Blog

Jan Holeček 13. 4. 2016 Zpět

MarketUP přednášel na VŠE v Praze

MarketUP přednášel na VŠE v Praze

Že se MarketUP účastní vzdělávání vysokoškoláků, se stalo již tradicí. První týden v dubnu proběhla přednáška na Vysoké škole ekonomické v Praze pořádaná vysokoškolským klubem Clickit. Ten je v organizování akcí se zaměřením na online marketing velmi aktivní. Přednášku zaměřenou na oblast B2C, a zejména B2B, vedl Managing Partner MarketUP Tomáš Ševčík.

Tomáši, co bylo tématem tvé přednášky?

Přednáška sestávala z 6 případových studií zaměřených na B2C a B2B online marketing. Záměrně jsem ji koncipoval tak, aby studentům zajistila pohled přímo do praxe.

Jak probíhal výběr tématu a následně případových studií?

Vzhledem k tomu, že seminářů a kurzů na základy online marketingu je dostatek, napadlo mě, že prezentace formou případovek by byla zajímavá nadstavba. Navíc publikum, které navštěvuje přednášky pořádané klubem Clickit, se již v online marketingu do určité míry orientuje.

Téma zaujalo i Katku Urbanovou z Clickitu, a tak jsme se dohodli. V rámci jednotlivých studií jsem ukázal, že online marketing může být úspěšný i pro B2B firmy a jak složitá zadání je možné prostřednictvím online marketingu řešit.

Které případové studie si zvolil?

Vybral jsem čtyři případové studie zajímavých značek z B2B oblasti (např. Fanuc, Avnet) a doplnil jsem je o dvě B2C studie se známými značkami (Hamé ad.).

U B2C studií jsem představil jak výkonnostní kampaň, tak kampaň zaměřenou na šíření povědomí o značce, s důrazem na měření cílů u obou typů kampaní.

Na co konkrétně si se zaměřil u B2B studií a proč byla tématem přednášky hlavně tato oblast?

U B2B jsem se soustředil na specifika cílových skupin a způsobu jejich oslovení. Jedná se o obvykle o velmi úzké oborové či příjmové segmenty, často kombinované např. s regionálním cílením. V těchto případech jsou počty oslovených uživatelů výrazně nižší než u široce zaměřených B2C kampaní. Nicméně i takové cílení je v online marketingu možné a může být i efektivní.

U B2B kampaních lze dobře měřit i cíle, ale pokud jde o výpočet návratnosti investic, je to často složitější. V B2B jsou rozhodovací procesy delší a k nákupní aktivitě zákazníka dochází často až po skončení kampaně.  Ilustrovaly to dobře i výsledky dvou případových studií, kdy 50% všech cílů (poptávek) bylo uskutečněno až po skončení kampaně. Poptávkou se teprve spustil akviziční proces. 

Co studenty zajímalo nejvíce?

Čísla. Asi proto, že část publika byla i z agentur. Hodně dotazů bylo na výkonnostní parametry kampaní, ceny kliků a podobně. Měl jsem co dělat, abych byl schopen si čísla kampaní vybavit a reagovat na konkrétní dotazy.

Dále některé účastníky zajímal proces optimalizace kampaní, proces tvorby bannerů, hodinové náročnosti některých prací a mnoho dalších zkušeností z praxe. Přednáška byla extrémně interaktivní a bylo skvělé pozorovat, jak účastníky tento obor baví.

Kolik lidí se dostavilo?

Posluchárna byla prakticky plná, odhadem to mohlo být tak 180 účastníků. Vzhledem k tomu, že se jednalo o večerní přednášku, demonstrovala vysoká účast skutečný zájem studentů o digitální marketing.

Co příště?

S Clickitem budeme i nadále v kontaktu a jsme otevřeni další spolupráci. V následujících dnech se dva moji kolegové účastní Google Online Marketing Challenge (https://www.google.com/onlinechallenge/), kde budou působit v roli mentorů.

Co osobně sis z přednášky odnesl ty?

Že se musím příště lépe naučit ta čísla… :-) Ale vážně. Úplně mě uchvátilo, jak se mladí lidé o tento obor zajímají. Těch otázek bylo skutečně hodně. Samozřejmě mám i dobrý pocit, že můžeme jako firma na školách pomoci vzdělávat studenty v online marketingu, a popularizovat tento obor. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jak vypadá nejlepší titulek? Neuvěříte svým očím!

Píšete opravdu zajímavé texty na váš blog? Sdílíte je na sociálních sítích? A přesto máte minimum přečtení? Pak je dost pravděpodobn…

20. 2. 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro o…

14. 2. 2017

Nový loterijní zákon. Revoluce pro spotřebitelské soutěže?

Od prvního ledna začal platit nový loterijní zákon. Zatímco do oblasti hazardních her přináší spoustu omezení, spotřebitelské soutěže …

9. 2. 2017

Žít, pracovat, cestovat. Jak začal můj půlroční „homeoffice“ v Asii

Spousta lidí z online světa dnes cestuje a pracuje ze zahraničí. Ujal se pro ně pojem „digitální nomádi“ a jedná se především o freela…

6. 2. 2017

Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Reklamní svět se rychle mění. To, co platilo dnes, nemusí platit zítra a nejspíš už vůbec nebude platit pozítří. Dokazuje to i poslední …

3. 2. 2017

Novinky, které jsme přivezli z Google Partner Summitu, zaujaly média

V listopadu jsme měli tu čest zúčastnit se globálního Google Partner Summitu v centru San Francisca. Marketingové magazíny zaujal článek na …

27. 1. 2017