Blog

Tomáš Hurt 1. 2. 2015 Zpět

Jaké jsou nejproklikávanější sitelinky? Kategorie produktů

Jaké jsou nejproklikávanější sitelinky? Kategorie produktů

Sitelinky, neboli odkazy na podstránky, jsou dnes standardní součástí PPC kampaní ve vyhledávači Google. S jejich pomocí rozšíříme běžnou reklamu o další odkazy, které směřují hlouběji do struktury webu. Zájemce tak může přejít rovnou na podkategorii webu, nalézt konkrétní službu, produkt, nebo například kontakt.

Vedle snadnější navigace uživatele sitelinky zvyšují hodnotu každého inzerátu i tím, že jej odliší od inzerátů konkurence. Ve výsledcích vyhledávání zaberou více místa a konkurenci posunou o něco níže.

Sitelinky u PPC kampaně

Existují odkazy na podstránky, které jsou pro vaše potenciální zákazníky přínosnější a klikají na ně častěji. Jaké to jsou?

Provedli jsme analýzu mnoha desítek kampaní našich klientů, abychom zjistili, které typy sitelinků mají nejvyšší míru prokliků.

Pro sitelinky jsme vytvořili sekce, do kterých jsme je následně rozřadili.

  • Konkrétní produkt – např. Traktor Estate Royal 19, Obchodní vyjednávání kurz
  • Kategorie produktů – např. Zahradní traktory Stiga, Stoly
  • Kontakty – např. Kontakty, Naše prodejny
  • Reference – např. Reference klientů, Co o nás říkají studenti?
  • Další skupiny – např. O nás, Blog

Na jaké sitelinky se tedy nejvíce kliká?

Výsledky jsou zajímavé: jedna kategorie poměrně výrazně vyčnívá nad ostatní. Zatímco většina z nich se umístila v rozmezí proklikovosti od 0,03 % do 0,05 %, kategorie produktů byly 3x více proklikávané než ostatní.

Zkusme se nyní zamyslet nad každou skupinou a říct si, proč se kategorie produktů pohybují nad ostatními zkoumanými skupinami.

Graf PPC sitelinks

Proč neklikáme na kontakty nebo reference?

Hledáme-li kontakt, většinou již napíšeme tuto informaci do vyhledávacího dotazu společně s názvem firmy, kterou hledáme. Vyhledávač nám v takovém případě nabídne sám přímý odkaz na kontakty buď v organickém vyhledávání, nebo v rámci PPC reklamy. Dobře nastavené inzeráty navíc obsahují rozšíření o volání či lokalitu a telefonní číslo nebo adresa se tak zobrazují přímo v inzerátu. Uživatelé tedy v tomto případě sitelinky s odkazem na kontakty tolik nepoužívají.  

Sitelinks

S referencemi je to podobné. Při jejich vyhledávání vám nabídne vyhledávač daleko výraznější možnost, jak reference nalézt, než v poměrně malém sitelinku. 

Sitelinky


Kategorie produktů porazily i samotné produkty

Sitelinky s konkrétním produktem mají nižší průměrnou proklikovost 0,04 %. Proč? Vysvětlení můžeme hledat v chování dnešního zákazníka. Málokdo nakoupí bez srovnání výrobků, které jsou na trhu dostupné. Vždy si nejprve provede průzkum. V případě, že už má tuto prvotní fázi za sebou a zadá do vyhledávače konkrétní výrobek, platí to samé, jako v případě kontaktů. U dobře nastavených kampaní se totiž inzerát i s příslušnou službou či výrobkem zobrazí přímo.  

Kategorie produktů

Nejproklikávanějšími jsou tedy sitelinky osahující kategorie produktů. Důvod je jednoduchý. Nejsou příliš konkrétní a uživatel ví, co pod nimi očekávat. Podívejme se na 3 zjednodušené modelové situace:

  • Zadáme-li samostatný název firmy, s největší pravděpodobností hledáme její portfolio. Skvělá šance, jak využít sitelinků, a usnadnit uživateli přístup ke kategoriím produktů.
  • Hledáme-li již obecnou kategorii produktů, často lze ještě kategorie podrobněji rozlišovat. Na vyhledávací dotaz „travní sekačky“ tak lze využít sitelinky, nabízející sekačky benzinové, elektrické, s pojezdem… Zákazník při hledání už většinou ví, jakou kategorii vyžaduje a proklikem se dostává na veškeré produkty, které ho zajímají.
  • Zadáváme-li konkrétní produkt, vyhledávač nabídne celou stranu možností, kde produkt nalézt. Nemá smysl dávat do příslušných inzerátů sitelinky jiných produktů. Ale je vhodné využít sitelinky například pro cross-selling. Ukažte zákazníkovi, co dalšího by se mu mohlo hodit, a inspirujte ho pro další nákup.

Co z výše uvedeného plyne? Při tvorbě kampaní vždy dobře zvažte, jaké vhodné sitelinky je třeba použít. V jaké souvislosti jsou k vyhledávanému dotazu, co je jejich cílem. Vžijte se do role uživatele a hledejte způsob, jak mu jeho vyhledávání co nejvíce usnadnit.

Je škoda používat sitelinky pouze pro zvětšení plochy inzerátu, jejich primární cíl je jiný. Pokud si nevíte rady, obraťte se na nás a my vám pomůžeme využít jejich potenciál na maximum!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Posilujeme tým o Martinu, Léňu a Martina!

S novými posilami jako kdyby se v poslední době roztrhl pytel a tak v týmu vítáme další tři lidi, Martinu, Léňu a EmJaye. S jejich pomocí …

25. 7. 2017

Archetypy v marketingu IV: Dosáhněte stability a řádu

Zaujal vás náš seriál o archetypech v marketingu? Máme pro vás další díl, který tentokrát řeší potřebu najít a vytvořit ve světě ř…

14. 7. 2017

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme obdrželi skvělou zprávu. Postoupili jsme do dalšího kola globální soutěže Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovatio…

12. 7. 2017

4 taktiky, které pomohou prodat vaše produkty či služby

Konečně jste provedli potenciální zákazníky trychtýřem a můžete začít prodávat. Ve třetí fázi máte dva hlavní úkoly (a několik ved…

5. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Třetí letošní teambuilding: MarketUP na vodě

Ne že by se tým MarketUP v našich kancelářích začínal nudit, ale už to chtělo využít teplého červnového počasí a vyrazit ven. MarketU…

27. 6. 2017