Blog

Miroslav Král 7. 5. 2013 Zpět

Konference IAC 2013 přinesla novinky ze světa online reklamy

Konference IAC 2013 přinesla novinky ze světa online reklamy

Jaké jsou nejžhavější novinky z největší konference o internetové reklamě v Česku? RTB, mobilní internet, videoreklama a mnoho dalších. Přinášíme vám přehled těch nejdůležitějších!

RTB – Real-Time Bidding se stal nejsklonovanějším termínem na konferenci

  • Proč? Jedná se o novou platformu pro realizaci online marketing kampaní. Umožňuje efektivní oslovení konkrétních uživatelů na mnoha webových portálech včetně prémiových (novinky.cz, zpravy.idnes.cz ad.), pokročilou optimalizaci a snížení nákladů. Prvním krokem je obvykle sběr cookies potenciálních zákazníků, na které je potom cíleno konverzní kampaní s obsahem přizpůsobeným zájmům jednotlivých uživatelů.
  • Využití RTB přináší několikanásobné zvýšení míry konverze a snížení akvizičních nákladů na nového zákazníka či realizovaný prodej
  • V letošním roce je očekáván v Česku růst o 300 %, např. v USA nebo UK tvoří RTB reklama 20 % všech display reklam
  • V České republice vedou 3 platformy pro RTB (tzv. DSP neboli Demand Side Platform) – Adform, Google Doubleclick, Sociomantic. První dvě v market UP používáme!

RTB - Demand Side Platform DSP

Videoreklama je 2x efektivnější než reklama bez videa

  • V letošním roce se můžete setkat s tímto novým formátem reklamy zejména na prémiových portálech. Využívá ji např. Mercedes Benz, Johnson & Johnson a další. Jaké jsou její výhody? Přestože její cena je obvykle dvojnásobná, míra prokliku na tento typ reklamy je až 10x vyšší. Vyšší o 5 0% je ale i míra odchodu z cílové stránky, protože reklama přivádí více lidí, které zaujalo video a ne produkt. Výsledkem je 2x vyšší efektivita než u reklamy bez videa.

 Uživatelů tabletů je u nás 600.000 a vykazují nejvyšší míru konverze a hodnotu objednávek

  • Podíl návštěv webů z mobilních zařízení strmě roste. Letos v dubnu překročil 6 %, ale např. u portálů Mladé fronty dosahuje nyní 11 % a do konce roku by se měl přiblížit 20 %.
  • 59 % uživatelů smartphonů, kterých je u nás 1,5 milionu, využívá telefon při výběru zboží, 40 % při nakupování v prodejnách a 22 % již nakoupilo prostřednictvím telefonu online.
  • Dle Tablet média je v České republice k letošnímu dubnu 600.000 uživatelů tabletů, 82 % z nich má VŠ vzdělání nebo maturitu. Z porovnání nákupů na internetu vyplývá, že uživatelé tabletů vykazují větší míru konverze a vyšší hodnotu objednávek než uživatelé PC nebo smartphonů. Náklady na konverzi jsou tak u tabletů nejnižší. Začátkem roku 2014 přesáhne počet tabletů v Česku 1 milion.
  • Dle agentury ZenithOptimedia do 2 let dosáhne penetrace tabletů v rozvinutých evropských zemích 45 % a dle agentury Gartner do 4 let převýší jejich počet PC v celosvětovém měřítku.
  • Optimalizace webů pro mobilní zařízení, tzv. responsive design, se proto stává takřka nepostradatelnou součástí každého nově vzniklého nebo redesignovaného webu.

Prodej na eshopech v Česku má svůj týdenní cyklus

  • Víte, že v průměru se největší tržby dosahují v eshopech v pondělí? Poté jejich hodnota postupně klesá až do soboty, aby v neděli o něco vzostla a v pondělí opět dosáhla maxima.
  • Nejvyšší průměrná míra konverze je naproti tomu v úterý a nejnižší v sobotu.
  • Uvedený cyklus se prakticky kopíruje objemy vyhledávání na internetu, které jsou nejvyšší v pondělí a postupně klesají až do soboty. 
Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019