Blog

Kristina Pohlová 13. 2. 2015 Zpět

Konference Best of Global Digital Marketing hýřila kreativními nápady

Konference Best of Global Digital Marketing hýřila kreativními nápady

V MarketUP držíme krok s nejnovějšími trendy v online marketingu, proto nám nesmí uniknout žádná zajímavá přednáška. S kolegou Alešem jsme se naposledy vydali na konferenci „Best of Global Digital Marketing“, která se konala ve středu 11. 2. v kině Atlas a doslova hýřila kreativními nápady z celého světa.

Ze všech zajímavých přednášek nás nejvíce zaujaly především tři inspirativní příběhy, které mají jeden základní společný rys: interaktivitu. Cílem vysoce kreativních kampaní je přimět veřejnost reagovat, vyprovokovat v ní pozitivní reakci. Když se kampaň povede, spustí lavinu ve formě virálního šíření.

Fotografování lidí na zastávce v kampani pro Adobe

Vymyslet kreativní kampaň pro B2B klienta je vždy trochu oříšek. Jako první nás zaujala práce švédské agentury Abby Norm pro Adobe. Aby podpořili svou pravidelnou každoroční akci „Creative days“, jež má za cíl šířit povědomí o kreativních produktech jako je Photoshop, uchýlili se k mírně ztřeštěnému nápadu. Fotografovali náhodné lidi na zastávce, v reálném čase jejich fotky přetvořili a okamžitě je zobrazili na reklamní ploše této autobusové zastávky. Zájem diváků byl obrovský a díky velkému počtu zhlédnutí videa a masivnímu sdílení na internetu se společnosti podařilo vytvořit úspěšnou B2B kampaň za využití přesahu do B2C.

Na to, jaké byly reakce kolemjdoucích, se můžete podívat na následujícím videu.

Banka KBC vytvořila nejstarší call centrum v zemi

Neméně zajímavá byla kampaň belgické banky KBC, která chtěla zvýšit povědomí o svých službách mezi lidmi středního věku. Jak přesvědčit zákazníky zábavnou formou o tom, že je na čase začít přemýšlet o spoření na stáří? Stačí si najmout skutečné důchodce a nechat je mluvit. Senioři bořili nejrůznější mýty kolem penze a hovořili o tom, kdy začali myslet na důchod oni.

K realizaci koncepce bylo zapotřebí vytvořit „nejstarší call centrum v zemi“ a online platformu, kde si člověk mohl vybrat, s kým by chtěl o svých otázkách mluvit. Podívejte se, jak se nápad podařil.

U kreativní kampaně se vyplatí vsadit vše na jednu kartu

Tony Högqvist ze švédské agentury Perfect Fools ukázal, že má zálibu v pohybujících se instalacích.

Diváky však zaujal především zvláštním přístupem k rozpočtu kampaní. Snaží se klienta vždy přemluvit ke sloučení jednotlivých rozpočtů na online, outdoor, TV, atd. dohromady a přesvědčí ho, že je dobré vše vsadit na jednu kartu. Díky tomu je možné oslovit publikum skutečně zajímavou kreativní kampaní.

Tento nápad je rozhodně možné aplikovat také v českých podmínkách. Velcí inzerenti by se měli současně snažit také lépe kopírovat chování spotřebitelů, což se jim prozatím úplně nedaří.

Celá konference byla barevným ohňostrojem nápadů. V zahraničí se umí odvázat a podobné kampaně je rozhodně možné využít ve větší míře také v Česku.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019