Blog

Jan Holeček 15. 4. 2016 Zpět

Je budoucnost reklamy na sociálních sítích ve virtuální realitě?

Je budoucnost reklamy na sociálních sítích ve virtuální realitě?

Rychlý vývoj nových technologií neustále posouvá dopředu také podobu sociálních sítí. Nejzajímavější novinkou, která se v této oblasti objevila, je vTime. Nová sociální síť pro virtuální realitu umožňuje komunikovat s přáteli na různých místech, kam se v běžném životě většina lidí nedostane.

Síť vTime připomíná ostatní sociální sítě. Nepotřebujete k ní žádné speciální virtuální brýle, stačí vám mobilní telefon, na který si vTime stáhnete přes Google Play. Po přihlášení si můžete jednoduše vyhledat jiné uživatele a požádat je o přátelství.

vTime však přináší také zcela nový rozměr. Octnete se díky ní ve virtuální realitě. Jak vlastně funguje?

Tematizované chatovací prostředí

Chatování s přáteli neprobíhá jako na většině ostatních sociálních sítích psanou formou, ale přímo hlasem. Pro možnost chatovat s přáteli je třeba odeslat žádost pro komunikaci. Po jejím přijetí si můžete vybrat místnost, kde budete konverzovat. 

Chatovací místnosti jsou tematizované. To znamená, že s vašimi přáteli, které ve virtuální realitě reprezentují graficky zpracované postavy, můžete komunikovat na různých místech – na pláži, u ohně, na skalní stěně, v letadle, nebo dokonce i na oběžné dráze, kde kolem vás létají raketoplány. Pocit reality dotahuje k dokonalosti i skvělá 3D zvuková kulisa prostředí.

Prozatím spolu mohou chatovat maximálně 4 osoby.


Jedna z chatovacích místností sociální sítě vTime pro virtuální realitu zprostředkuje posezení na skalní stěně.

Možnost vytvoření vlastní postavy


Jaká by to byla virtuální realita bez vlastních avatarů! Neobvyklá sociální síť vTime samozřejmě nabízí možnost vytvoření sebe sama. Na výběr máte různé možnosti barvy pleti, oblečení, účesu apod. Realistické zobrazení postav podtrhuje pohyb těla, úst i očí.


Zaletět si s přítelkyní na příjemné posezení do romantické Paříže? Na sociální síti pro virtuální realitu je to jednoduché.

Reklama na způsob product placement?

Podle mnohých marketérů je jen otázkou času, kdy se s postupných rozšířením sociálních sítí pro virtuální realitu objeví zájem firem využívat je pro reklamu.

Ta by mohla fungovat podobně jako product placement. Výrobky, služby, názvy firem a loga značek by společnosti nenásilně umisťovaly do vhodných chatovacích prostředí a na oblečení avatarů, čímž by byly propagovány naprosto přirozenou nenucenou formou, na kterou jsme zvyklí z běžného světa.

Představte si, jak se procházíte po virtuální pláži a povídáte si s kamarádem, který usrkává osvěžující Coca-Colu. Nebo jak chatujete v letadle Českých aerolinií‎, kde vám letuška k pití nabíne Mattoni či Pilsner Urquell. Pravděpodobně byste to považovali stejně jako v reálném prostředí za přirozenou součást života.

Nedávno bylo oficiálně oznámeno, že možnosti využití virtuální reality s důrazem na sociální interakce chystá už i Facebook, který si v tomto směru rozhodně nechce nechat ujet vlak. Jsme tedy velmi zvědaví, co si pro nás Mark Zuckerberk připraví.


Foto: vtime.net

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017

Miroslav Král přednášel o online marketingu na konferenci Samsung Electronics

Společnost Samsung Electronics Czech and Slovak pořádá počátkem každého roku celofiremní konferenci, kde představuje svým zaměstnancům pr…

24. 2. 2017

Jak vypadá nejlepší titulek? Neuvěříte svým očím!

Píšete opravdu zajímavé texty na váš blog? Sdílíte je na sociálních sítích? A přesto máte minimum přečtení? Pak je dost pravděpodobn…

20. 2. 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro o…

14. 2. 2017

Nový loterijní zákon. Revoluce pro spotřebitelské soutěže?

Od prvního ledna začal platit nový loterijní zákon. Zatímco do oblasti hazardních her přináší spoustu omezení, spotřebitelské soutěže …

9. 2. 2017