Blog

Jan Petrtyl 28. 1. 2014 Zpět

MarketUP spolupracuje s akademickou sférou

MarketUP spolupracuje s akademickou sférou

Navázali jsme a rozvíjíme spolupráci s Katedrou marketingu, obchodu a služeb Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. Podílíme se na výzkumu, přednášíme v kurzech a nabízíme také praxi stážistům.

Říká se, že šedivá je teorie, ale zelená se strom života. Slýcháváme také, že čerství absolventi vysokých škol nemají dostatečné praktické zkušenosti, a proto může být jejich angažmá ve firmě pro zaměstnavatele rizikem. Absolventi tak čelí tomu, že nemají zkušenosti a nemohou je získat, protože je nikdo nechce zaměstnat.

I proto jsme se rozhodli udělat maximum, aby se nadaní studenti setkávali s takovým začarovaným kruhem co nejméně.

Věříme, že spolupráce soukromé a akademické sféry má smysl, a proto se ji snažíme co nejvíce rozvíjet. S univerzitou kooperujeme v několika oblastech; formou odborných přednášek, podílíme se na výzkumu a také přijímáme stážisty.

Podílíme se na výzkumu B2C e-commerce

Od září 2013 se podílíme na výzkumném projektu SGS 2013-063 Možnosti a potenciál využití moderních technologií v maloobchodě. Výzkum se zaměřuje na obě strany trhu – nabídkovou i poptávkovou a je rozdělen na „klasický“, tj. kamenný maloobchod i jeho „moderní verzi“ – B2C e-commerce.

Cílem je zjistit, jaké jsou nejnovější využívané technologie, které subjekty na straně nabídky je implementují (a s jakou intenzitou). Podobně je zkoumána i poptávková strana trhu. Výzkumný projekt skončí v prosinci 2014 a již teď se těšíme na zajímavé výsledky!

Jezdíme přednášet

V zimním semestru jsme byli přednášet v rámci předmětu KMO/MINT (Marketing na internetu), který je primárně určen posluchačům 3. ročníku bakalářského studia na Fakultě ekonomické ZČU.

Přednášeným tématem byla sociální média a možnosti jejich využití (nejen) v byznysu. I v letním semestru bude spolupráce pokračovat a chystáme se na další přednášky. Například v březnu se setkáme s českými a americkými studenty v rámci společného semestrálního kurzu, který je organizován Marquette University (Wisconsin, USA) a ZČU v Plzni.

Angažujeme stážisty

V rámci projektu Unipranet nabízíme místa stážistům, kteří chtějí získat praktické zkušenosti v oboru, který je zajímá (online marketing). V lednu 2014 k nám do MarketUP přišel na odbornou stáž Tomáš Hurt, student prvního ročníku navazujícího studia v oboru Podniková ekonomika a management. Ihned se začlenil do týmu, pomáhá nám s vybranými úkoly a při tom získává cennou praxi.

Těšíme se na výsledky

Věříme, že spolupráce bude dál úspěšně pokračovat a těšíme na výsledky, které přinese. Ať už ve formě myšlenkové/ideové nebo hmatatelné v podobě společné publikace.

Zdroj foto: sxc.hu

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017

5 způsobů, jak zaujmout publikum obsahem

Každá firma chce především prodávat. Zákazníky však nezískáte pouhými tvrdými prodejními taktikami. Prodej začíná už zaujetím poten…

15. 5. 2017