Blog

Martin Ambrož 14. 11. 2016 Zpět

Jaké rozměry mají úvodní a profilové fotky na Facebooku?

INFOGRAFIKA: Rozměry úvodní a profilové fotky na Facebooku

S novým vzhledem přinesl Facebook také doporučení pro nové rozměry úvodních fotek pro firemní stránky. Pídíte po tom, jaké jsou aktuálně správné rozměry úvodní fotky stránky na Facebooku nebo rozměry pro profilový obrázek? Pomůže vám přehledná infografika od MarketUP.

V nedávné době jste možná zaznamenali změnu vzhledu vaší facebookové firemní stránky. Profilová fotka již není umístěna v levém spodním rohu úvodního obrázku, změnilo se také umístění některých základních informací o stránce, které se přesunuly z pravé strany na levou. Spolu s těmito změnami přišlo od Facebooku také doporučení pro nové rozměry úvodních fotografií, a to jak pro desktop, tak pro mobilní zařízení. 

Úvodní fotka na pro vaši firemní stránku na Facebooku by měla mít šířku 828 pixelů a výšku 315 pixelů. Menší obrázky se roztáhnou do tohoto roměru a ztratí tak na kvalitě. Nově už takzvanou cover fotku nezakrývá profilový obrázek, proto není třeba počítat s prázdným místem v levém dolním rohu, jako tomu bylo dříve. Pokud do úvodní fotky chcete zakomponovat text či logo, nejvhodnějším formátem je pro vás PNG, který zaručí, že nedojde ke snížení kvality. Text zůstane dobře čitelný a logo neztratí na výraznosti.

Tip MarketUP: Stále více uživatelů se přihlašuje na FB přes mobilní zařízení. Při zobrazení na mobilu se přitom z úvodní fotografie ukáže pouze 560 px, s čímž je třeba při návrhu kompozice počítat. Není vhodné umisťovat na strany například produkty, které se nevzhledně oříznou nebo dokonce úplně skryjí. 

Profilové obrázky stránek tvoří nejčastěji loga společností. Ne všechna jsou ale pro umístění zde vhodná kvůli čtvercovému formátu. Nutná velikost pro nastavení profilové fotky na Facebooku je 180 x 180 pixelů, ačkoliv se na stránce zobrazí ve velikosti 160 x 160 pixelů. 

Tip MarketUP: Ne vždy je prosté nahrání loga jako profilové fotky vhodné. Obrázek musí zaujmout totiž také v hledání, kde se zobrazí ve velikosti 50 x 50 pixelů, a ve feedu, kde vašim fanouškům vybíhá ve velikosti pouhých 32 x 32 pixelů. V té už je málokteré logo opravdu zřetelné. Proto je někdy vhodné sáhnout po vašem firemním symbolu. Pokud jej nemáte, měli byste například o nějakém vhodném piktogramu uvažovat.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Potenciál YouTube. Obchodní ředitel YouTube Robert Kyncl odhalil aktuální čísla.

Tento týden jsme se zúčastnili exkluzivního setkání s Robertem Kynclem, obchodním ředitelem sociální sítě YouTube. Jaké zajímavosti setk…

26. 7. 2017

Posilujeme tým o Martinu, Léňu a Martina!

S novými posilami jako kdyby se v poslední době roztrhl pytel a tak v týmu vítáme další tři lidi, Martinu, Léňu a EmJaye. S jejich pomocí …

25. 7. 2017

Vyrazili jsme na Google Digital Now 2017 se Sconto nábytkem

Vůbec poprvé jsme jako agentura vyjeli na konferenci pořádanou společností Google společně s naším klientem. Strávili jsme 2 dny v Dublinu,…

20. 7. 2017

Archetypy v marketingu IV: Dosáhněte stability a řádu

Zaujal vás náš seriál o archetypech v marketingu? Máme pro vás další díl, který tentokrát řeší potřebu najít a vytvořit ve světě ř…

14. 7. 2017

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme obdrželi skvělou zprávu. Postoupili jsme do dalšího kola globální soutěže Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovatio…

12. 7. 2017

4 taktiky, které pomohou prodat vaše produkty či služby

Konečně jste provedli potenciální zákazníky trychtýřem a můžete začít prodávat. Ve třetí fázi máte dva hlavní úkoly (a několik ved…

5. 7. 2017