Blog

Tomáš Hurt 1. 2. 2015 Zpět

Jaké jsou nejproklikávanější sitelinky? Kategorie produktů

Jaké jsou nejproklikávanější sitelinky? Kategorie produktů

Sitelinky, neboli odkazy na podstránky, jsou dnes standardní součástí PPC kampaní ve vyhledávači Google. S jejich pomocí rozšíříme běžnou reklamu o další odkazy, které směřují hlouběji do struktury webu. Zájemce tak může přejít rovnou na podkategorii webu, nalézt konkrétní službu, produkt, nebo například kontakt.

Vedle snadnější navigace uživatele sitelinky zvyšují hodnotu každého inzerátu i tím, že jej odliší od inzerátů konkurence. Ve výsledcích vyhledávání zaberou více místa a konkurenci posunou o něco níže.

Sitelinky u PPC kampaně

Existují odkazy na podstránky, které jsou pro vaše potenciální zákazníky přínosnější a klikají na ně častěji. Jaké to jsou?

Provedli jsme analýzu mnoha desítek kampaní našich klientů, abychom zjistili, které typy sitelinků mají nejvyšší míru prokliků.

Pro sitelinky jsme vytvořili sekce, do kterých jsme je následně rozřadili.

  • Konkrétní produkt – např. Traktor Estate Royal 19, Obchodní vyjednávání kurz
  • Kategorie produktů – např. Zahradní traktory Stiga, Stoly
  • Kontakty – např. Kontakty, Naše prodejny
  • Reference – např. Reference klientů, Co o nás říkají studenti?
  • Další skupiny – např. O nás, Blog

Na jaké sitelinky se tedy nejvíce kliká?

Výsledky jsou zajímavé: jedna kategorie poměrně výrazně vyčnívá nad ostatní. Zatímco většina z nich se umístila v rozmezí proklikovosti od 0,03 % do 0,05 %, kategorie produktů byly 3x více proklikávané než ostatní.

Zkusme se nyní zamyslet nad každou skupinou a říct si, proč se kategorie produktů pohybují nad ostatními zkoumanými skupinami.

Graf PPC sitelinks

Proč neklikáme na kontakty nebo reference?

Hledáme-li kontakt, většinou již napíšeme tuto informaci do vyhledávacího dotazu společně s názvem firmy, kterou hledáme. Vyhledávač nám v takovém případě nabídne sám přímý odkaz na kontakty buď v organickém vyhledávání, nebo v rámci PPC reklamy. Dobře nastavené inzeráty navíc obsahují rozšíření o volání či lokalitu a telefonní číslo nebo adresa se tak zobrazují přímo v inzerátu. Uživatelé tedy v tomto případě sitelinky s odkazem na kontakty tolik nepoužívají.  

Sitelinks

S referencemi je to podobné. Při jejich vyhledávání vám nabídne vyhledávač daleko výraznější možnost, jak reference nalézt, než v poměrně malém sitelinku. 

Sitelinky


Kategorie produktů porazily i samotné produkty

Sitelinky s konkrétním produktem mají nižší průměrnou proklikovost 0,04 %. Proč? Vysvětlení můžeme hledat v chování dnešního zákazníka. Málokdo nakoupí bez srovnání výrobků, které jsou na trhu dostupné. Vždy si nejprve provede průzkum. V případě, že už má tuto prvotní fázi za sebou a zadá do vyhledávače konkrétní výrobek, platí to samé, jako v případě kontaktů. U dobře nastavených kampaní se totiž inzerát i s příslušnou službou či výrobkem zobrazí přímo.  

Kategorie produktů

Nejproklikávanějšími jsou tedy sitelinky osahující kategorie produktů. Důvod je jednoduchý. Nejsou příliš konkrétní a uživatel ví, co pod nimi očekávat. Podívejme se na 3 zjednodušené modelové situace:

  • Zadáme-li samostatný název firmy, s největší pravděpodobností hledáme její portfolio. Skvělá šance, jak využít sitelinků, a usnadnit uživateli přístup ke kategoriím produktů.
  • Hledáme-li již obecnou kategorii produktů, často lze ještě kategorie podrobněji rozlišovat. Na vyhledávací dotaz „travní sekačky“ tak lze využít sitelinky, nabízející sekačky benzinové, elektrické, s pojezdem… Zákazník při hledání už většinou ví, jakou kategorii vyžaduje a proklikem se dostává na veškeré produkty, které ho zajímají.
  • Zadáváme-li konkrétní produkt, vyhledávač nabídne celou stranu možností, kde produkt nalézt. Nemá smysl dávat do příslušných inzerátů sitelinky jiných produktů. Ale je vhodné využít sitelinky například pro cross-selling. Ukažte zákazníkovi, co dalšího by se mu mohlo hodit, a inspirujte ho pro další nákup.

Co z výše uvedeného plyne? Při tvorbě kampaní vždy dobře zvažte, jaké vhodné sitelinky je třeba použít. V jaké souvislosti jsou k vyhledávanému dotazu, co je jejich cílem. Vžijte se do role uživatele a hledejte způsob, jak mu jeho vyhledávání co nejvíce usnadnit.

Je škoda používat sitelinky pouze pro zvětšení plochy inzerátu, jejich primární cíl je jiný. Pokud si nevíte rady, obraťte se na nás a my vám pomůžeme využít jejich potenciál na maximum!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017