Blog

Jan Petrtyl 20. 12. 2013 Zpět

Jaký web mají lidé rádi? Ten, který je přesně pro ně

Jaký web mají lidé rádi? Ten, který je přesně pro ně

Prvních osm vteřin po příchodu na internetovou stránku je většinou klíčových. Pokud nedokážete zaujmout návštěvníka během této doby, je velmi pravděpodobné, že odejde. Je proto velmi důležité nabídnout lidem přesně to, co hledají, aby z vašich stránek neodcházeli jinam.

Klíč k úspěchu = dobře popsaná persona

Obrat „dobře znát svého zákazníka a jeho potřeby“ je mnohdy vnímán jako klišé, nicméně skutečně jde o základ úspěchu. Celou problematiku velmi dobře ilustruje pojem persona.

Co je persona

Persona je detailně formulovaný profil vašeho zákazníka (skutečného/potenciálního). Jde o reprezentanta cílového segmentu a v jeho popisu by mělo být uvedeno mnohem více, než jen základní demografické údaje. Důležité je zejména popsat jeho nákupní chování a jaké jsou nebo mohou být jeho motivy ke koupi vašeho produktu. Vyplatí se detailně popsat jeho celý nákupní cyklus. Pro každý segment by měla být vytvořena unikátní persona.

Konkrétní přínosy pro konkrétní firmy

Mnohem lépe se připravuje a optimalizuje web, u kterého je jasné, pro koho je určen. Ve zkratce – pokud se při tvorbě webu použijí scénáře s personami, lze jej připravit tak, aby v úvodu zmíněných osm vteřin stačilo k zaujetí návštěvníka (s tím souvisejí i modely AIDA/ACCA).

Takový web pak má mnohem větší předpoklad být úspěšný, než „prezentace naslepo“. S tvorbou person a optimalizací webů máme bohaté zkušenosti. Rádi pomůžeme i vám!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | LISTOPAD

Víme, co chystá Google pro rok 2017! Jako jediní zástupci Česka a Slovenska jsme byli pozváni na Google Partner Summit v Kalifornii. Přináší…

30. 11. 2016

MarketUP produkuje velmi úspěšná videa pro YouTube kampaně

Po několika letech zkušeností s návrhem a realizací mnoha Youtube kampaní, zejména pro velké TV inzerenty, jsme letos přistoupili k produkci …

30. 11. 2016

Co chystá Google pro rok 2017? Více, než si umíte představit

Druhý týden v listopadu se konal v legendárním hotelu Westin St. Francis v centru San Francisca globální Google Partner Summit. Významné udál…

30. 11. 2016

Jak navrhnout nejproklikávanější CTA tlačítko? Máme 6 tipů

Nefungují vám tlačítka s výzvou k akci? Vyzkoušejte 6 tipů z portálu Really Good Emails, které vám mohou pomoci zvýšit traffic z newslette…

28. 11. 2016

Připravili jsme workshopy pro účastníky programu Digisemestr

V MarketUP jsme se zapojili do vzdělávací akce Digisemestr, jediného studijního programu v ČR, zaměřeného výhradně na digitální marketing…

28. 11. 2016

EMEA Performance Summit 2016: Jaké produktové novinky představil Google v Dublinu?

Jako Premier Partner Google jsme dostali pozvánku na dvoudenní konferenci Google EMEA Performance Summit. Do Dublinu se za MarketUP vydal Project Ma…

23. 11. 2016