Blog

Jan Holeček 15. 4. 2016 Zpět

Je budoucnost reklamy na sociálních sítích ve virtuální realitě?

Je budoucnost reklamy na sociálních sítích ve virtuální realitě?

Rychlý vývoj nových technologií neustále posouvá dopředu také podobu sociálních sítí. Nejzajímavější novinkou, která se v této oblasti objevila, je vTime. Nová sociální síť pro virtuální realitu umožňuje komunikovat s přáteli na různých místech, kam se v běžném životě většina lidí nedostane.

Síť vTime připomíná ostatní sociální sítě. Nepotřebujete k ní žádné speciální virtuální brýle, stačí vám mobilní telefon, na který si vTime stáhnete přes Google Play. Po přihlášení si můžete jednoduše vyhledat jiné uživatele a požádat je o přátelství.

vTime však přináší také zcela nový rozměr. Octnete se díky ní ve virtuální realitě. Jak vlastně funguje?

Tematizované chatovací prostředí

Chatování s přáteli neprobíhá jako na většině ostatních sociálních sítích psanou formou, ale přímo hlasem. Pro možnost chatovat s přáteli je třeba odeslat žádost pro komunikaci. Po jejím přijetí si můžete vybrat místnost, kde budete konverzovat. 

Chatovací místnosti jsou tematizované. To znamená, že s vašimi přáteli, které ve virtuální realitě reprezentují graficky zpracované postavy, můžete komunikovat na různých místech – na pláži, u ohně, na skalní stěně, v letadle, nebo dokonce i na oběžné dráze, kde kolem vás létají raketoplány. Pocit reality dotahuje k dokonalosti i skvělá 3D zvuková kulisa prostředí.

Prozatím spolu mohou chatovat maximálně 4 osoby.


Jedna z chatovacích místností sociální sítě vTime pro virtuální realitu zprostředkuje posezení na skalní stěně.

Možnost vytvoření vlastní postavy


Jaká by to byla virtuální realita bez vlastních avatarů! Neobvyklá sociální síť vTime samozřejmě nabízí možnost vytvoření sebe sama. Na výběr máte různé možnosti barvy pleti, oblečení, účesu apod. Realistické zobrazení postav podtrhuje pohyb těla, úst i očí.


Zaletět si s přítelkyní na příjemné posezení do romantické Paříže? Na sociální síti pro virtuální realitu je to jednoduché.

Reklama na způsob product placement?

Podle mnohých marketérů je jen otázkou času, kdy se s postupných rozšířením sociálních sítí pro virtuální realitu objeví zájem firem využívat je pro reklamu.

Ta by mohla fungovat podobně jako product placement. Výrobky, služby, názvy firem a loga značek by společnosti nenásilně umisťovaly do vhodných chatovacích prostředí a na oblečení avatarů, čímž by byly propagovány naprosto přirozenou nenucenou formou, na kterou jsme zvyklí z běžného světa.

Představte si, jak se procházíte po virtuální pláži a povídáte si s kamarádem, který usrkává osvěžující Coca-Colu. Nebo jak chatujete v letadle Českých aerolinií‎, kde vám letuška k pití nabíne Mattoni či Pilsner Urquell. Pravděpodobně byste to považovali stejně jako v reálném prostředí za přirozenou součást života.

Nedávno bylo oficiálně oznámeno, že možnosti využití virtuální reality s důrazem na sociální interakce chystá už i Facebook, který si v tomto směru rozhodně nechce nechat ujet vlak. Jsme tedy velmi zvědaví, co si pro nás Mark Zuckerberk připraví.


Foto: vtime.net

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Zapomeňte na sbírání Liků. Revoluční novinky přímo od zdroje z Facebooku

Na konci dubna se konalo další MarketUP Inspirativní setkání a pro všechny zúčastněné to byla skutečně ojedinělá událost. Hostem totiž…

19. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017