Blog

Jan Petrtyl 28. 1. 2014 Zpět

MarketUP spolupracuje s akademickou sférou

MarketUP spolupracuje s akademickou sférou

Navázali jsme a rozvíjíme spolupráci s Katedrou marketingu, obchodu a služeb Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. Podílíme se na výzkumu, přednášíme v kurzech a nabízíme také praxi stážistům.

Říká se, že šedivá je teorie, ale zelená se strom života. Slýcháváme také, že čerství absolventi vysokých škol nemají dostatečné praktické zkušenosti, a proto může být jejich angažmá ve firmě pro zaměstnavatele rizikem. Absolventi tak čelí tomu, že nemají zkušenosti a nemohou je získat, protože je nikdo nechce zaměstnat.

I proto jsme se rozhodli udělat maximum, aby se nadaní studenti setkávali s takovým začarovaným kruhem co nejméně.

Věříme, že spolupráce soukromé a akademické sféry má smysl, a proto se ji snažíme co nejvíce rozvíjet. S univerzitou kooperujeme v několika oblastech; formou odborných přednášek, podílíme se na výzkumu a také přijímáme stážisty.

Podílíme se na výzkumu B2C e-commerce

Od září 2013 se podílíme na výzkumném projektu SGS 2013-063 Možnosti a potenciál využití moderních technologií v maloobchodě. Výzkum se zaměřuje na obě strany trhu – nabídkovou i poptávkovou a je rozdělen na „klasický“, tj. kamenný maloobchod i jeho „moderní verzi“ – B2C e-commerce.

Cílem je zjistit, jaké jsou nejnovější využívané technologie, které subjekty na straně nabídky je implementují (a s jakou intenzitou). Podobně je zkoumána i poptávková strana trhu. Výzkumný projekt skončí v prosinci 2014 a již teď se těšíme na zajímavé výsledky!

Jezdíme přednášet

V zimním semestru jsme byli přednášet v rámci předmětu KMO/MINT (Marketing na internetu), který je primárně určen posluchačům 3. ročníku bakalářského studia na Fakultě ekonomické ZČU.

Přednášeným tématem byla sociální média a možnosti jejich využití (nejen) v byznysu. I v letním semestru bude spolupráce pokračovat a chystáme se na další přednášky. Například v březnu se setkáme s českými a americkými studenty v rámci společného semestrálního kurzu, který je organizován Marquette University (Wisconsin, USA) a ZČU v Plzni.

Angažujeme stážisty

V rámci projektu Unipranet nabízíme místa stážistům, kteří chtějí získat praktické zkušenosti v oboru, který je zajímá (online marketing). V lednu 2014 k nám do MarketUP přišel na odbornou stáž Tomáš Hurt, student prvního ročníku navazujícího studia v oboru Podniková ekonomika a management. Ihned se začlenil do týmu, pomáhá nám s vybranými úkoly a při tom získává cennou praxi.

Těšíme se na výsledky

Věříme, že spolupráce bude dál úspěšně pokračovat a těšíme na výsledky, které přinese. Ať už ve formě myšlenkové/ideové nebo hmatatelné v podobě společné publikace.

Zdroj foto: sxc.hu

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018

Posily realizačního oddělení Lenka a Radek: O datové analytice, Googlu a vtipech na Slováky

Do realizačního oddělení nastoupily dvě nové tváře. Jací jsou, kde se tu vzali a jaké mají plány?

14. 3. 2018

10 tipů, jak zlepšit svůj osobní profil na Linkedinu

S největší pravděpodobností už na Linkedinu máte založený profil, stejně jako 500 milionů lidí na celé planetě a 1,3 milionů našich sp…

13. 3. 2018

Klienti jsou s našimi službami spokojení, prokázal nedávný průzkum.

Jak klienti hodnotí naše služby? I v tomto pololetí jsme obdrželi velmi pěkný výsledek v hodnocení Net Promoter Score.

26. 2. 2018

Instagram tip: Naučte se pořizovat zdařilejší fotky jídla

Pořizování atraktivních fotek s jídlem se pomalu stává součástí výbavy základních dovedností marketingové gramotnosti. Zejména, pokud …

23. 2. 2018