Blog

Jan Holeček 15. 6. 2015 Zpět

Miroslav Král z MarketUP vystoupil na konferenci HOREKA 112

Miroslav Král z MarketUP vystoupil na konferenci HOREKA 112

Přednášky, workshopy, panelové diskuze a zhruba 600 odborníků z HoReCa segmentu. To nabídla největší B2B akce v tuzemsku HOREKA 112. Pozván na ni byl i Managing Partner MarketUP Miroslav Král, který zde promluvil o získávání nových zákazníků prostřednictvím sociálních sítí a online marketingu.

Letošní, již 11. ročník konference HOREKA 112, která se konala 27. května 2015 v hotelu Aquapalace Hotel Prague v Čestlicích, si nenechala ujít velká řada gastronomických expertů. Projekt, který je zaměřen pro podporu profesionálů v pohostinství, se tento rok soustředil především na otázku ozdravení podniku. Konference se zúčastnila řada majitelů restaurací, hotelů a šéfkuchařů, kteří se chtěli dozvědět nové možnosti zvýšení návštěvnosti a viditelnosti svých podniků. Co dnes hosty do restauračních zařízení táhne nejvíce? 

Gastronomie a internet

Jednu z klíčových rolí v propagaci gastronomie v současnosti hraje bezpochyby online marketing. Právě tomuto tématu se ve své přednášce věnoval Miroslav Král z MarketUP, který zde restauratéry seznámil s vhodnými způsoby online propagace jejich podniku. Jeho přednáška byla zaměřena především na získání nových zákazníků prostřednictvím internetových portálů, sociálních sítí a mobilních zařízení.

Oslovujte nové zákazníky skrz online

Vyhledávače Google a Seznam v České republice dostávají přibližně 500 000 dotazů na restaurace měsíčně, z toho téměř 50 % tvoří Praha. To je obrovské množství. Na zvýšení počtu hostů v restauračních zařízeních přitom mají vliv dva hlavní faktory. Jednak pravidelná komunikace se stávajícími klienty. A poté oslovení nových zákazníků," uvedl během své přednášky Miroslav Král.

Využívejte specializované portály

Současným hitem, jak zvýšit počet zákazníků restauračních zařízení, jsou například cestovatelské a kulinářské portály, kde si majitelé restaurací mohou založit svůj vlastní profil a podpořit hosty v recenzích. Trefou do černého je i využívaní slevových portálů, což je vhodné hlavně při otevírání restaurace, podávání speciálního menu či při pořádání různých akcí.

Kulinářský portál

Mnoho nových zákazníků váš podnik může navštívit skrz kulinářské portály.

Cílená reklama na Facebooku

Co hosty zaručeně přiláká, je reklama na Facebooku, kterou je možné soustředit do několika směrů. Nejlepší je cílit na okolí restaurace v okruhu zhruba 15 km nebo na vhodné zákazníky, rozdělené podle věku, zájmů, pohlaví apod. Markantně se tím zvyšuje pravděpodobnost, že reklama na Facebooku padne na úrodnou půdu. Facebook je však samozřejmě i tím vůbec nejlepším způsobem, jak komunikovat se stávajícími zákazníky.

Správa sociálních sítí

Facebook je výborným způsobem komunikace s novými i stávajícími zákazníky.

Buďte vidět tam, kde vás hledají!

Návštěvnost vašeho podniku zvýšíte i dobře vedenou PPC reklamou ve vyhledávačích Google a Seznam, díky které se vaši noví potenciální zákazníci okamžitě prokliknou přímo na váš web. Důležitá je také SEO optimalizaci vašich webových stránek pro vyhledávače Google a Seznam. Jejím cílem je umístění vašeho webu na 1. stranu zmiňovaných vyhledávačů, když si lidé zrovna „googlí“, kam zajdou potěšit svůj žaludek.

Jste na Google Maps?

Majitelé restaurací by bezpochyby neměli zapomínat na zajištění pozic v lokálním vyhledávání na mobilních zařízeních, k čemuž stačí mít vyplněný profil na Google Maps a Firmy.cz. Zde MarketUP doporučuje vybrat pěkné fotky vašeho podniku a vašich specialit, kterými potenciální zákazníky zaujmete hned na první pohled. Obě tyto služby jsou přitom zcela zdarma!

Google maps

Máte vyplněný profil na Google Maps? Tato služba je zcela zdarma.

Přizpůsobte web mobilním zařízením

„Šedesát procent zařízení, připojených k internetu globálně, jsou mobily a tablety. Je tedy nutné pamatovat na to, že webové stránky podniků, a speciálně pak restauračních zařízení, by měly být přizpůsobené mobilním zařízením,“ zdůraznil na konferenci HOREKA 112 Miroslav Král. Pokud totiž webové stránky nejsou mobilním zařízením přizpůsobeny, přístup na ně je samozřejmě jednak složitější, a hlavně se propadnou v mobilním vyhledávání.

Aplikace pro mobilní zařízení

Weby nepřizpůsobené mobilním aplikacím se propadávají v mobilním vyhledávání.

Tipy pro online propagaci

  • Zvolte si nosné téma vaší online kampaně.  
  • Komunikací odrážejte vše, co je na vašem podniku unikátního.
  • Dejte na odiv nejen jídlo, které podáváte, ale i nápoje a skvělou obsluhu.  
  • Ukažte všechna specifika vaší kuchyně, výjimečné prostředí vašeho podniku, jeho atmosféru i to, zda je vhodný pro páry, rodiny, skupiny přátel, obchodní schůzky apod.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017