Blog

Eva Řeháková 16. 10. 2015 Zpět

Marketing Challenge Forum 2015: Vyvrátili jsme paradigmata online marketérů

Marketing Challenge Forum 2015: Vyvrátili jsme paradigmata online marketérů

Stejně jako minulý rok jsme byli pozváni, abychom vystoupili na Marketing Challenge Foru 2015. Miroslav Král tentokrát zaměřil svou přednášku na nejčastější paradigmata B2B marketérů a na to, jak se poučit z chyb a úspěchů jiných.

Na konferenci o B2B marketingu, která se konala ve Francouzském institutu v Praze, se sešli jednatelé, marketingoví ředitelé a produkt manažeři významných firem. Nechyběli mezi nimi zástupci společností jako je pojišťovna Kooperativa, provozovatel portálů Jobs.cz a práce.cz firma LMC, výrobce brýlí Rodenstock, výrobce čistících strojů Kärcher a řada dalších.

Čeští i zahraniční marketingoví experti jim představili zajímavé případové studie, nejnovější trendy v oblasti B2B a podělili se i o své "přešlapy".

Marketing Challenge Forum

Jak se poučit z chyb jiných? Miroslav Král zapojil i publikum

Miroslav Král začal svou přednášku představením marketingových přešlapů, kterých se stal svědkem. Když inspiroval publikum vlastními příběhy z praxe, vyzval návštěvníky, aby se za drobné ceny sami podělili o své nepříjemné zážitky.

S nezdary se svěřili zástupci dvou dalších firem a účastníci tak mohli vidět, že opravdu nikdo není neomylný. Chyby posloužily jako poučení, na co si dávat v online marketingu pozor.

Přešlapy v online marketingu

Nejčastější paradigmata B2B marketérů

Hlavním tématem přednášky Miroslava Krále pak byla paradigmata B2B marketérů. Představujeme vám tři příklady mýtů, kterým byste neměli podlehnout.

Paradigma 1: „Reklama na mobilech nefunguje.“

Že je reklama účinná pouze na desktopech? Toto tvrzení můžeme jednoznačně zařadit mezi mýty. Google nedávno představil koncept Micro-Moments, podle něhož je důležité zasáhnout zákazníka v pravou chvíli. Jelikož lidé kontrolují svůj smartphone až 150krát denně, je největší šance oslovit jej právě prostřednictvím mobilních zařízení.

Paradigma 2: „Videoreklama je drahá a nehodí se pro B2B.“

O tom, že je videoreklama skvělým kanálem pro budování značky i pro B2B společnosti, jsme se přesvědčili u našeho klienta Hilti, který se zaměřuje na prodej profesionálních stavebních strojů a nářadí. Propagační brandová a produktová videa na YouTube měla půl milionu zobrazení a 32 % lidí je zhlédlo až do konce. To svědčí o velkém úspěchu spotu u cílové skupiny.

Paradigma 3: „Návratná je jen výkonnostní reklama ve vyhledávačích.“

Nákupní cyklus je stále složitější. Rozhodování zákazníka během něj ovlivňuje 10 až 20 informačních zdrojů, což je dvojnásobek oproti situaci před pěti lety. Nákupní cyklus začíná inspirací a končí akcí, takže se vyplatí působit na uživatele ve všech jeho rozhodovacích fázích.

Miroslav Král následně vyvrátil také mýty o sociálních sítích pro B2B, věnoval se důležitosti content marketingu nebo tomu, zdali se vyplatí využít služby online marketingové agentury.

Marketing Challenge Forum

Čeští i zahraniční hosté měli inspirativní přednášky

Na konferenci o B2B marketingu se představila kromě Miroslava Krále také řada dalších významných českých i zahraničních marketingových odborníků. Organizátoři pozvali například Steva Kemishe, šéfa britské Junction Marketing Agency, která spolupracuje na vytváření digitálních strategií pro světové značky jako jsou Motorola, Cisco, British Airways, Tomáše Soukupa ze společnosti B-inside s.r.o., který představil výsledky výzkumu B2B marketingu v České republice nebo Adama Zbiejczuka z ROI Hunter, jenž se zaměřil na měření efektivity v B2B kampaních.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jak vypadá nejlepší titulek? Neuvěříte svým očím!

Píšete opravdu zajímavé texty na váš blog? Sdílíte je na sociálních sítích? A přesto máte minimum přečtení? Pak je dost pravděpodobn…

20. 2. 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro o…

14. 2. 2017

Nový loterijní zákon. Revoluce pro spotřebitelské soutěže?

Od prvního ledna začal platit nový loterijní zákon. Zatímco do oblasti hazardních her přináší spoustu omezení, spotřebitelské soutěže …

9. 2. 2017

Žít, pracovat, cestovat. Jak začal můj půlroční „homeoffice“ v Asii

Spousta lidí z online světa dnes cestuje a pracuje ze zahraničí. Ujal se pro ně pojem „digitální nomádi“ a jedná se především o freela…

6. 2. 2017

Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Reklamní svět se rychle mění. To, co platilo dnes, nemusí platit zítra a nejspíš už vůbec nebude platit pozítří. Dokazuje to i poslední …

3. 2. 2017

Novinky, které jsme přivezli z Google Partner Summitu, zaujaly média

V listopadu jsme měli tu čest zúčastnit se globálního Google Partner Summitu v centru San Francisca. Marketingové magazíny zaujal článek na …

27. 1. 2017