Blog

Jan Holeček 15. 6. 2015 Zpět

Miroslav Král z MarketUP vystoupil na konferenci HOREKA 112

Miroslav Král z MarketUP vystoupil na konferenci HOREKA 112

Přednášky, workshopy, panelové diskuze a zhruba 600 odborníků z HoReCa segmentu. To nabídla největší B2B akce v tuzemsku HOREKA 112. Pozván na ni byl i Managing Partner MarketUP Miroslav Král, který zde promluvil o získávání nových zákazníků prostřednictvím sociálních sítí a online marketingu.

Letošní, již 11. ročník konference HOREKA 112, která se konala 27. května 2015 v hotelu Aquapalace Hotel Prague v Čestlicích, si nenechala ujít velká řada gastronomických expertů. Projekt, který je zaměřen pro podporu profesionálů v pohostinství, se tento rok soustředil především na otázku ozdravení podniku. Konference se zúčastnila řada majitelů restaurací, hotelů a šéfkuchařů, kteří se chtěli dozvědět nové možnosti zvýšení návštěvnosti a viditelnosti svých podniků. Co dnes hosty do restauračních zařízení táhne nejvíce? 

Gastronomie a internet

Jednu z klíčových rolí v propagaci gastronomie v současnosti hraje bezpochyby online marketing. Právě tomuto tématu se ve své přednášce věnoval Miroslav Král z MarketUP, který zde restauratéry seznámil s vhodnými způsoby online propagace jejich podniku. Jeho přednáška byla zaměřena především na získání nových zákazníků prostřednictvím internetových portálů, sociálních sítí a mobilních zařízení.

Oslovujte nové zákazníky skrz online

Vyhledávače Google a Seznam v České republice dostávají přibližně 500 000 dotazů na restaurace měsíčně, z toho téměř 50 % tvoří Praha. To je obrovské množství. Na zvýšení počtu hostů v restauračních zařízeních přitom mají vliv dva hlavní faktory. Jednak pravidelná komunikace se stávajícími klienty. A poté oslovení nových zákazníků," uvedl během své přednášky Miroslav Král.

Využívejte specializované portály

Současným hitem, jak zvýšit počet zákazníků restauračních zařízení, jsou například cestovatelské a kulinářské portály, kde si majitelé restaurací mohou založit svůj vlastní profil a podpořit hosty v recenzích. Trefou do černého je i využívaní slevových portálů, což je vhodné hlavně při otevírání restaurace, podávání speciálního menu či při pořádání různých akcí.

Kulinářský portál

Mnoho nových zákazníků váš podnik může navštívit skrz kulinářské portály.

Cílená reklama na Facebooku

Co hosty zaručeně přiláká, je reklama na Facebooku, kterou je možné soustředit do několika směrů. Nejlepší je cílit na okolí restaurace v okruhu zhruba 15 km nebo na vhodné zákazníky, rozdělené podle věku, zájmů, pohlaví apod. Markantně se tím zvyšuje pravděpodobnost, že reklama na Facebooku padne na úrodnou půdu. Facebook je však samozřejmě i tím vůbec nejlepším způsobem, jak komunikovat se stávajícími zákazníky.

Správa sociálních sítí

Facebook je výborným způsobem komunikace s novými i stávajícími zákazníky.

Buďte vidět tam, kde vás hledají!

Návštěvnost vašeho podniku zvýšíte i dobře vedenou PPC reklamou ve vyhledávačích Google a Seznam, díky které se vaši noví potenciální zákazníci okamžitě prokliknou přímo na váš web. Důležitá je také SEO optimalizaci vašich webových stránek pro vyhledávače Google a Seznam. Jejím cílem je umístění vašeho webu na 1. stranu zmiňovaných vyhledávačů, když si lidé zrovna „googlí“, kam zajdou potěšit svůj žaludek.

Jste na Google Maps?

Majitelé restaurací by bezpochyby neměli zapomínat na zajištění pozic v lokálním vyhledávání na mobilních zařízeních, k čemuž stačí mít vyplněný profil na Google Maps a Firmy.cz. Zde MarketUP doporučuje vybrat pěkné fotky vašeho podniku a vašich specialit, kterými potenciální zákazníky zaujmete hned na první pohled. Obě tyto služby jsou přitom zcela zdarma!

Google maps

Máte vyplněný profil na Google Maps? Tato služba je zcela zdarma.

Přizpůsobte web mobilním zařízením

„Šedesát procent zařízení, připojených k internetu globálně, jsou mobily a tablety. Je tedy nutné pamatovat na to, že webové stránky podniků, a speciálně pak restauračních zařízení, by měly být přizpůsobené mobilním zařízením,“ zdůraznil na konferenci HOREKA 112 Miroslav Král. Pokud totiž webové stránky nejsou mobilním zařízením přizpůsobeny, přístup na ně je samozřejmě jednak složitější, a hlavně se propadnou v mobilním vyhledávání.

Aplikace pro mobilní zařízení

Weby nepřizpůsobené mobilním aplikacím se propadávají v mobilním vyhledávání.

Tipy pro online propagaci

  • Zvolte si nosné téma vaší online kampaně.  
  • Komunikací odrážejte vše, co je na vašem podniku unikátního.
  • Dejte na odiv nejen jídlo, které podáváte, ale i nápoje a skvělou obsluhu.  
  • Ukažte všechna specifika vaší kuchyně, výjimečné prostředí vašeho podniku, jeho atmosféru i to, zda je vhodný pro páry, rodiny, skupiny přátel, obchodní schůzky apod.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017