Blog

Eva Řeháková 16. 10. 2015 Zpět

Marketing Challenge Forum 2015: Vyvrátili jsme paradigmata online marketérů

Marketing Challenge Forum 2015: Vyvrátili jsme paradigmata online marketérů

Stejně jako minulý rok jsme byli pozváni, abychom vystoupili na Marketing Challenge Foru 2015. Miroslav Král tentokrát zaměřil svou přednášku na nejčastější paradigmata B2B marketérů a na to, jak se poučit z chyb a úspěchů jiných.

Na konferenci o B2B marketingu, která se konala ve Francouzském institutu v Praze, se sešli jednatelé, marketingoví ředitelé a produkt manažeři významných firem. Nechyběli mezi nimi zástupci společností jako je pojišťovna Kooperativa, provozovatel portálů Jobs.cz a práce.cz firma LMC, výrobce brýlí Rodenstock, výrobce čistících strojů Kärcher a řada dalších.

Čeští i zahraniční marketingoví experti jim představili zajímavé případové studie, nejnovější trendy v oblasti B2B a podělili se i o své "přešlapy".

Marketing Challenge Forum

Jak se poučit z chyb jiných? Miroslav Král zapojil i publikum

Miroslav Král začal svou přednášku představením marketingových přešlapů, kterých se stal svědkem. Když inspiroval publikum vlastními příběhy z praxe, vyzval návštěvníky, aby se za drobné ceny sami podělili o své nepříjemné zážitky.

S nezdary se svěřili zástupci dvou dalších firem a účastníci tak mohli vidět, že opravdu nikdo není neomylný. Chyby posloužily jako poučení, na co si dávat v online marketingu pozor.

Přešlapy v online marketingu

Nejčastější paradigmata B2B marketérů

Hlavním tématem přednášky Miroslava Krále pak byla paradigmata B2B marketérů. Představujeme vám tři příklady mýtů, kterým byste neměli podlehnout.

Paradigma 1: „Reklama na mobilech nefunguje.“

Že je reklama účinná pouze na desktopech? Toto tvrzení můžeme jednoznačně zařadit mezi mýty. Google nedávno představil koncept Micro-Moments, podle něhož je důležité zasáhnout zákazníka v pravou chvíli. Jelikož lidé kontrolují svůj smartphone až 150krát denně, je největší šance oslovit jej právě prostřednictvím mobilních zařízení.

Paradigma 2: „Videoreklama je drahá a nehodí se pro B2B.“

O tom, že je videoreklama skvělým kanálem pro budování značky i pro B2B společnosti, jsme se přesvědčili u našeho klienta Hilti, který se zaměřuje na prodej profesionálních stavebních strojů a nářadí. Propagační brandová a produktová videa na YouTube měla půl milionu zobrazení a 32 % lidí je zhlédlo až do konce. To svědčí o velkém úspěchu spotu u cílové skupiny.

Paradigma 3: „Návratná je jen výkonnostní reklama ve vyhledávačích.“

Nákupní cyklus je stále složitější. Rozhodování zákazníka během něj ovlivňuje 10 až 20 informačních zdrojů, což je dvojnásobek oproti situaci před pěti lety. Nákupní cyklus začíná inspirací a končí akcí, takže se vyplatí působit na uživatele ve všech jeho rozhodovacích fázích.

Miroslav Král následně vyvrátil také mýty o sociálních sítích pro B2B, věnoval se důležitosti content marketingu nebo tomu, zdali se vyplatí využít služby online marketingové agentury.

Marketing Challenge Forum

Čeští i zahraniční hosté měli inspirativní přednášky

Na konferenci o B2B marketingu se představila kromě Miroslava Krále také řada dalších významných českých i zahraničních marketingových odborníků. Organizátoři pozvali například Steva Kemishe, šéfa britské Junction Marketing Agency, která spolupracuje na vytváření digitálních strategií pro světové značky jako jsou Motorola, Cisco, British Airways, Tomáše Soukupa ze společnosti B-inside s.r.o., který představil výsledky výzkumu B2B marketingu v České republice nebo Adama Zbiejczuka z ROI Hunter, jenž se zaměřil na měření efektivity v B2B kampaních.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Zapomeňte na sbírání Liků. Revoluční novinky přímo od zdroje z Facebooku

Na konci dubna se konalo další MarketUP Inspirativní setkání a pro všechny zúčastněné to byla skutečně ojedinělá událost. Hostem totiž…

19. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017