Blog

Jan Petrtyl 20. 12. 2013 Zpět

Jaký web mají lidé rádi? Ten, který je přesně pro ně

Jaký web mají lidé rádi? Ten, který je přesně pro ně

Prvních osm vteřin po příchodu na internetovou stránku je většinou klíčových. Pokud nedokážete zaujmout návštěvníka během této doby, je velmi pravděpodobné, že odejde. Je proto velmi důležité nabídnout lidem přesně to, co hledají, aby z vašich stránek neodcházeli jinam.

Klíč k úspěchu = dobře popsaná persona

Obrat „dobře znát svého zákazníka a jeho potřeby“ je mnohdy vnímán jako klišé, nicméně skutečně jde o základ úspěchu. Celou problematiku velmi dobře ilustruje pojem persona.

Co je persona

Persona je detailně formulovaný profil vašeho zákazníka (skutečného/potenciálního). Jde o reprezentanta cílového segmentu a v jeho popisu by mělo být uvedeno mnohem více, než jen základní demografické údaje. Důležité je zejména popsat jeho nákupní chování a jaké jsou nebo mohou být jeho motivy ke koupi vašeho produktu. Vyplatí se detailně popsat jeho celý nákupní cyklus. Pro každý segment by měla být vytvořena unikátní persona.

Konkrétní přínosy pro konkrétní firmy

Mnohem lépe se připravuje a optimalizuje web, u kterého je jasné, pro koho je určen. Ve zkratce – pokud se při tvorbě webu použijí scénáře s personami, lze jej připravit tak, aby v úvodu zmíněných osm vteřin stačilo k zaujetí návštěvníka (s tím souvisejí i modely AIDA/ACCA).

Takový web pak má mnohem větší předpoklad být úspěšný, než „prezentace naslepo“. S tvorbou person a optimalizací webů máme bohaté zkušenosti. Rádi pomůžeme i vám!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017