Blog

Kristina Pohlová 13. 2. 2015 Zpět

Konference Best of Global Digital Marketing hýřila kreativními nápady

Konference Best of Global Digital Marketing hýřila kreativními nápady

V MarketUP držíme krok s nejnovějšími trendy v online marketingu, proto nám nesmí uniknout žádná zajímavá přednáška. S kolegou Alešem jsme se naposledy vydali na konferenci „Best of Global Digital Marketing“, která se konala ve středu 11. 2. v kině Atlas a doslova hýřila kreativními nápady z celého světa.

Ze všech zajímavých přednášek nás nejvíce zaujaly především tři inspirativní příběhy, které mají jeden základní společný rys: interaktivitu. Cílem vysoce kreativních kampaní je přimět veřejnost reagovat, vyprovokovat v ní pozitivní reakci. Když se kampaň povede, spustí lavinu ve formě virálního šíření.

Fotografování lidí na zastávce v kampani pro Adobe

Vymyslet kreativní kampaň pro B2B klienta je vždy trochu oříšek. Jako první nás zaujala práce švédské agentury Abby Norm pro Adobe. Aby podpořili svou pravidelnou každoroční akci „Creative days“, jež má za cíl šířit povědomí o kreativních produktech jako je Photoshop, uchýlili se k mírně ztřeštěnému nápadu. Fotografovali náhodné lidi na zastávce, v reálném čase jejich fotky přetvořili a okamžitě je zobrazili na reklamní ploše této autobusové zastávky. Zájem diváků byl obrovský a díky velkému počtu zhlédnutí videa a masivnímu sdílení na internetu se společnosti podařilo vytvořit úspěšnou B2B kampaň za využití přesahu do B2C.

Na to, jaké byly reakce kolemjdoucích, se můžete podívat na následujícím videu.

Banka KBC vytvořila nejstarší call centrum v zemi

Neméně zajímavá byla kampaň belgické banky KBC, která chtěla zvýšit povědomí o svých službách mezi lidmi středního věku. Jak přesvědčit zákazníky zábavnou formou o tom, že je na čase začít přemýšlet o spoření na stáří? Stačí si najmout skutečné důchodce a nechat je mluvit. Senioři bořili nejrůznější mýty kolem penze a hovořili o tom, kdy začali myslet na důchod oni.

K realizaci koncepce bylo zapotřebí vytvořit „nejstarší call centrum v zemi“ a online platformu, kde si člověk mohl vybrat, s kým by chtěl o svých otázkách mluvit. Podívejte se, jak se nápad podařil.

U kreativní kampaně se vyplatí vsadit vše na jednu kartu

Tony Högqvist ze švédské agentury Perfect Fools ukázal, že má zálibu v pohybujících se instalacích.

Diváky však zaujal především zvláštním přístupem k rozpočtu kampaní. Snaží se klienta vždy přemluvit ke sloučení jednotlivých rozpočtů na online, outdoor, TV, atd. dohromady a přesvědčí ho, že je dobré vše vsadit na jednu kartu. Díky tomu je možné oslovit publikum skutečně zajímavou kreativní kampaní.

Tento nápad je rozhodně možné aplikovat také v českých podmínkách. Velcí inzerenti by se měli současně snažit také lépe kopírovat chování spotřebitelů, což se jim prozatím úplně nedaří.

Celá konference byla barevným ohňostrojem nápadů. V zahraničí se umí odvázat a podobné kampaně je rozhodně možné využít ve větší míře také v Česku.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019