Některé z nich někdy mohou chybět (v případě impulsivních nákupů apod.). Vidíme však, že vlastní nákup není poslední fází procesu.

Kdy má zákazník největší motiv sdílet své zkušenosti? Pokud bude velmi spokojen nebo naopak velmi nespokojen. Uhodnete, ve kterém z těchto dvou případů je sdílení pravděpodobnější?

Komunikační kanály

Obrázek upraven na základě diagramu z tohoto videa.

Rádi vám pomůžeme upravit strategii v online prostředí tak, abyste byli současným i potenciálním zákazníkům co nejblíže.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018

Posily realizačního oddělení Lenka a Radek: O datové analytice, Googlu a vtipech na Slováky

Do realizačního oddělení nastoupily dvě nové tváře. Jací jsou, kde se tu vzali a jaké mají plány?

14. 3. 2018

10 tipů, jak zlepšit svůj osobní profil na Linkedinu

S největší pravděpodobností už na Linkedinu máte založený profil, stejně jako 500 milionů lidí na celé planetě a 1,3 milionů našich sp…

13. 3. 2018

Klienti jsou s našimi službami spokojení, prokázal nedávný průzkum.

Jak klienti hodnotí naše služby? I v tomto pololetí jsme obdrželi velmi pěkný výsledek v hodnocení Net Promoter Score.

26. 2. 2018

Instagram tip: Naučte se pořizovat zdařilejší fotky jídla

Pořizování atraktivních fotek s jídlem se pomalu stává součástí výbavy základních dovedností marketingové gramotnosti. Zejména, pokud …

23. 2. 2018